رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 512957

دلیل افزایش تقاضای استخدام تحلیل‌گر کسب وکار چیست؟!

رپورتاژ تبلیغی / داستان ایجاد شغلی برای تحلیل‌ کسب و کار از جایی شروع شد که سازمان‌های مختلف به تغییر و تحول و بهبود فرایندهای سازمانی خود اقدام کردند، ولی بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، در سال ۲۰۱۶ فقط ۶۲٪ و در سال ۲۰۱۷ ، تنها ۶۹٪ این پروژه‌ها به اهداف اولیه خود رسیده‌اند.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

داستان ایجاد شغلی برای تحلیل‌ کسب و کار از جایی شروع شد که سازمان‌های مختلف به تغییر و تحول و بهبود فرایندهای سازمانی خود اقدام کردند، ولی بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، در سال ۲۰۱۶ فقط ۶۲٪ و در سال ۲۰۱۷ ، تنها ۶۹٪ این پروژه‌ها به اهداف اولیه خود رسیده‌اند.

طبق بررسی‌های انجام شده، عدم تعریف درست پروژه‌ها و یا عدم تعریف دقیق محدوه و محتوای پروژه‌ها، یکی از پرتکرارترین دلایل شکست پروژه‌ها بوده است.

در واقع این پروژه‌ها به این علت تعریف شده بودند که مشکلات سازمان‌ها را حل کنند و از فرصت‌های بدست آمده به نفع سازمان ‌استفاده کنند، اما به دلیل در نظر نگرفتن الزامات تمامی ذینفعان و یا توجه نکردن به راه‌حل‌های موجود نتوانستد به اهداف خود دست یابند.

در نتیجه تجربه‌ی این شکست‌ها باعث شد که سازمان‌ها نیاز به فردی با توانایی تحلیل حرفه‌ای و ساختارمند مشکلات و فرصت‌ها را شدیداً احساس کنند. به همین دلیل برای استخدام تحلیلگر کسب و کار اقدام کردند تا قبل از تعریف و اجرای هر پروژه، مشکلات موجود را بررسی کند، برای مشکلات راه‌حل‌های مناسبی انتخاب کند و از فرصت‌های پیش‌رو به بهترین نحو استفاده کند.

این‌گونه نیاز به استخدام تحلیلگر کسب و کار ضروری شد و در حال حاضر می‌بینیم که تقاضای استخدام تحلیلگر کسب و کار رو به افزایش است.

نتیجه این افزایش تقاضا، این شد که تقاضا برای شرکت در آزمون PBA نیز افزایش یافت. PBA مدرکی بین‌المللی برای تحلیلگران کسب و کار است که توسط موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI) صادر می‌شود و در تمام دنیا اعتبار دارد.

تحلیلگران کسب و کار چه کاری انجام می‌دهند؟

برای درک کامل اینکه چرا تقاضای استخدام تحلیلگران کسب و کار رو به افزایش است، درک در مورد نقش آنها مهم است. نقش تحلیلگر کسب‌وکار معمولاً شفاف و واضح نیست.

دانشگاه ویلانووا میگوید: "بیشتر مشاغل فناوری اطلاعات شرح شغلی مشخص و مشخصی از شغل دارند." در حالی که به گفته تحلیلگر کسب و کار لوکا اسکراچیچ : "جزئیات کاری یک تحلیلگر کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد."

اکثر دانش آموختگان این حوزه بطور معمول کارهای زیر را انجام می دهند:

تحلیلگران کسب و کار با ارائه راه حلهایی، مشکلات فعلی یا آینده را برای ذینفعان تسهیل می‌کنند.

اسکراکیچ نوشته است : "تحلیلگران کسب و کار به عنوان مجرای اطلاعات عمل می کنند، آنها نیازهای ذینفعان شرکت را به زبانی که تیم IT یا تیم توسعه آنها بتوانند آن را متوجه شوند، ترجمه میکنند."

تحلیلگران کسب و کار معمولاً شغل‌ها و مهارتهای متفاوتی دارند. اسکراکیچ می‌گوید: "در هر روز، یک تحلیلگر کسب و کار ممکن است یک پرونده تجاری را تعریف کند ، اطلاعات مربوط به ذینفعان ، الزامات مدل ، راه حل های معتبر و احتمالاً چیزهای دیگر را تعیین کند."

3 دلیلی که امروزه شرکت‌ها تحلیلگر کسب و کار استخدام می‌کنند (و خواهند کرد)

علاوه بر شکست پروژه‌ها که یکی از دلایل عمده استخدام بود، دلایل دیگری برای استخدام تحلیلگران کسب و کار در شرکت‌ها و سازمان‌ها که در آینده نیز بیشتر می‌شود را ذکر می‌کنیم:

1. تحلیلگر کسب وکار تحول دیجیتالی را برای شرکت‌ها آسان میکند.

امروزه اغلب شرکت ها خودشان را از لحاظ تکنولوژی پیشرفته نمی‌دانند و این نیاز را می‌بینند که برای اینکه بتوانند با رقبایشان رقابت کنند و از آنها جا نمانند از لحاظ دیجیتال پیشرفت کنند، که این‌ کار با استخدام یک تحلیل‌گر کسب وکار تسریع میشود.

از آنجا که امروزه‌ تحول دیجیتالی اکثر شرکتها را درگیر خود کرده است، تجزیه و تحلیل و مدیریت اطلاعات بسیار مهم شده است و تحلیلگران کسب و کار مؤلفه های اساسی در پر کردن شکاف ایجاد شده میان مشتری و توسعه دهنده هستند.

در ضمن لازم است بدانید که بهتر است تحلیلگر کسب و کار با روش‌های مدیریت چابک نیز آشنایی داشته باشد.

2. تحلیلگران کسب و کار فرآیندهای پیچیده را در حین توسعه، ترجمه و شفاف‌سازی می‌کنند.

پس از اجرای یک پروژه جدید، سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان در تمام بخشها از اجرا و معنای آن برای سازمان آگاهی دارند. رهبران شرکت همیشه در ابلاغ این فرایندها به کارکنان فنی مهارت ندارند. اینجاست که تحلیل‌گران وارد میشود.

تِرِینِن اظهار داشت: "یک تحلیلگر حرفه‌ای کسب و کار می تواند پیچیدگیهای مربوط به نحوه کار را برای کادر فنی را ترجمه کند. یک تحلیلگر کسب و کار همچنین میتواند به عنوان نقطه تماس در حین توسعه برای پاسخ سریع در زمانی که کارمندان با نیازهای روزانه مشاغل خود مشغول هستند، خدمت کند."

3. تحلیلگران کسب و کار مدیریت تغییر را به پیش می‌برند.
در اجرای یک پروژه تجاری نیمی از نبرد میان رهبران شرکت‌ها است. نیمی دیگر این است که کارمندان بتوانند تغییراتی را که پروژه های جدید به ارمغان می آورد اتخاذ کنند. مدیریت تغییر می تواند یک چالش باشد و تحلیلگران کسب و کار می‌توانند با مدیریت تغییر از سازگاری کارکنان اطمینان حاصل کنند.

معمولاً اعمال نشدن تغییرات مدنظر به این علت است که کارکنان آنها را نمیفهمند و برای آنها آمادگی لازم را ندارند. شرکت‌ها تحلیلگران کسب و کار را نه تنها به منظور تسهیل راه حل های مشکلات و ایجاد استراتژی‌های آن راه حل‌ها ، بلکه برای آماده سازی کارمندان برای تغییر و تحولات پیشرو و همچنین تقویت این تغییرات پس از اتخاذ ، به هیئت مدیره می آورند.

اگر در سازمانتان به همچین فردی احتیاج دارید و یا به این شغل علاقه‌مند شده‌اید، و می‌خواهید به یک تحلیلگر کسب و کار تبدیل شوید ادامه مطلب برای شماست.

چگونه به یک تحلیل‌گر کسب و کار تبدیل شویم؟

شرکت مهندسی PMPiran در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با بالاترین سطح کیفیت توسط بهترین مدرسان و متخصصان، دارای ۱۴ سال سابقه است.

هر فردی با هرگونه تخصصی مانند: مدیران، تحلیل‌گران استراتژیک، بازاریابان، متخصصان فناوری اطلاعات، متخصصان تحلیل سیستم، متخصصان منابع انسانی، معماران کسب و کار، بهره‌وری، تضمین کیفیت و... میتواند برای دریافت گواهینامه‌های تحلیل کسب و کار اقدام کند.

شما برای اینکه شانس بیشتری داشته باشید تا به عنوان یک تحلیلگر کسب‌وکار در سازمانی حرفه‌ای مشغول به کار شوید، بهتر است با فراگیری دانش تحلیل کسب و کار، کسب تجربه در آن و از همه مهمتر کسب مدرکی بین‌المللی و معتبر در این زمینه، رزومه خود را قدرتمندتر نمایید. البته اگر در حال حاضر هم به عنوان تحلیلگر سازمان مشغول هستید، کسب مدرک معتبر به شما برای ارتقای شغلی کمک خواهد کرد.

در دوره تحلیل‌گر حرفه‌ای کسب‌وکار تسلط بر مفاهیم و جنبه‌های مختلف تحلیل کسب‌وکار و تسلط بر پیاده سازی فنون و ابزارهای تحلیل کسب‌وکار به صورت عملی به عنوان یک تحلیلگر را می‌آموزید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها