رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 618848

راهنمایی‌ و نکات مهم برای خرید بهترین ساعت مردانه بر اساس نیازها و سلیقه شخصی

ساعت مچی مردانه، صرفاً یک گاه‌شمار نیست، بلکه بخشی از استایل و شخصیت مردان است. با وجود گزینه‌های متعدد موجود در بازار، می‌توانید بهترین ساعت را متناسب با سبک پوشش و بودجه خود انتخاب کنید.

ما در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات را در مورد خرید یک ساعت مچی مردانه بیان کنیم. از قیمت ساعت گرفته تا انتخاب استایل و اندازه مناسب، ما مهم‌ترین عوامل پیش از خرید ساعت مچی مردانه را بیان می‌کنیم. پس اگر به دنبال یک ساعت اسپورت، ساعت مچی رسمی یا انواع دیگر ساعت‌های مردانه هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

چرا باید ساعت مچی ببندیم؟

ما با خیلی از ابزارهای دیگر مثل موبایل یا تبلت، می‌توانیم زمان را در هر لحظه از روز مشاهده کنیم. اما ساعت مچی، بسیار فراتر از یک زمان‌سنج معمولی است. مردی که ساعت مچی می‌بندد، صرفاً به دنبال این نیست که وقت‌شناس باشد، بلکه می‌خواهد مردی با ظاهری شیک و مناسب باشد.

خرید ساعت مچی مردانه اصل و با کیفیت به عواملی مثل قیمت ساعت، استایل و کارایی آن بستگی دارد. چه انتظاری نسبت به عملکرد ساعت خود دارید؟ در چه مکان‌هایی از ساعت مچی استفاده می‌کنید؟ به چه مواردی توجه می‌کنید؟

انواع موتورهای ساعت مچی مردانه

موتور ساعت ، قلب تپنده آن محسوب می‌شود. وظیفه موتور، تامین توان حرکت عقربه‌های ساعت و انجام قابلیت‌های گوناگون ساعت‌ها است. قطعاً در هنگام خرید ساعت مردانه، نباید صرفاً به ظاهر آن توجه کرد، بلکه نحوه عملکرد آن نیز اهمیت دارد. موتورهای ساعت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

موتور مکانیکی

موتورهای مکانیکی قدیمی‌ترین موتور ساعت‌های مچی هستند که با چرخ و دنده کار می‌کنند.

موتور اتوماتیک

این موتور، نسخه خودکار ساعت مکانیکی محسوب می‌شود.

موتور کوارتز

این موتور در ساعت‌های مدرن استفاده می‌شود. این موتور با باتری کار می‌کند و نیازی به کوک‌کردن ساعت نیست.

انواع ساعت‌های مچی مردانه

در بازار ساعت مردانه، انواع ساعت‌های مچی با قابلیت‌های مختلف متناسب با سلیقه آقایان وجود دارد. در این قسمت به 6 مورد از معروف‌ترین ساعت‌های مچی مردانه اشاره می‌کنیم:

ساعت‌های غواصی

نخستین ساعت غواصی در سال 1926 توسط برند رولکس به بازار عرضه شد. کارکرد اصلی ساعت غواصی، امکان استفاده از آن در آب است. بر اساس استاندارد ISO، ساعت غواصی باید دارای گودی در یک طرف، عقربه‌های قابل‌تشخیص، قابلیت مشاهده در فاصله 25ch در تاریکی مطلق و ثانیه‌شمار درخشان جهت اطمینان از کار کردن ساعت در اعماق دریا باشد.

همچنین این ساعت باید دارای مقاومت شیمیایی و شیمیایی بوده و در برابر ضربه یا شوک، مقاوم باشد. حداقل عمق مناسب برای مشاهده عملکرد مطلوب ساعت غواصی، حداقل 200 متر یا بیشتر است.

ساعت‌های کورنوگراف

اولین نسخه از ساعت‌های کورنوگراف در قرن 17 توسط لوییز موینت اختراع شد. دقت و سرعت بالا، جزو ویژگی‌های شاخص ساعت‌های کورنوگراف محسوب می‌شود. خلبانان غالباً از این نوع ساعت به دلیل دقت آن در آسمان استفاده می‌کنند و کارکنان بخش سلامت نیز از این ساعت‌ها، برای سنجش ضربان قلب بیماران استفاده می‌کنند.

کورنوگراف ها از ساختار مکانیکی خاصی استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که کورنوگراف ها در دسته آنالوگ‌ها قرار می‌گیرند، موتور این ساعت‌ها، پیچیده‌تر از ساعت‌های استاندارد است. ساعت‌های کورنوگراف از سه‌چرخ برای سنجش ثانیه، دقیقه و ساعت استفاده می‌کنند. فشار دهنده بالا، دکمه استارت و توقف است و فشار دهنده پایین، زمان را ریست می‌کند.

ساعت مچی رسمی

ساعت مچی رسمی‌باید ساده، زیبا، برازنده و با ظاهری کلاسیک باشد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این ساعت در کنار کت و استایل رسمی‌شما، برای حضور در جلسات رسمی و وعده‌های کاری، ایده آل است. این ساعت‌ها غالباً با فلزات با ارزش مثل طلا و نقره ساخته می‌شوند و بند این ساعت، از جنس چرم یا ماده باکیفیت دیگر است.

ساعت‌های مچی رسمی‌ازنظر ظاهری، هیچ‌گاه کهنه و منسوخ نمی‌شوند. این ساعت‌ها برای سال‌های سال، شیک و زیبا باقی می‌ماند. بااینکه‌این ساعت‌ها درگذشته یک کالای لوکس تلقی می‌شدند، اما امروزه جزو لوازم کاربردی روزانه به شمار می‌آیند.

ساعت‌های چندزمانه

ساعت‌های چند زمان برای کسانی که مدام در حال سفر هستند و یا باید از ساعت محلی چندین نقطه از جهان آگاه باشند، انتخاب ایده آلی محسوب می‌شوند. این ساعت‌ها معمولاً دارای دو یا چندین صفحه عقربه دار هستند که زمان نواحی مختلف را به‌صورت هم‌زمان نشان می‌دهند.

باید در هنگام خرید ساعت‌های چندزمانه، به سهولت در استفاده و خوانایی صفحه‌ها توجه داشت. برخی از ساعت‌های چند زمانه کوچک دارای صفحه‌های شلوغ هستند که نمی‌توان ساعت را به‌ویژه در صورت وجود نور کم، خواند. برخی از ساعت‌های دیگر نیز دارای کنترل‌های پیچیده یا برای تنظیم زمان نواحی مختلف هستند.

ساعت‌های هوشمند

امروزه ساعت‌های هوشمند به دلیل قابلیت‌های فراوان خود، یکی از محبوب‌ترین انواع ساعت‌ها محسوب می‌شوند. استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در تولید این ساعت‌ها موجب شده است تا کاربران از قابلیت‌های فراوان آن‌ها بهره ببرند. ازجمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به قابلیت‌های ارزیابی بهره‌وری شخصی، نمایش اعلان‌ها و تماس‌ها ورودی، ایمیل‌ها و پیام‌ها و زنگ هشدار برنامه‌ها بدون نیاز به تلفن همراه اشاره کرد.

همچنین وجود تقویم، دستیارهای صوتی، ابزارهای مدیریت برنامه، سلامت و ورزش، پایش ضربان قلب، ره‌گیری فعالیت‌ها، GPS و مکان‌یابی بخش دیگری از خصوصیات ساعت‌های هوشمند به شمار می‌آیند. انواع ساعت مردانه هوشمند با قیمت و برندهای مختلف در بازار وجود دارند.

ساعت‌های خلبانی و نظامی

دسته دیگری از ساعت مچی مردانه، ساعت‌های خلبانی و نظامی هستند که البته با توجه به کاربرد و قابلیت‌هایشان، کمتر از سایر ساعت‌های بازار، موردپسند مردان هستند. دقت بالا، وضوح بالای صفحه در شرایط و محیط‌های مختلف، اعداد روشن و واضح، بدنه محکم و بندهای مقاوم، ازجمله ویژگی‌های این ساعت‌ها به شمار می‌آیند.

معرفی ساعت‌های سوئیسی

سوئیس یکی از مطرح‌ترین کشورها در زمینه تولید انواع ساعت‌های مچی مردانه است. سازندگان ساعت‌های سوئیسی همواره تلاش کرده‌اند که ساعت‌هایی با بهترین طراحی و کیفیت را روانه بازار کنند. شما جهت خرید بهترین مارک ساعت مچی مردانه سوئیسی ، باید علاوه بر قیمت این ساعت‌ها، از مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها نیز آگاه باشید.

بهترین مارک ساعت مچی مردانه سوئیسی

سوئیس میزبان بسیاری از برندهای مطرح ساعت در جهان است. برخی از بهترین برندهای مطرح ساعت در این کشور عبارت‌اند از:

رولکس

از نگاه بسیاری از علاقه‌مندان ساعت مچی مردانه، رولکس بهترین مارک ساعت مچی مردانه سوئیسی محسوب می‌شود. طراحی بی‌نظیر، استفاده از مواد و اجزاء با کیفیت و دوام، تنها بخشی از ویژگی‌های ساعت‌های مردانه رولکس محسوب می‌شود. رولکس، به نماد پرستیژ و لاکچری بودن تبدیل شده است.

پتک فیلیپ

پتک فیلیپ در سال 1839 راه‌اندازی شد و یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید ساعت در جهان محسوب می‌شود. زیبایی هنری و پیچیدگی‌های طراحی، موتورهای مقاوم و با کیفیت، طراحی چشم‌نواز صفحه ساعت و بهره‌گیری از بهترین مواد، باعث شده تا این برند قدیمی، به‌عنوان بهترین مارک ساعت مچی مردانه سوئیسی در میان بسیاری از کلکسیون داران و خریداران مشکل‌پسند، تبدیل شود.

تگ هویر

برند تگ هویر شهرت زیادی به خاطر طرح‌های آوانگارد ساعت‌های خود دارد و در بسیاری از ورزش‌های موتوری، از این برند ساعت استفاده می‌شود. این ساعت جزو ساعت‌های اسپورت با طراحی زیبا، ویژگی‌های کورنوگراف و دقت بالا به شمار می‌آید.

بریتلینگ

این ساعت موردتوجه بسیاری از خلبانان و علاقه‌مندان صنعت هوانوردی قرار دارد. دوام، مقاومت بالا و قابلیت‌های منحصربه‌فرد بریتلینگ، این برند را به بهترین مارک ساعت مچی مردانه سوئیسی برای خلبانان تبدیل کرده است.

کلام پایانی

در زمان خرید ساعت‌های مچی مردانه، باید به عوامل زیادی توجه کرد. کیفیت و نحوه ساخت، هدف و قابلیت، سبک و نوع طراحی، اندازه، نوع موتور، قیمت، برند و کشورسازنده جزو مهم‌ترین عوامل انتخاب ساعت مچی مردانه محسوب می‌شوند. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع ساعت‌های مردانه، برخی از بهترین برندهای ساعت‌سازی کشور سوئیس به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای سازنده ساعت در جهان را معرفی کردیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها