رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 603687

معرفی میلگرد های ارزان و گران

مهم‌ترین فاکتور شما برای انتخاب و خرید میلگرد چیست؟

div class="ts-container">

احتمالاً برند تولیدکننده و قیمت میلگرد امروز مهم‌ترین عوامل در انتخاب میلگرد موردنظرتان هستند. اگر براساس قیمت اقدام به انتخاب و خرید می‌کنید باید بدانید لزوماً باکیفیت‌ترین میلگرد گران‌ترین نیستند و هم اینکه با خرید ارزان‌ترین میلگردها بدون توجه به کیفیت یعنی ضرر کرده‌اید. میلگرد بی‌کیفیت می‌تواند چند برابر میزان ارزان‌تر خریدن شما به پروژه ضرر وارد کند. البته باکمی تحقیق می‌توانید میلگرد ارزان باکیفیت مطابق با نیاز پروژه‌تان بیابید. در این مقاله سعی می‌کنیم میلگردهای ارزان و گران بازار آهن را بررسی و معرفی کنیم. در ابتدا ببینیم قیمت میلگرد تحت تأثیر چه عواملی است:

عوامل تعیین کننده قیمت در بازار میلگرد

در ابتدا عواملی هستند که قیمت‌گذاری کلی بازار آهن و میلگرد تحت تأثیر آن است. این عواملی کلی به‌صورت کلان بر قیمت میلگرد تأثیر می‌گذارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت جهانی آهن و فولاد

که براساس میزان عرضه و تقاضای جهانی با توجه به وضعیت اقتصادی جهان و عوامل ژئوپلیتیک تعیین می‌شود.

میزان عرضه و تقاضا

این به دو عامل میزان تولید و میزان رونق در بخش تقاضا بستگی دارد. عوامل اقتصادی مانند میزان رکود، تورم و صادرات در این بخش بسیار تأثیرگذار هستند. هم‌چنین عوامل فصلی مانند قطع برق در روزهای گرم و قطع گاز در روزهای سرد باعث کاهش در بخش تولید و عاملی مانند کاهش ساخت‌وساز در فصل زمستان باعث کاهش در بخش تقاضا می‌شود.

نوسانات ارزی

به‌طور قاطع می‌توان گفت هیچ پدیده‌ای در ایران مستثنا از قیمت ارز نیست. بنابراین همواره یک چشم بازار آهن به قیمت ارز دوخته شده است.

قیمت مواد اولیه و انرژی

قیمت انرژی و سوخت هم در بحث کلان بر قیمت جهانی تأثیرگذار است و هم در بخش داخلی قیمت ارزان انرژی باعث کاهش هزینه تولید می‌شود ولی آیا این کاهش هزینه به جیب مصرف‌کننده می‌رود مشخص نیست. قیمت مواد اولیه هم می‌تواند با توجه به عواملی نظیر تحریم، گران‌تر از معمول به دست تولیدکننده برسد و درنتیجه هزینه تولید و قیمت میلگرد را بالاتر ببرد.

عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد ارزان و گران در بازار

جدا از عوامل کلی، میلگردهای هر تولیدکننده براساس معیارهای دیگری هم قیمت‌گذاری می‌شوند که براساس آن میلگردهای ارزان و گران در بازار تعیین می‌گردند. این عوامل عبارت‌اند از:

برند تولیدکننده

برخی از نام‌ها با توجه به سابقه و کیفیت، اعتماد کلی را در بازار جلب کرده‌اند و مسلماً این جذب اعتماد، ارزش‌افزوده‌ای برای آن برند است.

تفاوت در مواد اولیه تولید

هر تولیدکننده از شمش‌های با درصد کربن مختلف استفاده می‌کند مسلماً بر کیفیت و قیمت میلگرد تأثیرگذار هستند.

وزن میلگرد

کیفیت و قیمت میلگردهای ارزان و گران به‌طور مستقیم براساس وزن تعیین می‌شود. در این بخش جدول وزنی استاندارد می‌تواند بسیار راه گشا باشد به این ترتیب که هرچه وزن میلگرد به وزن استاندارد و جدول اشتال نزدیک‌تر باشد قیمت میلگرد بیشتر و کیفیت آن هم بهتر خواهد شد. البته گاهی با توجه به نیازتان می‌توانید از میلگردهای سبک‌تر و مسلماً ارزان‌تر استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که با کاهش سایز میلگرد وزن و مقاومت آن هم کمتر می شود.

نوع آج

گرید میلگرد و نوع آج آن بسیار درقیمت میلگردها تأثیرگذار است. ترتیب میلگردهای ارزان و گران از گرید A1 تا گرید A4 لیست می‌شود. بنابراین هرچند میلگرد A4 گران‌ترین میلگرد به شمار می‌رود ولی مصرف میلگرد را نسبت به میلگرد A3 تا یک‌چهارم (25 درصد) کاهش می‌دهد. این کاهش به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر میلگرد A4 است.

معرفی میلگرد های ارزان و گران

روش تولید

روش‌های آلیاژی با نشانه حرف U و تولید ترمکس با نشانه حرف T از رایج‌ترین روش‌های تولید میلگرد در ایران است. روش آلیاژی ا توجه به استحکام بیشتر برای مناطق زلزله‌خیز مناسب‌تر و قیمتان نیز بیشتر است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل به دو عامل مسافت و قیمت سوخت بستگی دارد. در ارتباط با گزینه مسافت هرچه کارخانه یا انبار خرید میلگرد دورتر از پروژه باشد مسلماً هزینه اضافی بر قیمت میلگرد نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین هزینه تمام‌شده ارزان‌ترین میلگرد با توجه به دوری کارخانه آن می‌تواند به‌اندازه هزینه همان میلگرد گران نزدیک شما شود.

معرفی میلگرد های ارزان و گران

معرفی تمام میلگردهای ارزان و گران در کارخانه و بازار

در ابتدا باید بدانید که ممکن است قیمت واحد کیلوگرم یک میلگرد گران‌تر باشد ولی چون وزن آن میلگرد سبک‌تر است بنابراین قیمت کلی آن هم ارزان‌تر می‌شود. در این بخش سعی کرده‌ایم میلگردهای با وزن مشابه را تقسیم‌بندی کنیم. مسلماً با توجه به تعداد زیاد تولیدکنندگان تنها برخی از برندهای معروف بررسی شده‌اند.

  1. تعدادی از میلگردهای سنگین وزن (نزدیک به وزن استاندارد) به ترتیب از ارزان‌ترین میلگردها به گران‌ترین میلگردها عبارت‌اند از:

میلگرد نیشابور، میلگرد هیربد زرندیه، میلگرد فایکو، میلگرد فولاد سیرجان، میلگرد میانه، میلگرد زاگرس، میلگرد سرمد ابرکوه، میلگرد سیادن ابهر، میلگرد شاهین بناب، میلگرد درپاد تبریز، میلگرد شاهرود، میلگرد پرشین، میلگرد ذوب آهن، میلگرد کویرکاشان. یزد احرامیان نیز از میلگردهای سنگین وزن به حساب می آید. قیمت میلگرد یزد احرامیان را مشاهده کنید.

  1. تعدادی از میلگردهای سبک وزن به ترتیب از ارزان‌ترین میلگردها به گران‌ترین میلگردها عبارت‌اند از:

میلگرد هشترود، میلگرد پردیس آذربایجان، میلگرد امیرکبیر خزر، تیکمه داش، میلگرد آریان فولاد، میلگرد حدید جنوب، میلگرد ظفر بناب، میلگرد آناهیتا، میلگرد راد همدان

با کیفیت ترین میلگرد ها با قیمت مناسب

میلگرد ذوب آهن باکیفیت‌ترین میلگرد در بازار ایران است. در ادامه هم می‌توان به میلگرد کویر کاشان، نیشابور، شاهرود، میانه، کوثر، ابرکوه، هیربد، زاگرس، شاهین، ابرکوه، سیرجان، آریان فولاد، راد همدان، تیکمه داش، آناهیتا و فایکو اشاره کرد. کیفیت بالای این میلگرد ها در کنار قیمتشان مناسب به حساب می آید. برای مثال به قیمت میلگرد اهواز در فولاد ایرانیان میتوان اشاره کرد.

معرفی میلگرد های ارزان و گران

خلاصه مطلب میلگردهای ارزان و گران

قیمت میلگردهای ارزان و گران بازار معمولاً براساس کارخانه سازنده، نوع مواد اولیه و استاندارد تولید با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت در تولید باعث تفاوت در وزن و مشخصات فنی میلگردها و درنتیجه تفاوت قیمتی میلگردها می‌شود. میلگرد ساده A1 ارزان‌ترین و میلگرد A4 گران‌ترین هستند با این تفاوت که با بالا رفتن گرید و مقاومت میلگرد میزان کیلوگرم موردنیاز آن در سازه نیز کمتر می‌شود. به‌طورکلی همان‌طور که هر قیمت بالایی نشان‌دهنده کیفیت مطلوب محصول نیست، قیمت پایین نیز به معنای بی‌کیفیتی نیست. در این بین باید به نکات تشخیص کیفیت میلگرد یعنی وزن، روش تولید، مشخصات فنی و ظاهری میلگرد توجه کرد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها