رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 616863

اره فارسی بر چیست و بهترین برند اره فارسی بر کدام است؟

اره فارسی بر یکی از ابزارهای بسیار ضروری در صنعت چوب و به ویژه فعالیت‌های ظریف است که استفاده از آن در صنایع غیرچوبی نیز رواج دارد.

تعریف و کاربردهای اره فارسی بر

اره فارسی بر یک اره برقی دیسکی است که به شکل ویژه برای بریدن چوب و قطعات پلاستیکی مانند قطعات دکوری PVC با زاویه دلخواه و دقت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر کاربرد و شکل ظاهری شبیه به اره پروفیل بُر است که به شکل خاص برای بریدن پروفیل‌های فلزی کاربرد دارد. اره فارسی بر یکی از ابزارهای بسیار ضروری در صنعت چوب و به ویژه فعالیت‌های ظریف است که استفاده از آن در صنایع غیرچوبی نیز رواج دارد.

تفاوت اره پروفیل بر و فارسی بر چیست؟

سرعت چرخش تیغه در اره‌های فارسی‌بُر بسیار زیاد است و این ویژگی باعث افزایش سرعت و دقت بُرش در آنها می‌شود اما در اره‌های پروفیل‌بر، تیغه دستگاه با سرعت کمتری به چرخش در می‌آید.

همچنین دندانه‌های تیغه در یک پروفیل‌بر دارای حالت الماسی بوده و از ضخامت بیشتری برخوردار هستند که این موضوع باعث می‌شود تا فرآیند بُرش فلزات با سرعت بیشتری به پایان برسد.

اجزای تشکیل‌دهنده اره‌های فارسی بر

به طور کلی اجزای اصلی در یک اره فارسی بر شامل موتور، بازوی متحرک، تیغه دیسکی، محافظ تیغه، صفحات تنظیم زاویه، گیره نگهدارنده قطعه کار و پایه اصلی دستگاه می‌شود که البته قابلیت‌های دیگری مانند نشانگر لیزری خط بُرش، قابلیت کشویی تیغه، محفظه جمع‌آوری گرد و غبار و قابلیت بُرش مورب (ایجاد زاویه در طول و عرض قطعه) نیز در برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر به چشم می‌خورند.

نکات مهم برای خرید اره فارسی بر

در خرید ابزار همیشه باید به نکاتی توجه کرد که این مورد برای خرید اره فارسی بر نیز صادق است، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، برای انتخاب یک اره فارسی مناسب بسیار اهمیت دارند و در قیمت اره فارسی بر نیز تاثیرگذار هستند.

نوع کاربرد: برای مشاغل سیار و در صورت کار با قطعات کوچک و باریک بهتر است از اره‌های فارسی‌بر ثابت استفاده کنید زیرا اره‌های کشویی در طولانی‌مدت از حالت تنظیم یا کالیبره خارج می‌شوند.

قدرت موتور: این ویژگی به شکل مستقیم بر روی سرعت، ابعاد تیغه، کیفیت و البته قیمت اره عمودبر تاثیرگذار است.

نوع موتور: معمولا اره‌های فارسی‌بر در دو حالت اتصال مستقیم یا تسمه‌ای روانه بازار می‌شوند.

دور موتور: یک نکته مهم در اره‌های فارسی‌بر آن است که سرعت چرخش موتور به معنی سرعت چرخش تیغه نیست و معمولا سرعت چرخش موتور بسیار بیشتر از سرعت چرخش تیغه بوده و این سرعت اضافی با استفاده از گیربکس، تسمه یا غیره به قدرت تبدیل می‌شود.

قطر تیغه بُرش: قطر تیغه در اره‌های عمودبر با توجه به قدرت موتور و ابعاد دستگاه مشخص می‌شود؛ معمولا تیغه اره‌های عمودبر در بازه 180 تا 315 میلیمتر قرار می‌گیرند.

عمق بُرش: این ویژگی به شکل مستقیم با قطر تیغه دستگاه در ارتباط است و طبیعتا با وجود تیغه‌های با قطر بیشتر، امکان بُرش‌های عمیق‌تر نیز وجود خواهد داشت.

قابلیت بُرش راست و چپ: یک قابلیت بسیار مهم که به کاربران اجاره می‌دهد تا با یک حرکت، بُرش‌های زاویه‌دار موردنیاز خود را در طول و عرض قطعه کار ایجاد کنند.

گیره نگهدارنده: وجود گیره باعث استقرار کامل قطعه کار بر روی پایه دستگاه می‌شود و از حرکت ناخواسته آن در حین انجام فرآیند بُرش جلوگیری می‌کند.

گونیا و خطکش مدرج: وجود ابزارهای اندازه‌گیری باعث افزایش دقت و راحتی بیشتر در حین کار با اره‌های عمودبر می‌شود.

حداکثر زاویه بُرش: با توجه به ساختار و نحوه قرارگیری موتور بر روی محور عمودی، حداکثر زاویه بُرش مورب در یک اره عمودبُر تعیین می‌شود که معمولا این زاویه در سمت قرارگیری موتور نسبت به زاویه مقابل آن کمتر است.

خط بُرش لیزری: یک قابلیت بسیار کاربردی که معمولا در مدل‌های رده متوسط و پیشرفته به چشم می‌خورد و دقت بُرش را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

خروجی گرد و غبار و قابلیت اتصال مکنده: وجود این قابلیت به ویژه در محیطهای بسته از معلق شدن ذرات ریز در هوا جلوگیری کرده و علاوه بر تمیزی محیط از ایجاد مشکلات تنفسی نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین برند اره فارسی بر

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید اره‌های فارسی‌بُر در حال فعالیت هستند که از میان آنها می‌توان به برندهای ماکیتا، بوش، دیوالت، هیوندای، رونیکس، آپ استریت، کرون، متابو، توسن و آروا اشاره کرد. البته در صورت نیاز به خرید یک محصول اقتصادی می‌توان با انجام تحقیقات و دریافت مشاوره از محصولات برندهای متفرقه نیز برای فعالیت‌های خانگی و کارگاهی استفاده کرد.  فروشگاه اینترنتی کیف ابزار، تنوع کاملی را برای خرید اره فارسی بر فراهم کرده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها