رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 619143

شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

تحصیل در کانادا برای بیشتر دانشجویان ممتاز ایرانی یک پله به سوی موفقیت است.

خوشبختانه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل برای ایرانیان کاملا مساعد می‌باشد و همه افراد با اندکی تلاش می توانند موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور شوند. البته برای افزایش شانس خود در این زمینه، باید از مقررات مهاجرتی این کشور اطلاع کافی را داشته باشید.

در صورتی که شما هم قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این کشور را دارید، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چرا که به شکل کاملا تخصصی به بررسی شرایط تحصیل در کانادا پرداخته‌ایم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در کانادا و ارزیابی شانس خود، می توانید از مشاورین موسسه مهاجرتی یونیکن، راهنمایی بخواهید.

تحصیل در کانادا برای ایرانیان

کانادا یک مقصد مهاجرتی بسیار جذاب برای تمامی‌افرادی است که به دنبال یک شرایط ایده آل برای زندگی خود هستند. ایرانیان هم علاقه بسیاری برای مهاجرت به‌این کشور دارند که دلیل اصلی آن جمعیت بالای ایرانی‌ها در این کشور و قوانین حمایتی از مهاجرین خارجی می‌باشد. یکی از روش‌های بسیار ساده و سریع برای مهاجرت به‌این کشور، تحصیل در کانادا است که در بین ایرانی‌ها هم این روش محبوبیت بسیار بیشتری را دارد.

برای مشاهده مهاجرت به عمان برای ایرانیان کلیک کنید.

دانشگاه‌های کانادا در بین بهترین مراکز علمی جهان قرار دارند و با تحصیل در کانادا می توان یکی از معتبرترین مدارک علمی جهان را اخذ کرد. همچنین امکان اخذ بورسیه و کار در حین تحصیل به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود در این کشور را تامین کنند. با سخت کوشی و تلاش مضاعف شما هم می توانید از این شرایط تحصیلی فوق العاده در کشور کانادا نهایت بهره را ببرید.

بررسی شرایط تحصیل در کانادا

هر کشور با توجه به قوانین که برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته است، شرایط متفاوتی را از متقاضیان درخواست می‌کند. برای تحصیل در کانادا نیز باید شرایط اختصاصی که‌این کشور مشخص کرده را رعایت کرده و تمامی مدارک مورد نیاز را به شکل دقیق در اختیار اداره مهاجرتی این کشور قرار دهید. همچنین برخی شرایط حداقلی برای پذیرش دانشجویان مهاجر توسط دولت این کشور مشخص شده است.

شرایط ثبت شرکت در امارات چگونه است؟

برخی از مهمترین شرایط تحصیل در کانادا به شرح زیر هستند:

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

اولین قدم در مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور می‌باشد. برای این منظور می توانید مدارک تحصیلی خود را به همراه ریزنمرات، تحقیقات، مقالات معتبر و... به دانشگاه‌های این کشور و اساتید برتر آن ارسال کنید. در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معدل و ریزنمرات فرد اهمیت بیشتری را دارند؛ در حالی که برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید مقالات علمی متقاضی در نشریات و مجله‌های معتبر علمی چاپ شده باشند.

مدرک زبان با حداقل نمره

زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر از توانایی خود در این زمینه، اهمیت بالایی را دارد. البته در کشور کانادا امکان تحصیل بدون داشتن مدرک زبان نیز فراهم شده است؛ اما متقاضیان این روش قبل از آغاز سال تحصیلی باید دو ترم در کلاس‌های آموزش زبان شرکت کنند. داوطلبان تحصیل در هر مقطع به نمرات متفاوتی احتیاج خواهند داشت که به شرح زیر می‌باشد:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی: کسب حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: کسب حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس
  • تحصیل در مقطع دکتری: کسب حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس

البته برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی ممکن است معیار و نمرات متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان خود در نظر گرفته باشند. برای اطلاع از این موضوع باید به وب سایت دانشگاه و فرم های مربوط به پذیرش دانشجو مراجعه کنید.

اثبات تمکن مالی خود

هر دانشجو یا دانش آموزی که قصد تحصیل در کانادا را داشته باشد، باید توانایی مالی خود برای زندگی در این کشور و پرداخت شهریه دانشگاه یا مدرسه خود را ثابت کند. برای این منظور فرد گزارشی از گردش مالی و حساب های خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه خواهد کرد. طبق آخرین بروزرسانی‌ها در این مورد، میزان تمکن مالی افراد برای تحصیل در کانادا 10 هزار دلار در سال برای فرد متقاضی می‌باشد. همچنین برای خانواده خود که به شکل همراه مهاجرت می‌کنند، به ازای نفر اول 4 هزار و برای نفر دوم به بعد 3 هزار دلار لازم است.

شرایط سنی لازم برای هر مقطع

برای تحصیل در کانادا شرایط سنی خاصی مشخص شده است. البته شانس افراد در برخی سنین بیشتر خواهد بود که توصیه ما هم مهاجرت در این سنین می‌باشد. به‌این ترتیب می توانید سریع تر و به شکل ساده تری مهاجرت خود را انجام دهید. بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای مقاطع مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  • تحصیل در مقطع ابتدایی تا دبیرستان: حداقل 5 و حداکثر 15 سال
  • تحصیل در مقطع کارشناسی: سنین 18 تا 24 سال
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: 22 تا 35 سالگی
  • تحصیل در مقطع دکتری: هیچ محدودیت سنی برای این مقطع وجود ندارد

تحصیل در کانادا چه مزیت هایی دارد؟

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت دانشجویی است که شرایط بسیار ویژه و منحصر به فردی را برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور فراهم شده است. از مهمترین مزیت های تحصیل در کانادا و انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت دانشجویی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سیستم پیشرفته آموزشی
  • تنوع رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها
  • تحصیل ارزان و مقرون به صرفه
  • بورسیه‌های تحصیلی مختلف
  • دریافت سریع و آسان ویزا
  • امکان اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل
  • فرصت های تحقیقاتی و علمی متعدد
  • کیفیت بالای زندگی و رفاه شهروندان

جمع بندی

اقدام برای مهاجرت و تحصیل در کانادا در صورتی که با راهنمایی‌های یک مشاور دلسوز یا وکیل خبره باشد، بسیار سریع و آسان خواهد بود. موسسه مهاجرتی یونیکن افتخار اخذ ویزا برای هزاران متقاضی تحصیل در کانادا را از آن خود کرده است. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید، این مجموعه می تواند بهترین همراه و راهنمای شما در این مسیر باشد.

 
 
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها