رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 616521

اعتبار دانشگاه های قبرس شمالی

یکی از سوالاتی که هنگام گرفتن تصمیم برای تحصیل در قبرس شمالی به ذهن دانشجویان میرسد، میزان اعتبار دانشگاه های قبرس شمالی است. در جواب این سوال باید گفت که استاندارد های تحصیلی در قبرس شمالی مورد تایید دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ترکیه می باشد.

قبرس شمالی تعداد قابل توجهی از دانشگاه های بین المللی را در خود جای داده است که در سال های اخیر متقاضیان تحصیل در این کشور افزایش قابل توجهی داشته است. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های قبرس شمالی به قدری معتبر است که امکان تعویض دانشجویان در حین تحصیل با کشور هایی مثل آمریکا، انگلیس، ترکیه، لیتوانی و ... وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه های برتر قبرس شمالی

شرایط مساعد تحصیل در قبرس شمالی، باعث شده است که بسیاری از ایرانیان به این کشور بروند تا دوره‌های تحصیل عالی خود را در آنجا ادامه دهند. در حال حاضر، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه مدیترانه شرقی به طور فعال دانشجو می‌پذیرند. شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تحصیل خود را در چنین دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی آغاز کنید. لازم به ذکر است که تمام دانشگاه‌های قبرس دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، بنابراین نباید حتماً به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید.

قبرس به دلیل طبیعت خیره کننده و رشد اقتصادی، امروزه یکی از مقاصد مورد توجه برای مهاجران است. در چند سال اخیر، مهاجرت تحصیلی و سرمایه‌گذاری ایرانیان به قبرس نیز گسترش یافته است. در سال ۱۹۷۴، به دلیل برخی اختلافات منطقه‌ای، قبرس به دو بخش مجزای شمالی و جنوبی تقسیم شد. با این حال، در صورت تمایل به تحصیل در قبرس شمالی، نگران این اختلافات نباشید؛ زیرا زمان زیادی از آن اتفاقات می‌گذرد و قبرس شمالی هم‌اکنون در حال رشد و توسعه است. همچنین، در صورت علاقه به تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در قبرس شمالی، موفق به گرفتن پذیرش در رشته‌های پرطرفدار با حداقل گزینش ورودی خواهید شد. همین موارد باعث افزایش مهاجرت تحصیلی به قبرس از سراسر دنیا شده است.

آیا دانشگاه های معروف قبرس شمالی معتبر هستند؟

یکی از مسائلی که درباره دانشگاه‌های قبرس پرسیده می‌شود، مربوط به اعتبار آن‌ها است. قبرس شمالی یک بخش از اروپا است و به همین دلیل، مدارک تحصیلی کسب شده در دانشگاه‌های قبرس شمالی در تمام کشورهای اروپایی و ترکیه قابل قبول هستند. بنابراین، پس از دریافت مدارک تحصیلی خود، شما می‌توانید در این کشورها فعالیت کنید. برخی از دانشگاه‌های قبرس شمالی جایگاه خوبی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های اروپا دارند. به عنوان مثال، دانشگاه مدیترانه شرقی رتبه ۵۹۱ را به خود اختصاص داده است و دانشگاه خاور نزدیک نیز رتبه ۸۴۳ را در اروپا کسب کرده است. بنابراین، شما با آرامش خاطر می‌توانید تحصیل خود را در دانشگاه‌های قبرس شمالی آغاز کرده و از آن لذت ببرید.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر قبرس شمالی

برای وورد و دریافت اقامت موقت قبرس، چه برای تحصیل، چه مسافرت و یا کاری و سرمایه گذاری شما تنها به یک ویزای فرودگاهی نیاز دارید. در حالت کلی، روند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی بسیار سریع‌تر و بی‌دردسرتر از سایر کشورهاست. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گذرنامه و کپی
  • مدرک شناسایی معتبر
  • سوابق تحصیلی

رنکینگ دانشگاه های معتبر قبرس شمالی

تمامی دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی با تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی مجهز شده‌اند. استادان این دانشگاه‌ها اکثراً از قبرس شمالی یا ایالات متحده آمریکا هستند و نظام آموزشی آن‌ها با سیستم آموزشی آمریکا همخوانی دارد. به دلیل این ویژگی‌های منحصر به فرد، دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی در رده بندی جهانی موفق عمل کرده و هر سال تعداد بیشتری متقاضی جذب می‌کنند.

                                     رنکینگ دانشگاه های برتر قبرس شمالی

دانشگاه

رنکینگ در اروپا

رنگینک در جهان

دانشگاه مدیترانه شرقی

591

1932

دانشگاه خاور نزدیک

843

1659

دانشگاه تکنولوژی قبرس

907

2917

دانشگاه آمریکایی گیرینه

1271

4743

دانشگاه بین المللی قبرس

1277

5056

دانشگاه اروپایی لفکه

1841

6362

 

 

 

 

دانشگاه های محبوب قبرس شمالی

در میان دانشگاه های برتر و معتبر قبرس شمالی طبق نظرات دانشجویان دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه بین‌المللی قبرس، دانشگاه اروپایی لفکه و دانشگاه گیرنه از محبوب‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی هستند.

در این میان دانشگاه خاور نزدیک از محبوبیت بیشتری برخوردار است و دانشجویان بیشتری در این دانشگاه ثبت نام میکنند چرا که بهتر به نیاز های آن‌ها پاسخ می‌دهد و امکانات ویژه‌ای در اختیار تحصیل کنندگان این دانشگاه قرار می‌دهد. قبرس شمالی دارای یک دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی رنکینگ تایمز است. بالاترین رتبه دانشگاه در قبرس شمالی متعلق به دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی، با رتبه‌ی ۸۰۰-۱۰۰۰ جهانی است.

چرا برای تحصیل قبرس شمالی را انتخاب کنیم؟

تحصیل در قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانی، مزایای بسیاری به همراه دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به مواردی همچون عدم نیاز به اخذ ویزا پیش از ورود برای انجام کارهای ثبت نام اشاره کنیم.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزای تحصیلی در بدو ورود جهت انجام کارهای ثبت نام ندارید و تنها اخذ نامه پذیرش تحصیلی، ثبت نام در دانشگاه مورد نظر و آزمون ورودی زبان انگلیسی کفایت می‌کند. البته اگر دانشجو نیاز به آموزش زبان داشته باشد باید هزینه آن را جدای هزینه تحصیل بپردازد.

به دلیل هماهنگی کامل سیستم آموزشی دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی با دولت ترکیه، مدارک دانشگاهی این کشور بسیار معتبر بوده و امکان اعزام دانشجو به کشورهای مختلف دنیا نیز فراهم شده است. بنابراین اگر می‌خواهید در رشته تحصیلی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید، کشور قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست زیرا هزینه بالایی ندارد و از طریق آن می‌توانید به دانشگاه‌های معتبر دنیا پل بزنید.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که قبرس شمالی تبدیل به یک مقصد محبوب برای دانشجویان از سراسر دنیا شده است. چرا که هزینه تحصیل مناسب در کنار تحصیل در دانشگاه معتبر و با استاندارد جهانی یک امتیاز عالی محسوب می شود. قبرس ایران یک شرکت مهاجرتی است که با داشتن سال ها تجربه در امور مهاجرتی به قبرس شمالی در کنار شما عزیزان هست تا بتوانید در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه به مقصد خود برسید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها