رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 586252

افزایش بیماری هموروئید در سال 1401

ساعت24-همه ما برای یکبار هم که شده این جمله را از پدر و مادر خود شنیده ایم که زمان ما اینجور چیزا نبود که !... همین عبارت به ما نشان می دهد که در هر دوره ، در سبک و نحوه زندگی افراد تغییرات زیادی ایجاد می شود و انسان ها بر اساس شرایط و برای تطبیق دادن خود با آن ، مجبور هستند تغییر کنند.

html>

این تغییری که از آن صحبت می کنیم ، تمام جوانب زندگی مان را در بر می گیرد ؛ از پوشاک و تفریحات گرفته تا خورد و خوراک ! اما گفتیم خورد و خوراک ؛ بیایید در این بخش یک نگاهی به دگرگونی های ایجاد شده در سبک و برنامه غذایی بیندازیم و ببینم آیا این تغییرات نتیجه مثبت یا منفی بر روی انسان ها داشته است یا خیر. حتما تا حالا اسم بیماری هموروئید به گوش تان رسیده است. اگر نمی دانستید بدانید که امروزه مبتلایان به این بیماری نشیمنگاهی رو به افزایش است. اما چه دلیلی می تواند موجب وقوع این مسئله شده باشد ؟ به نظر شما تغذیه در این امر نقشی دارد ؟

هموروئید

ورود چشمگیر فست فودها به برنامه غذایی

در هر دوره ای که نگاه کنید فست فودها طرفداران بسیار خود را داشته اند. لذیذ بودن و خوشمزگی این غذاها باعث شده که افراد زیادی به سمت آن ها گرایش پیدا کنند. می توانیم بگوییم حتی امروزه این نوع از غذاها به یکی از اصلی ترین وعده های انسان ها تبدیل شده اند. اما چرا فست فودها توانسته اند در برنامه غذایی خیلی از افراد جای غذاهای سنتی را بگیرند ؟ فکر نمی کنم طعم و خوشمزگی تنها دلیل این امر باشد ؛ چرا که غذاهای سنتی ایرانی به لحاظ لذیذ بودن دست کمی از فست فودها نداشته و حتی خوشمزه تر هم هستند.

اگر به شرایط کنونی نگاه کنیم ، همه افراد ، چه زن و چه مرد در جنب و جوش و تکاپو هستند و تایم زیادی از روز را در محل کار سپری می کنند. به همین خاطر در طول روز زمان کمتری را برای صرف کردن جهت پخت و پز خواهند داشت ؛ خصوصاً خانم ها که عموما در اکثر خانه ها مسئولیت آشپزی را بر عهده دارند. اما در گذشته که به نسبت عصر حاضر ، زنان و مادران کمتری سرکار رفته و به اصطلاح شاغل بود اند ، همواره بوی غذاهای سنتی خانگی در خانه ها به راه بود.

الان ، به خصوص قشر جوان ، ترجیح می دهند زمان خود را به جای اینکه به پخت و پز و خوردن غذا برای تایم طولانی اختصاص دهند ، وقت شان را صرف کسب و کار کنند. اما از آن جایی که نمی شود در طول روز گرسنه بمانند با یک زنگ به نزدیک ترین رستوران ، فست فود خود را سفارش می دهند ؛ چرا که در زمانی کم حاضر شده و حتما میل کردن آن هم زمان کمتری از آن ها می گیرد.

جدا از این تغییر بوجود آمده ، نباید تاثیر فضای مجازی و البته تغییر ذائقه انسان ها را نیز دست کم بگیریم. با دیدن یک عکس یا ویدیو زیبا از پیتزا ، همبرگر و هات داگ هر شخصی را تحریک می کند که به سمت فست فود سوق پیدا کند. همین الان خود شما هم که فقط این کلمات را می خوانید تصویر این غذاها در ذهن شما نقش می بندد و به اصطلاح هوس می کنید که همین الان یه پیتزا خیلی بزرگ را سفارش دهید و بخورید !

فست فود و مشکلاتی که دارد

شاید در نظر اول بگویید که یک همبرگر با کلی سس مخصوص یا یک پیتزا پر از پنیر به غیر اینکه هوس ما را برانگیزند چه مشکلی دیگری می توانند داشته باشند ؟! به طور کلی هر چیزی که از حد خودش عبور کند مشکل ساز می شود. مصرف غذاهای این چنین به خودی خود بد و نادرست نیست مگر آن که در صرف آن ها افراطی باشید. افرادی هستند که سریع به یک چیزی عادت می کنند ؛ ممکن است با یک الی دوبار سفارش غذاهای فست فودی وقتی ببیند بدون هیچ سختی غذای خوشمزه ای به دستشان می رسد و به راحتی آن را میل می کند ، به خود بگوید پس چرا خود را به زحمت بیندازم و آشپزی کنم ؛ به خصوص آقایان ! یادتان هست در اول مقاله به هموروئید اشاره کردیم و گفتیم کسانی که الان دچار این بیماری می شوند تعدادشان رو به افزایش است ؟ باید بگوییم که یکی از اصلی ترین علت های این امر ورود فست فودها به زندگی ماست ؛ آن هم در سطح گسترده. این گروه از غذاها با توجه به ترکیباتی که دارند اگر به مقدار خیلی زیاد و مداوم مصرف گردند ، سفتی شکم و یبوست را همراه خواهند داشت. یبوست نیز مهمترین فاکتوری است که افراد را به بیماری بواسیر دچار می کنند. بنابراین یکی از مشکلات مصرف زیاد فست فودها ، جدا از بالا بودن کالری شان و افزایش وزنی که به دنبال دارند ، موجب پدیدار شدن بیماری های نشمینگاهی نیز می شوند.

پس فست فود نخوریم ؟!

نخوردن فست فودهای لذیذ اجتناب ناپذیر است و ما هم نمیگوییم که به هیچ عنوان به پیتزا و همبرگر لب نزنید ؛ بلکه مقصودمان این است که خوردن بیش از اندازه این غذاها می تواند باعث بیمار شدن شما شود. سعی کنید به طور نرمال در برنامه غذایی تان این وعده ها را بگنجانید و به هنگام مصرف کردن شان از دورچین هایی استفاده کنید که از سفت شدن شکم جلوگیری می کنند. بدین نحو می توانید هم غذای سالم مصرف کنید ، هم از خوردن فست فود لذت ببرید و هم به بیماری های نشیمنگاهی مثل هموروئید یا همان بواسیر مبتلا نشوید. چون که این دست از بیماری ها در شرایطی می توانند خیلی آزار دهنده باشند.

در نتیجه متوجه شدیم که هر تغییری که در سبک زندگی مان بوجود می آید یا به قولی لایف استایل مان عوض می شود ، می تواند بر تمام قسمت های زندگی ما اعم از سلامتی تاثیر گذار باشند. پس مراقب تغییراتی که در زندگی خود ایجاد می کنیم باشیم تا همواره از نتایج مثبت آن بهره مند شویم.

https://shafacliniconline.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها