رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 527530

جاذبه های گردشگری در شهر تاریخی ایروان ارمنستان

رپورتاژ تبلیغی / همانطور که در خبرهای چند روز گدذشته منتشر شد کشور ارمنستان پس از ماهها پرواز های خود به برخی کشورها از جمله ایران را باز گشایی نموده است . بنابراین در این ماه و ماه ژانویه (جشن کریسمس ) شاهد سفرهای زمستانی بسیاری به این کشور خواهیم بود .

!--[if gte mso 9]>

شهر ایروان ، پایتخت کشور ارمنستان است و البته بزرگترین و زیباترین شهر این کشور نیز هست ، که با وجود جاذبه های گردشگری فراوان مقصد ایده آلی برای گذران تعطیلات است . سالانه هزاران گردشگر از سراسر دنیا به این شهر دیدنی و تاریخی سفر می کنند که در میان آن ها تعداد ایرانیان کم نیست . همانطور که می دانید کشور ارمنستان در همسایگی ما قرار دارد و از شمال و شمال غربی با برخی شهرهای ایران هم مرز است ، از این رو سفر به آن ، با وجود مسافت نسبتا کوتاه و هزینه های پایین اقامت آسان و کم هزینه خواهد بود .

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با برخی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان آشنا کنیم .

موزه ماتناداران Matenadaran

معمولا بازدید از این موزه تاریخی در تور ارمنستان در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . زیرا این مجموعه آثار باستانی ارزشمندی را در خود جای داده که برخی هزاران سال قدمت دارد . بازدید از موزه ماتناداران نه تنها برای تاریخ دانان و تاریخ دوستان جذاب است بلکه برای عموم مردم دیدنی و آموزنده خواهد بود و بی آنکه متوجه باشید برای ساعت ها سرگرم خواهید شد .

به گزارش سفر باتو ، موزه مانتاداران یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان است و سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن می کنند . حین قدم زدن در این موزه ، با مجموعه ای غنی و با ارزش از دست نوشته های خطی روبرو خواهید شد که به زبان های ارمنی ، عربی ، فارسی ، روسی و … نگاشته شده اند . و حیرت آور است اگر بدانید در این موزه بیش از هفده هزار دست نوشته و نسخ خطی نگهداری می شود و همچنین سی هزار اسناد تاریخی که منبع غنی برای تاریخ دانان محسوب می شود ، در آن دیده می شود .

باید افزود نام کامل این موزه ، ماتناداران مسروپ ماشتوتس است که برگرفته از نام ابداع کننده الفبای ارمنی است .

موزه تاریخ ارمنستان The History Museum Of Armenia

پس از موزه ماتناداران بازدید از موزه تاریخ ارمنستان را به شما پیشنهاد می کنیم . بازدید از این مکان به خصوص برای علاقمندان به تاریخ بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . این موزه در میدان جمهوری قرار دارد و دسترسی به آن آسان است . این موزه از بخش های مختلفی همچون باستان شناسی ، قوم شناسی و مردم شناسی تشکیل شده و اگر وقت کافی داشتید از یکایک آنها دیدن کنید و اگر نه بهتر است بازدید از بخش مردم شناسی را در الویت قرار دهید .

موزه تاریخ ارمنستان در سال ۱۹۲۰ میلادی افتتاح شد و تا به امروزه مجموعه ای جامع ، بالغ بر چهارصد هزار شی و اثر تاریخی را در خود جای داده است .

میدان جمهوری Republic Square

بعد از کنکاش در تاریخ و فرهنگ این سرزمین به کمی تفریح و خوشگذرانی نیاز خواهید داشت . باید گفت گشت و گذار در این شهر با قدم زدن در اطراف میدان جمهوری آغاز می شود ، که این خود یکی از اصلی ترین برنامه های گردشگران است . میدان جمهوری از گذشته تا به امروز محل برگزاری جشن ها و البته وقوع حوادث بزرگ تاریخی بوده و بسیاری از تجمع های سیاسی ، انقلاب ها و حوادث تلخ و شیرین در همین مکان رخ داده است . این میدان بزرگ ترین میدان شهر است و جاذبه های متعددی در حوالی آن به چشم می خورد و به خصوص با تاریک شدن هوا شور و حال آن دو چندان می گردد .

از آنجائیکه این میدان یکی از شاهراه های اصلی شهر است احتمالا حین گشت و گذار در شهر بارها گذرتان به آن خواهد افتاد پس فرصت را از دست ندهید ، و علاوه برای صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران های متنوع موجود در این مکان ، در کنار فواره های زیبای آب بنشینید و از موسیقی نوازندگان خیابانی لذت ببرید . . این میدان در بیشتر ساعات روز شلوغ و پرازدحام است و پیشنهاد می کنیم بازدید از این مکان را به زمان تاریکی هوا موکول کنید تا از ترافیک و شلوغی در امان باشید . البته شب ها نیز در اطراف این میدان شور و نشاط فراوانی برپاست و معمولا اطراف آن را نوازندگان خیابانی و گردشگرانی که به دنبال خوشگذرانی اند ، در بر گرفته اند . با تور کیش سفر کنید.

جالب است بدانید میدان جمهوری در گذشته میدان لنین نامیده می شد ، و مجسمه لنین نیز تا سال ۱۹۹۰ میلادی در وسط این میدان قرار داشت ، اما پس از فروپاشی کشور شوروی این مجسمه نیز از این میدان برداشته شد . امروزه یک صفحه نمایش بزرگ به جای آن مجسمه قرار داده شده که معمولا برنامه های شاد و متنوعی را پخش می کند .

همچنین تور کیش در سایت سفر باتو را از دست ندهید.

دور تا دور میدان جمهوری توسط ساختمان های زیبا و تاریخی احاطه شده که اغلب آنها با سنگ های سفید و صورتی تزئین شده اند . در گوشه دیگری از میدان بنای تاریخی برج ساعت دیده می شود که یکی از ساختمان تاریخی این شهر است .

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها