رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 619762

شغل تعویض روغنی؛ مزایا، معایب و میزان درآمد

تعویض روغنی یکی از مشاغل حوزه تعمیرات خودرو است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. شغل تعویض روغنی از درآمد نسبتا خوبی برخوردار بوده که‌این موضوع می‌تواند جالب توجه باشد. از طرفی این حرفه مزیت‌های بیشماری دارد. البته در کنار مزایا، نباید از معایب تعویض روغنی هم چشم پوشی کرد.

اگر قصد ورود به‌این حوزه از مکانیک خودرو را دارید، احتمالا این مطلب برای شما مفید باشد. چرا که قرار است صفر تا صد کار تعویض روغنی مورد بررسی قرار بگیرد. ابتدا به آشنایی با این شغل خواهیم پرداخت و در ادامه درآمد، مزایا و معایب شغل تعویض روغنی را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

آشنایی با شغل تعویض روغنی

شغل تعویض روغنی به عنوان یکی از مشاغل مکانیک از پتانسیل درآمد بسیار بالایی برخوردار است. مغازه‌ها و کارگاه‌های تعویض روغن در سرتاسر شهر فعالیت می‌کنند که خدمات مختلفی اعم از تعویض انواع روغن خودرو و سرویس آن را به مشتریان ارائه می‌دهند. اما با توجه به افزایش خودروهای سواری یادگیری این حرفه‌ی جذاب چشم انداز بسیار مناسبی دارد. چرا که هر خودرو پس از طی مسافت‌های مشخص نیاز به تعویض روغن موتور، روغن ترمز، گیربکس و … خواهد داشت. جهت اطلاعات بیشتر در مورد شغل اتو سرویس روی عبارت کار تعویض روغنی کلیک کنید.

از آنجایی که احتمالا با رانندگی خودرو آشنایی دارید، بدون شک باید دست کم یکبار مسیرتان به تعویض روغنی‌ها و آپاراتی‌های سطح شهر افتاده باشد. همانطور که از نام این تعمیرگاه‌ها مشخص است، در تعویض روغنی‌ها خدمات تعویض انواع روغن خودرو انجام می‌شود. روغن خوراک ماشین است، اما پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد. بنابراین باید پس از طی باز‌های زمانی مشخص، نسبت به تغییر روغن موتور، روغ ترمز، روغن گیربکس و روغن فرمان اقدام کرد. البته اگر گمان می‌کنید وظیفه تعویض روغنی‌ها به عوض کردن روغن ماشین محدود می‌شود، سخت در اشتباه هستید. در ادامه خدمات این دسته از مشاغل معرفی خواهد شد.

خدماتی که در شغل تعویض روغنی ارائه می‌شود

نام کار تعویض روغنی می‌تواند بسیار فریبنده باشد، بنابراین در این قسمت خدمات این حرفه را شفاف سازی می‌کنیم. هدف ما این است که شما هم بدانید یک تعویض روغنی برخلاف نامش تنها اقدام به عوض کردن روغن‌های چهارگانه خودرو نمی‌کند. اگرچه نوسازی روغن ماشین از مهمترین وظایف این دسته از مشاغل است، اما یادتان باشد، تعویض روغنی‌ها خدمات دیگری هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

  • تعویض روغن موتور
  • تعویض روغن ترمز
  • تعویض روغن گیربکس
  • تعویض روغن فرمان
  • تعویض فیلتر روغن
  • تعویض لنت ترمز
  • تنظیم باد چرخ
  • تعویض لاستیک
  • بالانس چرخ موتور
  • ...

فرصت شغلی در کار تعویض روغنی

هرچند در امد شغل تعویض روغنی بسیار بالاست، اما این حرفه از فرصت‌های شغلی بی نظیری هم بهره می‌برد. در واقع فرصت‌های شغلی پس از یادگیری مهارت تعویض روغنی و اپاراتی بسیار زیاد است و هر فرد می‌توانید به روشهای مختلف در این کار به کسب درآمد مشغول باشد. روش اول این است که در یک مغازه یا نمایندگی به عنوان تعمیرکار مشغول به کار شوید. در این صورت می‌توان تجربه خوبی هم کسب کنید. یک فرصت دیگر برای اشتغال زایی از طریق یادگیری تعویض روغنی راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی است. شما می‌توانید پس از یادگیری خدمات تعویض روغنی و آپاراتی، یک تعمیرگاه برای خود افتتاح نمایید. البته‌این پایان ماجرا نیست، چرا که آن دسته از افرادی که تعویض روغنی را بلد باشند، فرصت‌های بیشماری در داخل و خارج از ایران برای درآمدزایی پیش روی خود می‌بینند. برای مثال شما می‌توانید این حرفه را به کارآموزان آموزش دهید یا اینکه مهاجرت کنید و در کشور محبوبتان شروع به راه‌اندازی یک کسب و کار جدید نمایید.

بازار کار شغل تعویض روغن در حال حاضر و آینده

یکی از ویژگی‌های تعویض روغنی بازار کار ایده آل آن است. جالب می‌شود اگر بدانید یک خودرو اگر به درستی توسط راننده مورد استفاده قرار بگیرد، شاید تا مدت‌ها نیاز به مکانیک، جلوبندی ساز یا باطری ساز پیدا نکند. اما همین خودرو پس از مدت زمان مشخص یا پیمودن مسافت معین مجبور است به تعویض روغنی مراجعه کند. چرا که روغن خودرو پس از مدتی کارکرد اولیه خود را از دست می‌دهد و باید عوض شود.

از طرفی تعویض روغنی به عنوان یکی از مشاغل تعمیرات خودرو، چه در زمان حال چه در زمان آینده، بازار کار نسبتا خوبی خواهد داشت. کافی است به تعداد خودروهای سطح شهرتان توجه کنید. افزایش تقاضا برای خرید خودرو منجر به رشد تولیدات خودروهای سواری شده و خواهد شد که تعویض روغنی نیز از این تقاضا بی بهره نخواهد بود.

میزان درآمد شغل تعویض روغن

بدون شک در امد شغل تعویض روغنی جذابترین موضوعی است که درباره‌این شغل وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید درآمد شغل تعویض روغنی چقدر است، لازم است ابتدا بدانید ظرفیت درآمد هر مغازه تعویض روغنی بسیار متفاوت است. شاید یک مغازه در نقاط کور شهر قرار داشته باشد، اما مغازه دیگری در دسترس عموم باشد. از طرفی میزان تخصص تعمیرکار هم در درآمد نهایی تاثیر بسزایی دارد. به هر حال هر فردی تمایل دارد تعمیر خودروی خود را به یک فرد ماهر بسپارد.

H:\سری دوم- رپورتاژ_2\سری دوم- رپورتاژ\سری دوم- رپورتاژ\شغل تعویض روغنی؛ مزایا، معایب و میزان درآمد\شغل تعویض روغنی\auto-mechanic-cleaning-his-dirty-hands-after-repairing-car-engine-workshop.jpg

شهر ارائه دهنده خدمات، منطقه ارائه دهنده خدمات، امکانات تعویض روغنی، سطح تبلیغات و بسیاری از عوامل دیگر همه و همه در کنار موقعیت مکانی و تخصص تعمیرکار در درآمد یک تعویض کار روغن خودرو دخیل هستند. با این حال طی یک برآورد کلی می‌توان ادعا کرد تعویض کاران روغن خودرو می‌توانند 5 تا 50 میلیون در ماه درآمد داشته باشند. البته‌این عدد باز هم می‌تواند تحت شرایطی کم یا زیاد شود.

مزایا و معایب شغل تعویض روغنی

اگر خواهان ورود به کار تعویض روغنی هستید، می‌بایست با مزایا و معایب شغل تعویض روغنی آشنا شوید. آشنایی با مزایای این شغل می‌تواند شما را برای یادگیری آن ترغیب کند. اما معایب این حرفه هم در نوع خود جالب است. شاید با دانستن معایب کار در یک تعویض روغنی قید این شغل را بزنید. بنابراین لازم است حتما جدول زیر را با دقت مطالعه بفرمایید.

مزایای شغل تعویض روغنی

معایب کار تعویض روغنی

درآمد نسبتا بالا

کار بی وقفه

مشتریان زیاد

فعالیت بدنی زیاد

بازار کار نسبتا ایده آل

کثیف کاری

فرصت‌های شغلی متنوع

چالش بزرگ برای تشخیص روغن تقلبی

ورود به شغل تعویض روغنی؛ شروع کنید!

اگر با کار بی وقفه مشکلی ندارید و از روغنی شدن لباس‌ها بدتان نمی‌آید، احتمالا شما برای شغل تعویض روغنی ساخته شده‌اید. خصوصا این که چنین شغلی درآمد نسبتا بالایی هم دارد. خوشبختانه‌این روزها با وجود آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، پروسه یادگیری مهارت‌هایی نظیر تعویض روغنی بسیار سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. اگر می‌خواهید تعویض روغنی را به صورت اصولی و بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا یاد بگیرید، پیشنهاد ما شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌ایران ILO است.

با شرکت در دوره‌های آموزشگاه فنی حرفه‌ای ایران ilo به آدرس اینترنتی https://iranilo.com ضمن یادگیری صفر تا صد تعویض روغنی، می‌توانید مدرک فنی و حرفه‌ای هم دریافت کنید. این مدرک ارزش بالایی دارد، امکان دریافت جواز کسب و وام خوش اشتغالی را فراهم می‌کند و حتی قابل ترجمه برای مهاجرت کاری می‌باشد. اگر واقعا عاشق یادگیری کار تعویض روغنی هستید و می‌خواهید درآمد خوبی داشته باشید، همین الان در این دوره‌ها ثبت نام کنید.

منبع: آموزشگاه اتومکانیک ایران ILO

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها