رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 511024

متخصص مغز و اعصاب به درمان چه اختلالاتی میپردازد

رپورتاژ تبلیغی / بدن انسان می‌تواند نسبت به عوامل متفاوتی مانند بیماری و حوادث آسیب‌پذیر باشد. ما در زندگی به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شویم و وارد شدن جراحت به اعضای بدنمان را تجربه می‌کنیم که بعضی از این مشکلات بسیار جدی بوده و برخی دیگر به آسانی قابل رفع هستند. از بین تمام اعضای بدن، آسیبی که به سیستم عصبی وارد می‌شود از تمام آسیب‌های دیگر خطرناک‌تر است. بنابراین متخصص مغز و اعصاب برای اصلاح و درمان مشکلات این سیستم درونی پیچیده آموزش دیده است.

dir="RTL" style="text-align:justify">

سامانه دکتر ساینا می‌تواند منبع معتبری برای پیدا کردن بهترین متخصصان در این زمینه باشد. صلاحیت علمی و تجربی متخصص مغز و اعصاب دکتر ساینا توسط کمیته پزشکی تأیید شده است و می‌تواند به شما در درمان و کنترل بیماری‌ها کمک کند. برای دریافت مشاوره مغز و اعصاب به وب‌سایت دکتر ساینا مراجعه کنید.

در این مقاله به بررسی اختلالاتی می‌پردازیم که توسط این پزشکان درمان می‌شوند.

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در زمینه‌ی مطالعه، تشخیص، درمان و کنترل جراحت‌ها، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه نورونی و عصبی به شکل ویژه‌ای آموزش دیده است. سیستم عصبی انسان شامل مغز و نخاع (سیستم عصبی مرکزی) و اعصاب محیطی است. برخی از متخصصان مغز و اعصاب فقط در زمینه‌ی خاصی مانند سردردهای عصبی، اختلالات خودکار، عصب‌شناسی کودکان، درمان و توان‌بخشی بعد سکته، صرع و... کار می‌کنند. در واقع نقش متخصص مغز و اعصاب این است که به بیماری که دارای اختلالی عصبی است کمک کند تا بتواند زندگی عادی خود را ادامه دهد.

برای درمان چه بیماری هایی به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

متخصص مغز و اعصاب بیماری‌های مربوط به دستگاه عصبی مرکزی یا محیطی، شامل مغز، نخاع، اعصاب محیطی، ریشه‌های عصبی، سیستم عصبی خودمختار، اتصال عصب-عضلانی و عضلات را درمان می‌کند. بیماری‌های رایج دستگاه عصبی شامل این موارد هستند:

1. بیماری صرع:
یک اختلال عصبی مرتبط با فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز است و موجب تشنج‌های مکرر و شدید و از دست رفتن هوشیاری می‌شود.

2. بیماری آلزایمر (و دمانس های دیگر):
بیماری مغزی پیشرونده ای است که به دلیل تخریب سلول‌های مغزی ایجاد می‌شود.

3. سکته (و دیگر بیماری‌های مغزی-عروقی):
سکته زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل وجود لخته خون، یک رگ خونی نتواند اکسیژن و مواد مغذی را به مغز برساند.



4. بیماری میگرن (و سردرهای عصبی دیگر):
سردردهای متناوب و شدیدی هستند که معمولاً با مشکلات بینایی و حالت تهوع همراه می‌شوند.

5. بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS):
بیماری مزمنی که شامل از بین رفتن سلول‌های عصبی در مناطق مختلف دستگاه نورونی می‌شود. این بیماری با نشانه‌هایی مانند بی‌حسی، مشکلات تکلمی و عضلانی، تاری دید و خستگی شدید همراه است.

6. بیماری پارکینسون:
بیماری پیشرونده­ای که باعث لرزش، خشکی عضلات و مشکل در انجام حرکات ظریف می‌شود. علت این اختلال تخریب مغزی و کمبود دوپامین در مغز است.

7. تومورهای مغزی:
توده‌ای از سلول‌های غیرطبیعی در مغر هستند که باعث اختلال در فعالیت‌های شناختی می‌شوند.

8. ضربات مغزی (و آسیب‌های دیگر به دستگاه عصبی):
آسیب دیدن مغز بر اثر حادثه یا ضربه‌ی خارجی است که ممکن است باعث از دست رفتن هوشیاری و مشکلات دائمی یا موقتی شود.

9. سندروم توره (و بیماری‌های عملکردی دیگر):
یک بیماری نورولوژیکی است که با تیک‌ها و حرکات غیرارادی همراه می‌شود.

تشخیص و درمان به موقع بیماری‌های عصبی می‌تواند نقشی اساسی در بهبود و موفقیت در کنترل این بیماری‌ها داشته باشد. بنابراین بهتر است برای مقابله با این بیماری‌ها از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرید. سامانه مشاوره اینترنتی پزشکی دکتر ساینا شما را در مسیر یافتن بهترین نورولوژیست و جراح مغز و اعصاب همراهی می‌کند.

دکتر ساینا اولین استارتاپ حوزه پزشکی و خدمات درمانی بوده و دارای بیش از 450 متخصص در 44 گرایش مختلف است. می‌توانید بر اساس تخصص و نظر کاربران راجع به پزشکان، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برای دسترسی به خدمات مشاوره مغز و اعصاب اینجا را کلیک کنید.

در صورتی که علائم زیر را دارید دیدن یک پزشک مغز و اعصاب ضروری است!

در بسیاری از موارد علائم مختلفی در ارتباط با بیماری‌های عصبی وجود دارد که لازم است جهت بررسی َآن‌ها از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیریم. این علائم‌ شامل موارد زیر هستند:

· سردرد

· دردهای مزمن

· سرگیجه

· بی‌حسی

· خستگی

· مشکلات حرکتی

· تشنج یا از دست دادن هوشیاری

· مشکلات بینایی

· مشکلات حافظه

· مشکلات خواب

· اختلال در تکلم عادی

همچنین افرادی که مشکلاتی در ارتباط با حس‌های مختلفشان مانند بینایی، بویایی، لامسه و... دارند باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.

بیماری های مغز و اعصاب چه عارضه‌هایی به دنبال دارد؟

علاوه بر این‌ها، متخصص مغز و اعصاب با عارضه‌هایی که می‌توانند به دستگاه عصبی ما حمله کنند نیز مبارزه می‌کند. این عارضه‌ها شامل عفونت‌ها (باکتریایی، ویروسی و قارچی) و سرطان‌ها هستند. این اختلالات رایج بوده و با افزایش سن احتمال ابتلای افراد به آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باید در همه حال تمرکزمان را روی بدنمان نگه داریم و نسبت به نشانه‌های مختلف هوشیار باشیم.

پیدا کردن یک پزشک قابل اعتماد و کارآمد می‌تواند به روند درمان عارضه‌ها و مشکلات عصبی کمک زیادی کند. برای آسان کردن روند پیدا کردن پزشک و دریافت مشاوره درمانی، استارتاپ دکتر ساینا تأسیس شده است. می‌توانید متخصص مغز و اعصاب مناسب خود را در این سامانه با مراجعه به وب‌سایت یا نصب اپلیکیشن این سامانه در کمترین زمان و آسان‌ترین روش ممکن امتحان کنید. همچنین برای راحتی بیشتر کاربران، این سامانه دارای پشتیبانی 24 ساعته بوده و مشاورین پشتیبانی به سوالات و مشکلات شما در اسرع وقت پاسخ می‌دهند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها