رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 537042

سفر به بیرجند مقصد جاذبه های گمشده

رپورتاژ تبلیغی / جغرافیای ایران آن قدر دیدنی های دور و کمتر شناخته دارد که شاید شما هم بسیاری جاهای آن را نشنیده باشید. سفر به بیرجند فرصتی ست تا جاذبه های گمشده را در دورترین نقاط فلات ایران ببینید.

h2 dir="RTL" style="text-align:right">روستای اصفهک، نخلستان و کوه

بار سفر بردارید و از بیرجند به سمت اصفهک بروید. روستاگردی طعم مسافرت را دوچندان می کند و شما را از شهر و تکرارش به آرام ترین جاها و خلوت طبیعت خواهد برد. در جاده بیابانی دیدن نخلستان های بلند اصفهک توجه تان را جلب خواهد کرد. روستایی کوچک اما پر از جذابیت و گیرایی با خانه های گلی و قدیمی. کوه های کبودرنگ و سنگی در پس زمینه روستای تاریخی و نخل هایش، منظره ای تماشایی ایجاد می کند. فارغ از شتاب زندگی شهر، در کوچه پس کوچه ها قدم بزنید و عکس بگیرید. هوای دلپذیر اصفهک در بهار وصف شدنی نیست. این روستا که به تازگی بخش هایی از آن بعد از سالها مرمت شده، دارای اقامتگاه بومگردی است. بمانید و از شب پر از آرامش و ستاره اش لذت ببرید. بلیط هواپیما بیرجند شما در قلب خراسان جنوبی با مردمانی خونگرم و مهربان، نوای دوتار، آوازهای حماسی و رقص بومی قرار دارید. این شهر نوپا در دوره پهلوی اول ایجاد شده است، پس ابتدای سفر، عمارت کلاه‌ فرنگی را بازدید کنید. بنایی با معماری سفید و منتظم که نماد بیرجند است. با وجود جوان بودن شهر، «مدرسه شوکتیه» از نخستین مدارس پهلوی ایران است که درساختمان شکیل آن، می‌توانید زیبایی معماری اقلیم گرم را ببینید.

سفر به بیرجند مقصد جاذبه های گمشده

دورنمایی از روستای اصفهک

کویرنوردی در حلوان

برای رسیدن به حلوان باید از وادی بیابان ها و جاده طبس بگذرید. این مسیر 5 ساعته شما را به روستای حلوان می رساند. از دور نمای روستا را با خانه های خشتی، تاق و گنبدها خواهید دید. روستایی قدیمی که زمانی زنگ کاروان ها از آن شنیده می شد و محل اتراق مسافران بود. حلون در کرانه اقیانوس شنی کویرقرار دارد و فقط کافیست دو قدم آن طرف بروید تا رمل های سرگردان را ببینید. در زیر آسمان کویر شب باید قدم بزنید تا از همه چیز رها شوید. در عین سکوت سنگین کویری، اینجا پر از هیجان و ماجراست. می توانید سوار بر خودروهای آفرود، از تپه ماهورها عبور کنید و طبیعت وحش کویر حلوان را لمس کنید. اگر می خواهید کویر را بیشتر حس کنید، شترسواری از بهترین هیجان های حلوان است. شاید در سکوت کویر، عقاب طلایی یا کاراکال گربه وحشی کویر مرکزی را ببینید. اقامت در بومگردی حلوان به لذت و تجربه اش می ارزد. با توجه به مسافت دور سفر به بیرجند، هواپیما بهترین انتخاب است. مدت زمان پرواز تهران بیرجند یک ساعت و نیم است. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به بیرجند را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به بیرجند را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به بیرجند را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

سفر به بیرجند مقصد جاذبه های گمشده

کویر حلوان، کویر ناشناخته خراسان جنوبی

تصاویر سنگی لاخ مزار

در هر سفری بد نیست از جاذبه های عادی اندکی دور شوید. از بیرجند 30 کیلومتر که فاصله بگیرید به روستای کوچ خواهید رسید. روستایی که گنجی بزرگ پنهان کرده است. سنگ نگاره های لاخ مزار، روایت تصاویر و خطوط حک شده از چندین هزار سال پیش است. نقوش نمادینی که ما را اگر به زمانی دیگر نبرد، به خیال و تصور وا می دارد. در ایران سنگ نگاره کم نیست ولی لاخ مزار تصاویر منحصر بفرد و نوشته هایی به زبان پهلوی دارد. شاید فقط عکسی از این نقش و نگار باستانی بتواند این سنگ جادویی را در خاطر شما ماندگار کند.

قلعه بیرجند و دژهای خراسان

قلعه ای بر بلندای بیرجند که روزگاری از شهر و مردمانش محافظت می کرد. شما از هر کجای شهر این قلعه را خواهید دید. دژی که از دوره صفویه به بعد، راه ورود دشمنان به بیرجند را سد می کرد. این قلعه بزرگترین قلعه خراسان جنوبی است. در فاصله چند کیلومتری از بیرجند، قلعه فورگ قرار گرفته است. این قلعه باشکوه دوران اسماعیلیه، نمادی از حماسه های مردم این دیار است. قلعه خوسف، قلعه دختر، قلعه اسفراز و دیگر دژهای تاریخی خراسان، معماری و موقعیت ویژه ای دارند. استقرار در بلندی و ساخت بنا با مصالح سنگی و با دوام، حتی امروز بعد از قرنها، آنها را استوار و زیبا نشان می دهد. همیشه شانس بلیط لحظه آخری بیرجند را در تریپ امتحان کنید.

سفر به بیرجند مقصد جاذبه های گمشده

قلعه بیرجند بر بلندای شهر

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه کنید. شما شانس خرید بلیط چارتر هواپیما ارزان را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت 24 ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها