رفتن به محتوا
کد خبر 566

رکاب برای "احیای دریاچه ارومیه"

سایت خبری تحلیلی ساعت 24-هفت عضو تیم دوچرخه‌سواری شهرستان انار کرمان، 1500 کیلومتر را با شعار "حمایت از احیای دریاچه ارومیه" رکاب می‌زنند.

رکاب برای "احیای دریاچه ارومیه"
تیم دوچرخه‌سواری انار کرمان با شعار "حمایت از احیای دریاچه ارومیه" رکاب می‌زنند. حرکت خود را روز یکشنبه ۱۹ مرداد از کرج آغاز کرده و در ادامه، مسیر شهرهای"چالوس،تنکابن،رامسر،رودسر،بندرانزلی،تالش، آستارا،اردیبل،سرعین،سراب،بستان‌آباد،تبریز، عجب‌شیر، بناب،نقد،اشنویه و ارومیه" را رکاب می‌زنند.
“قاسم هادوی، علی شکاری، مهدی احمدی، مهدی محی‌الدینی، رضا خبری، مهدی احمدی‌پور اناری، محمد قنادزاده و ابوذرحسین‌زاده” اعضای این تیم دوچرخه‌سواری هستند. ابوالفضل رئیسی و علیرضا باقری نیز به عنوان اسکورت همراه با این تیم هستند. بر اساس برنامه زمان‌بندی، اعضای تیم دوچرخه‌سواری شهرستان انار ششم شهریور به دریاچه ارومیه خواهند رسید.
تاکنون بیش از ۹۰ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و شرایط بحرانی این دریاچه ارومیه، زندگی جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از ساکنان روستاها و شهرهای اطراف دریاچه را تهدید می کند.
دریاچه ارومیه در حال حاضر کمتر از دو میلیارد مترمکعب آب دارد در حالی که این دریاچه در وضعیت پرآبی حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب داشته و در وضعیت اکولوژیک حدود ۱۴ میلیارد متر مکعب آب باید داشته باشد.
دریاچه ارومیه، دومین دریاچه شور جهان به شمار می رود و از زمان تشدید بحران این دریاچه، نمایندگان سازمان ملل و سازمانهای بین المللی برای بررسی وضعیت آن به آذربایجان غربی سفر کرده اند. یکی از برنامه‌های دولت روحانی، احیای دریاچه ارومیه است.
ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها