رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 618754

نحوه تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت

یکی از مهمترین اجزای سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز است زیرا عملکرد آن تاثیر مستقیمی‌روی سلامت خودرو و سرنشینان آن دارد. توقف به موقع خودرو، ترمز گیری بی صدا و نرم و... از جمله وظایفی هستند که به عهده لنت ترمز می‌باشند.

بنابر دلایلی که گفته شد، برای خرید لنت ترمز به دقت و آگاهی بالایی نیاز دارید تا بتوانید بهترین لنت را متناسب با خودروی خود تهیه کنید. از طرفی، بررسی‌های دوره‌ای و تعویض به موقع لنت باعث می‌شوند طول عمر سیستم ترمز افزایش یابد و در صورت خرابی لنت، به سیستم ترمز آسیب وارد نشود. در این مقاله روش‌های تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت را بیان می‌کنیم تا هنگام خرید، بتوانید جنس اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

نحوه تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت چگونه است؟

ویژگی‌های لنت ترمز با کیفیت چیست؟

قبل از اقدام به خرید لنت، باید از نحوه تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت آگاه باشید تا بتوانید تمامی نشانه‌ها را بررسی کنید و لنت ترمز با کیفیتی خریداری کنید. ویژگی‌های یک لنت ترمز خوب به صورت زیر است:

  • توانایی ترمز گیری سریع و به موقع را در مواقع ضروری داشته باشد.
  • در زمان ترمز گرفتن، ایراد یا خللی نداشته باشد.
  • در صورت سلامت دیسک چرخ، هنگام ترمز گیری صدای سوت یا جیغ ایجاد نکند.
  • در تمامی‌شرایط آب و هوایی توانایی ترمز گیری صحیح و به موقع را داشته باشد.
  • از لحظه فشردن پدال ترمز تا هنگام توقف خودرو، زمان زیادی طول نکشد.
  • مقاومت و استحکام بالایی در برابر گرما و اصطکاک داشته باشد.
  • به دیسک ترمز و سیستم ترمز صدمه‌ای وارد نکند.
  • تمامی‌استانداردهای لازم را داشته باشد.
  • از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

به طور کلی لنت ترمز خوب و با کیفیت، حتی هنگام سرد بودن می تواند ترمز گیری مطلوبی داشته باشد؛ این در حالی است که لنت های بی کیفیت به دلیل اینکه از آهن و فولاد تشکیل شده‌اند، در همه مواقع عملکرد مناسبی ندارند. برای مثال در جاده‌های شیب دار یا سرازیری که راننده ترمز های بیشتری می گیرد، این لنت ها داغ می‌شوند و دود و بوی نامطبوعی تولید می‌کنند. در لنت های غیر استاندارد، لقمه‌ها روی دیسک سر خورده و باعث ایجاد ساییدگی می‌شوند؛ با این ساییدگی، گرمای زیادی ایجاد می‌شود و به همین دلیل، روغن ترمز که به نقطه جوش رسیده، پشت سیلندر باقی میماند و در نتیجه تصادف ایجاد می‌شود.

تعویض به موقع لنت ترمز، بهبود عملکرد سیستم ترمز

نحوه تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت از روی نشانه‌های ظاهری

ابتدا باید بدانید که منظور از لنت خوب لنتی است که برای ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد استفاده شده و تمامی آزمایشات لازم روی آن انجام شده باشد. برای خرید لنتی که تمامی‌این ویژگیها را داشته باشد، باید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید که لنت ترمز برندهای معروف را به فروش می‌رساند. همچنین می توانید هنگام خرید لنت ترمز، به نشانه‌های ظاهری آن توجه کنید. لنت ترمزی که تمامی ویژگی‌های زیر را داشته باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است.

  • ظاهری بدون عیب و نقص داشته باشد.
  • کناره‌های لنت، سطح صاف و یکسانی داشته باشند.
  • پرچ های مرغوب و خوبی داشته باشد.
  • قوس‌های لنت معمولی باشند.
  • پخ های مناسبی داشته باشد؛ یعنی دور تا دور لنت یکسان باشد.
  • نوع و برند خودرو به درستی و بدون ایراد روی لنت حکاکی شده باشد.
  • لقمه لنت و قطعات آن به طور صحیح به پایه فلزی متصل شده باشند.
  • دارای شماره فنی و نشانه کنترل کیفیت باشد.
  • لوگو یا هولوگرام شرکت تولید کننده روی آن وجود داشته باشد.
  • قسمت های حکاکی شده روی لنت باید یکدست و یکسان باشند.
  • رنگ آمیزی مطلوبی داشته باشد؛ تمام سطح لنت باید یکدست و با کوره رنگ آمیزی شده باشد.
  • لقمه‌های لنت از جنس مس و سرامیک باشند تا حرارت را به خوبی پخش کنند و زمان دیرتری خراب شوند. برای تشخیص این مورد، باید دقت کنید روی سطح لنت نقطه‌های فلزی به رنگ مس وجود داشته باشند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، باید دقت کنید که پشت لنت صفحه‌های فلزی یا غیرفلزی تعبیه شده باشند. این صفحه‌ها به اصطلاح، شیم نامیده می‌شوند و در زمان ترمز گرفتن، صدای تولید شده توسط لنت را کمتر می‌کنند. توجه به‌این ویژگی برای تشخیص لنت خوب و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

زمان فرسودگی لنت ترمز، راهی برای تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت

خار هشدار دهنده اتمام لنت، یکی از ویژگی‌های مهم لنت خوب

امروزه در تولید لنت ترمز های جدید، یک قطعه فلز هشدار دهنده اتمام لنت روی آن‌ها نصب کرده‌اند. به‌این قطعه، خار هشدار لنت نیز گفته می‌شود. زمانی که لنت تمام می‌شود، خار هشدار لنت به دیسک برخورد کرده و صدا ایجاد می‌کند. با ایجاد این صدا، راننده متوجه می‌شود که لنت تمام شده و نیاز به تعویض دارد. در خودروهای جدید سنسوری تعبیه شده که باعث روشن شدن چراغ هشدار لنت، در هنگام تمام شدن لنت می‌شود.

خرید لنت ترمز خوب و با کیفیت

با توجه به ویژگی‌هایی که در مورد یک لنت خوب بیان کردیم، می توانید با تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت، محصولی مرغوب و استاندارد تهیه کنید. لنت های بی کیفیت شاید به دلیل وجود آهن و فولاد از قیمت کمتری برخوردار باشند، اما هنگام ترمز گیری نمی توانند به درستی عمل کنند و در نتیجه جان سرنشینان خودرو را به خطر می‌اندازند. به علاوه، لنت های بی کیفیت باعث می‌شوند سیستم ترمز خودرو به مرور آسیب ببیند و خسارات مالی زیادی برای راننده‌ایجاد شود.

امروزه تولید کنندگان زیادی وجود دارند که لنت ترمز بی کیفیت تولید کرده و به مشتری عرضه می‌کنند. شما برای خرید لنت ترمز، با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و با سابقه می توانید لنت ترمزی با کیفیت اصلی تهیه کنید. دقت کنید که یک فروشگاه معتبر، باید اجناس برندهای معروف را با قیمت مناسب به فروش برساند و لنت ترمز انواع خودرو، اعم از لنت ترمز تارا، لنت ترمز L90، لنت ترمز سمند و... را موجود داشته باشد. با خرید لنت ترمز خوب و با کیفیت، رانندگی با خیال آسوده را تجربه کنید.

چگونه لنت ترمز خوب را تشخیص دهیم؟

قیمت لنت ترمز خوب و با کیفیت

با توجه به‌اینکه اختلاف قیمت بین لنت های مرغوب و بی کیفیت کم شده، تنها راه مطمئن برای خرید لنت، تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت از لنت تقلبی است. اگر به فروشگاه معتبری مراجعه کردید و از قیمت های آن اطمینان نداشتید، می توانید از چند سایت مختلف قیمت لنت مورد نظر خود را بررسی کنید. به طور کلی هرچه کیفیت لنت ترمز بهتر باشد، از قیمت بیشتری برخوردار است اما قیمت بالای یک محصول، دلیل بر کیفیت بالای آن نمی‌باشد. بیش از حد ارزان یا گران بودن لنت، یکی از مواردی است که‌ایجاب می‌کند به کیفیت لنت مطمئن نباشید.

خرید لنت ترمز خوب و با کیفیت از یدک پارت

یافتن فروشگاه معتبری که تمامی‌اجناس آن، از کیفیت و قیمت استانداردی برخوردار باشند، کار ساده‌ای نیست. پیشنهاد ما به شما برای خرید لنت ترمز خوب و با کیفیت، شرکت یدک پارت است. این شرکت انواع لوازم یدکی خودرو اعم از لنت ترمز را، از برندهای معتبر و معروف به فروش می‌رساند. تمامی محصولات این شرکت، از گارانتی و ضمانت کیفیت برخوردارند و پس از سفارش، در کمترین زمان به شما تحویل داده می‌شوند. در صورتی که برای خرید لنت ترمز نیاز به مشاوره داشته باشید، می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان فروش یدک پارت ارتباط بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها