رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 504892

دو پرنده خانگی زیبا

رپورتاژ تبلیغی / بسیاری از افراد علاقه مند به نگهداری از حیوانات پرندگان را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنند.

dir="RTL" style="text-align:justify">

بسیاری از افراد علاقه مند به نگهداری از حیوانات پرندگان را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنند. آن ها ترجیح می دهند پرنده اجتماعی و آرامی داشته باشند که به دوست و همراه آن ها تبدیل شود و همچنین نگهداری از آن نیز نسبت به حیوانات پرخاشگر ساده تر باشد. در این بین برخی به سراغ قناری و فنچ می روند. در ادامه به معرفی و بررسی این دو شپرنده خانگی زیبا می پردازیم.

قناری

قناری پرنده خانگی کوچک و زیبایی است که معمولا اولین انتخاب کسانی است که قصد نگهداری از پرنده به عنوان حیوان خاانگی را دارند و به خصوص در بین افراد مبتدی طرفداران زیادی دارد. قناری ها پرندگان اجتماعی و شادی هستند که به صدای خوب و آواز دلنشین شان معروفند. آن ها دارای رنگ ها و اندازه های مختلفی هستند و آوازهای متنوعی دارند. قناری ها پرندگان ارزان قیمتی هستند که می توانید تقریبا آن ها را از هر فروشگاه حیوانات خانگی تهیه کنید. این پرنده ها با هوش بوده و از بودن در کنار انسان ها لذت می برند؛ اما به اندازه مرغ عشق ها و طوطی ها اجتماعی نیستند. صاحبان این پرنده ها می توانند به قناری خود آموزش دهند که روی دست آن ها بنشیند، به سمت یک جای امن و بلند حرکت کند یا در اطراف اتاق پرواز کند. هر چه سن قناری شما کم تر باشد، آموزش آن آسان تر است؛ اما به هر حال می توانید با صبر کافی و تمرین مداوم این پرنده ها را رام و اهلی کرده و به آن ها آموزش دهید. این پرنده بیشتر به صورت انفرادی زندگی می کند؛ بنابراین اگر به تنهایی در یک قفس نگهداری شود نیز احساس تنهایی نمی کند. آن ها همچنین می توانند در یک محیط و همراه با پرندگان دیگر بدون هیچ مشکلی زندگی کنند؛ فقط در صورتی که دو قناری نر در یک قفس نگهداری شوند، احتمال بروز مشکل وجود دارد و ممکن است این دو پرنده با هم دعوا کرده و بجنگند.

قناری ها، به ویژه قناری های نر، برای آواز خواندن پرورش داده می شوند و این ویژگی یکی از جذاب ترین خصوصیات آن ها است. قناری های ماده اغلب با چهچه و سوت زدن تولید صدا می کنند؛ در حالی که قناری های نر می توانند آوازهای پیچیده ای بخوانند. بیماری هایی که این پرنده ها ممکن است به آن مبتلا شوند اغلب به دلیل رژیم غذایی نامناسب آن ها و یا قفس آلوده شان است. پرنده ای که بیمار می شود به سرعت وزن از دست داده و گاهی خیلی زود می میرد. بنابراین باید در صورت مشاهده هر گونه علائمی مانند اسهال، یبوست، کچلی، پوسته پوسته شدن پاها و ضعف و بی حالی فورا به دامپزشک مراجعه کنید. این پرنده ها نسبت به دود حساس بوده و به هوای پاک و باکیفیتی نیاز دارند. بنابراین نباید در نزدیکی آن ها سیگار بکشید.

غذای پرنده (دانه ها) برای سیر شدن و سالم ماندن قناری ها کافی نیست؛ یک رژیم غذایی مغذی و مناسب برای قناری ها باید علاوه بر دانه و غذای پرنده، شامل توپک ها و گلوله هایی از مواد غذایی باشد. انواع مختلفی از این توپک ها در بازار وجود دارد که شما می توانید برای قناری خود تهیه کنید.

فنچ

فنچ ها پرندگان بسیار کوچکی هستند که نگهداری از آن ها آسان است و به جرئت می توان گفت که بسیاری از افراد این پرندگان را نسبت به گونه های بزرگ تر پرندگان مانند طوطی ها ترجیح می دهند. طول بدن این پرندگان زیبا و دوست داشتنی بین 10 تا 27 سانتی متر متغیر است. فنچ ها منقار مخروطی شکلی دارند که از آن برای شکستن و خرد کردن بذر گیاهان و دانه ها استفاده می کنند. بسیاری از گونه های آن ها نیز از حشرات تغذیه می کنند. حشرات غذای اصلی برای جوجه فنچ ها محسوب می شود؛ به دلیل این که آن ها نمی توانند دانه ها را با استفاده از منقارشان خرد کنند.

بسیاری از فنچ ها دارای رنگ های روشنی چون زرد، طلایی و قرمز هستند؛ اما گونه هایی که در میان بوته ها و چمن ها زندگی می کنند، پرهای رنگارنگی داشته و گاهی لکه ها یا طرح های جذابی نیز دارند. این پرندگان به طور گسترده ای در مناطق معتدل نیم کره شمالی و همچنین آمریکای جنوبی و آفریقا یافت می شوند. آن ها آوازخوان های خوبی هستند و آهنگ های ساده و پیچیده گوناگون و زیبایی می خوانند. لانه ساختن فنچ ها مانند سایر پرندگان است و روش غیر عادی و عجیبی برای ساختن آشیانه شان ندارند. در اکثر گونه های فنچ پرنده ماده لانه فنجانی شکلی با استفاده از شاخه های کوچک، علف و ریشه گیاهان بر روی زمین یا در میان بوته ها می سازد.

فنچ ها بر خلاف قناری ها به صورت گروهی زندگی می کنند و هنگامی که با فنچ های دیگر زندگی می کنند، زندگی بهتری دارند. اگر قصد نگهداری از فنچ به عنوان پرنده خانگی را دارید باید یک قفس افقی بزرگ تهیه کنید. هرگز یک فنچ را با یک طوطی در یک قفس نگهداری نکنید؛ زیرا طوطی می تواند به فنچ آسیب برساند. اگر یک جفت فنچ را در کنار یکدیگر قرار می دهید، باید آمادگی تولد فرزندان احتمالی را داشته باشید؛ به خصوص اگر فنچ ها یک لانه (سبد حصیری کوچک) آماده کرده اند. این پرنده ها معمولا هر بار بین چهار تا پنج تخم می گذارند.

برای جلوگیری از تولید مثل احتمالی، می توان بعضی از فنچ ها را در کنار جفت هم جنس خود نگهداری کرد (فنچ نر با فنچ نر یا فنچ ماده در کنار فنچ ماده)؛ اما این مسئله به گونه فنچ ها و این که چه زمانی از سال است، بستگی دارد. با یک پرورش دهنده فنچ با تجربه مشورت کنید تا ببینید که کدام گونه از فنچ های هم جنس با هم سازگارتر هستند. علاوه بر این، اگر قصد دارید که از چندین گونه مختلف فنچ در یک قفس نگهداری کنید، حتما ابتدا با یک پرورش دهنده با تجربه مشورت کنید؛ زیرا برخی گونه های فنچ، به ویژه در فصل جفت گیری و تولید مثل، در برابر برخی دیگر پرخاشگری می کنند.

این مقاله توسط سایت فارسی پت ترجمه و تهیه شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها