رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 516384

برخی خواص روغن فندوق و خراطین

رپورتاژ تبلیغی / روغن فندق از فندقی که سوخته و به کربن تبدیل شده است، تولید می شود. اما برای تهیه آن به هیچ وجه لازم نیست که زحمت بکشید.

style="text-align:right">این روغن در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و سایت اویلنرموجود و در دسترس است. از روغن فندق برای پاکسازی روتین مژه های خود استفاده کنید. در مدت زمان کوتاهی مژگانی انبوه و ضخیم خواهید داشت.

به طور کلی روغن فندق از آن دست از روغن های موثر بر پر پشت شدن مو، مژه و ابرو و حتی ریش است. چون منبع غنی ویتامین ای است تاثیر سریعی بر تراکم رویش مو دارد. کافی است روزانه 2 الی 3 بار مقداری از آن را روی مژه خود جهت مژه و ابرو ماساژ داده و پس از 2 الی 3 ساعت شستشو دهید. برای تشدید سرعت و کارایی آن می توانید آن را با روغن سیاهدانه ترکیب کنید. برای تاثیر روی مژه ها نیز می توان از آن به عنوان یک پاک کننده آرایش استفاده کرد.

روغن فندق برای ابرو

استفاده از روغن فندق یکی از راه های بسیار ساده برای ضخیم شدن ابروها است. از زمان ها قدیم در اندونزی، اعتقاد بر این بوده است که این روغن ابرو و مو را ضخیم می کند. آن ها همیشه صبح ها و شب ها قبل از رفتن به رختخواب، به طور مرتب از روغن فندق برای ماساژ ابرو و پوست سر فرزندان خود استفاده می کردند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از زنان اندونزیایی از زمان های قدیم موها و ابروهایی ضخیم و سیاه دارند. نحوه تهیه روغن فندق نیز بسیار آسان است. برای بیرون کشیدن روغن، آن ها چند عدد فندق را می کوبند سپس روغن آن را روی ابروها ماساژ می دهند و اجازه می دهند یک شب روی ابروها باقی بماند. شما هم می توانید این کار را بطور مرتب انجام دهید و طی چند روز آینده تاثیر آن را ببینید.

در واقع بدون نیاز به آسیاب کردن فندق خودمان می توانیم روغن فندق را به راحتی استخراج کنیم و به راحتی از روغن خراطین استفاده کنیم ولی در این میان بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای پر پشت شدن ابرهایشان این روغن را از محصولات موجود در مارک ها و بسته بندی های مختلف تهیه کنند. برخی از آن ها به شکل محصولات زیبایی و با قیمت های متفاوتی پردازش و بسته بندی شدند.

با وجود روغن فندق دیگر نباید نگران کم پشت بودن ابروهایمان باشیم. این یک روش درمانی طبیعی و بی خطر است که می توانیم با این روش بدون تاتو یا آرایش ابرو زیبا به نظر برسیم. نحوه ضخیم شدن ابروها با روغن فندق کاملاً کاربردی و مؤثر است به طوری که هر کسی می تواند آن را انجام دهند.

روغن فندق برای پوست

روغن فندق می تواند به عنوان یک محصول مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. این روغن مملو از ویتامین های تغذیه رسان به پوست و اسیدهای چرب ضروری است که به محافظت از پوست در برابر آفتاب، تقویت تولید کلاژن و موارد دیگر کمک می کنند. روغن فندق حاوی ویتامین و مواد معدنی زیادی است که می توانند به بهبود کیفیت پوست و مو کمک کند. با استفاده منظم از آن می توان به نرم شدن پوست و مو کمک کرد. این روغن همچنین به پوست در جهت حفظ رطوبت خود کمک کند. این روغن به دلیل داشتن ویتامین A، B، B1، B2، B6 و E مناسب برای استفاده بر روی پوست است. اسیدهای چرب موجود در آن نیز به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

روغن فندق همچنین به دلیل دارا بودن ویژگی های خاصی که دارد به عنوان روغن کاهش دهنده منافذ پوست و روغن ضد آکنه شناخته شده است. میزان بالای کاتچین ها و تانن ها (فلاونوئیدهای سالم) این روغن را به روغنی "خشک" یا "قابض" تبدیل می کند که باعث نرمی پوست شده و همچنین خاصیت تسکین دهنگی برای پوست ایجاد می کند. خاصیت قابض بودن این روغن به پاکسازی و کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. همچنین عناصر ضد باکتریایی با مبارزه با باکتری های پوستی در کاهش جوش ها و جوش های سرسیاه موثر هستند.

روغن فندق به دلیل وجود اسید لینولئیک یک مرطوب کننده عالی است که به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند. افزودن چند قطره از آن به وان حمام بسیار عالی است. یک چرب کننده طبیعی برای ترک لب و برای اصلاح است و بعد از اصلاح یک تسکین دهنده خوب برای پوست است. این ماده پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. به دلیل اینکه حاوی ویتامین ای زیادی است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

روغن فندق برای ریش

همانطور که قبلاً گفته شد روغن فندق در تغذیه و رشد کل موهای بدن شامل ابرو، مژه ها، ریش و سبیل موثر است. این روغن را با روغن گردو و مقداری عصاره آلوئه ورا ترکیب کنید. از آن روی هر قسمت از بدن که مایلید موهایش را پرپشت کنید مانند مژه ها یا در مردان برای ریش استفاده کنید ممکن است و پس از مدتی تاثیر خیره کننده آن را مشاهده کنید.

روغن فندق یک نرم کننده و مرطوب کننده عالی است که به سرعت جذب می شود و مملو از اسیدهای چرب ضروری است که به حفظ سلامت ریش و پوست آن کمک می کند. این روغن کمی قابض است، بنابراین از جوش زدن پوست جلوگیری می کند. کمی خاصیت فیلتر کردن آفتاب نیز برای آن گزارش شده است.

ترکیب روغن آووکادو، روغن فندق، روغن بادام، روغن ماکادامیا ضد پیری و فوق العاده مرطوب کننده است و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند. این روغن برای پوست های حساس فوق العاده است و سرشار از ویتامین های A ،B1،B2،B6 ،D و E است.

روغن فندق برای دور چشم

استفاده از روغن های گیاهی رقیق شده در روغن پایه روی ناحیه چشم، می تواند به کاهش چین و چروک آن کمک کند. از آنجا که پوست این ناحیه بسیار نازک است، لازم است ، که از روغن پایه بسیار سبکی مثل روغن کنجد استفاده کنید و فقط مقادیر کمی از یک روغن گیاهی را استفاده کنید.

روغن فندق برای ناحیه دور چشم ایده آل است زیرا یکی از سبک ترین روغن های پایه است. کرم و روغن های سنگین برای دور چشم می توانند باعث ایجاد افتادگی پوست این قسمت شوند. برای تهیه این سرم ده قطره روغن فندق، سه قطره روغن پامپال، دو قطره روغن اسطوخودوس و یک قطره روغن لیمو را به خوبی با هم مخلوط کرده و در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. حداکثر ماندگاری این سرم یک ماه است. هر شب مقدار کمی از آن را به ناحیه چشم بمالید و بگذارید تا 5 دقیقه باقی بماند و روغن اضافی را به آرامی از روی پوست پاک کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها