رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 503037

ورق گالوانیزه چیست؟ ویژگی های ورق گالوانیزه با کیفیت

رپورتاژ تیلیغی / اگر کمی با سازه‌های آهنی سروکار داشته باشید، می‌دانید که یکی از بزرگترین مشکلات این محصولات، دوام و مقاومت پایینی است که در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی دارد. این یعنی کل یک سازه آهنی ممکن است به خاطر قرار گرفتن در مقابل رطوبت، استحکام خودش را از دست داده و به مرور از بین برود.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

خب البته خودتان می‌دانید که ما انسان‌ها خیلی علاقه‌ای به سر تعظیم فرود آوردن در مقابل مشکلات طبیعی نداریم و همیشه باید راهکاری برای آنها داشته باشیم. در حال حاضر هم بهترین راهکار برای حل این مشکل، استفاده از ورق گالوانیزه است. در این مقاله می‌خواهم چیستی ورق های گالوانیزه را توضیح داده و بعد از آن ویژگی های ورق گالوانیزه با کیفیت را به شما معرفی کنم. پس با من همراه باشید:

ورق گالوانیزه چیست؟

همانطور که گفتم بزرگترین مشکل محصولات فولادی و آهنی، دوام نسبتا پایینشان در مقابل رطوبت است. ورق گالوانیزه ورقی از جنس فولاد است که به کمک پوششی از "فلز روی" که روی آن قرار می‌گیرد، استحکام بیشتری پیدا کرده و همینطور در مقابل رطوبت هم مقاوم‌تر می‌شود. ورق های گالوانیزه به دلیل این مقاومت بالا امروزه در انواع مختلف سازه‌ها استفاده می‌شود.

از سازه‌های ساختمانی گرفته تا صنعتی و... حتی شاید برایتان عجیب باشد که ورق گالوانیزه یکی از مواد اولیه مهم در صنعت اتومبیل‌سازی است.

انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه انواع مختلفی دارد که نسبت به کاربردشان توسط پیمانکارها برای استفاده در پروژه‌ها انتخاب می‌شوند. در ادامه می‌خواهم مهم‌ترین انواع این محصول را به شما معرفی کنم تا در زمان خرید، دید بهتری نسبت به آن داشته باشید:

ورق رنگی

ورق رنگی نوعی از ورق گالوانیزه است که برای استحکام بیشتر و البته داشتن زیبایی، از 2 طرف در مقابل پوشش رنگی کوره‌ای باکیفیت قرار می‌گیرد. به دلیل رنگ خاصی که در ساخت ورق رنگی استفاده می‌شود، مقاومت آنها در مقابل رطوبت و... نسبت به ورق گالوانیزه عادی افزایش پیدا می‌کند. این نوع ورق را اغلب در پروژه‌هایی استفاده می‌کنند که زیبایی ظاهر نهایی برای کارفرما اهمیت زیادی دارد. مثلا ساخت سوله‌ها، انبارها و... .

ورق شیروانی

یکی دیگر از انواع پرفروش ورق گالوانیزه، ورق فرمینگ است. این محصول در اصل همان ورق های گالوانیزه هستند که در فرآیندی ماشینی به اسم فرمینگ، شکل‌های مختلفی گرفته و در انواع پروژه‌ها استفاده می‌شوند. در حال حاضر معروف‌ترین ورق فرمینگ، ورق شیروانی است که احتمالا نمونه آن را در انواع پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مشاهده کرده‌اید

ورق شیروانی هم خودش انواع مختلفی دارد که البته انواع آن نسبت به شکلی که دستگاه به آنها داده‌اند نام‌گذاری می‌شوند. مثلا ورق شیروانی ذوزنقه، سینوسی، کرکره‌ای و...

علاوه بر محصولات بالا، ورق گالوانیزه انواع دیگری هم دارد. از جمله آنها می‌توان به:

ورق روغنی،

ورق سیاه،

ورق اسیدشویی،

و...

اشاره کرد که هر کدام هم نسبت به ویژگی‌های خاصشان در انواع پروژه‌های متفاوت استفاده می‌شوند. خب، بهتر است به بخش بعدی مقاله برویم:

ویژگی های ورق گالوانیزه با کیفیت

در ادامه می‌خواهم به صورت خلاصه، اشاره‌ای داشته باشم به ویژگی های ورق گالوانیزه با کیفیت. با مطالعه این بخش از مقاله می‌توانید در زمان خرید، با اطمینان بیشتری در مورد کیفیت محصول هزینه کنید.

کیفیت لایه محافظ

کیفیت و ضخامت لایه محافظی که روی ورق گالوانیزه یا در اصل همان ورق فولادی قرار می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین ویژگی های ورق گالوانیزه‌ای است که شما قصد خریداری‌اش را دارید. در حال حاضر ممکن است به دلیل وجود محصولات چینی و بی‌کیفیت، ورق های گالوانیزه ارزان‌قیمتی را پیدا کنید اما ندانید که مهم‌ترین دلیل این قیمت کم، پایین بودن مقاومت محصول است.

کارایی نسبت به نیاز شما

ورق های گالوانیزه انواع مختلفی دارند که هر کدام هم به تنهایی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. مثلا بعضی از آنها برای استفاده در پروژه‌هایی ساخته شده‌اند که نیاز به انعطاف پذیری زیادی دارند. در مقابل بعضی دیگر به شکلی ساخته می‌شوند که استحکام زیادی در مقابل فشار داشته باشند و... .

بنابراین اگر به دنبال خرید ورق گالوانیزه خوب هستید، یکی از موضوعات به شدت تاثیرگذار روی تصمیمتان باید کاربرد ورق باشد. حتما در زمان خرید از فروشنده برای نوع پروژه مورد نظر مشاوره بگیرید. ایران فرمینگ یکی از تامین کنندگان معتبر در زمینه ارائه محصولات ورق گالوانیزه، ورق رنگی، روغنی و... است. این مجموعه سابقه زیادی در این صنعت دارد و همین موضوع باعث شده به یکی از قابل اعتمادترین شرکت‌ها برای خرید ورق گالوانیزه تبدیل شود.

یکنواختی ورق گالوانیزه

یک ورق گالوانیزه با کیفیت، ورقی است که به خوبی و به شکلی یک دست در مقابل پوشش لایه محافظ قرار گرفته باشد. چه این لایه محافظ، فلز روی باشد و چه رنگ‌های کوره‌ای، ورق شما باید سطحی یکنخواخت و یک‌دست داشته باشد. این یکنواختی باید در 2 طرف ورق گالوانیزه دیده شود.

شکل ظاهری ورق گالوانیزه

موضوع بعدی که باید برای بررسی کیفیت ورق گالوانیزه به آن توجه کنید، موضوع شکل ظاهری است. یک ورق گالوانیزه خوب دارای سطحی مواج، لبه‌های ناصاف و ظاهری چروک خورده نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید حتما به صورت دقیق ظاهر ورق را ببینید.

قیمت ورق گالوانیزه

و در نهایت آخرین ویژگی که به کمک آن می‌توانید کیفیت ورق های گالوانیزه را تعیین کنید؛ قیمت آن است. شاید نیاز به توضیح زیادی نباشد اما ورق‌هایی که با قیمت بسیار پایین در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند، مطمئنا دارای مشکلات مختلفی هستند. با توجه به اینکه قیمت فولاد و آهن به صورت جهانی تعیین می‌شود، اینطور نیست که تصور کنید قیمت پایین ورق گالوانیزه از خیرخواهی فروشنده است!

البته در مقابل قیمت زیادی بالای ورق گالوانیزه هم الزاما نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول نیست و حتی می‌تواند نشان از سودجویی فروشنده باشد. با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای قیمت خرید ورق گالوانیزه متوجه شما شود، در ادامه یک مجموعه معتبر فعال در این زمینه را به شما معرفی می‌کنم.

پیشنهاد می‌کنم اگر قصد خرید هر کدام از انواع محصولات فولادی گفته شده در بالا را دارید، ایران فرمینگ می تواند گزینه مورد اعتمادی باشد. در ضمن می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سری مقالات آموزشی این وب سایت مراجعه کرده و حتی از مشاوره رایگان آنها استفاده کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها