رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 621061

معرفی کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی در ایران

در صنعت ساختمان‌سازی از مصالح و متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که نبشی و ناودانی نیز جزو متریال‌های آهنی مهم و پراستفاده‌ هستند. در مراحل مختلف ساخت ساختمان، از نبشی و ناودانی استفاده می‌شود که به منظور ساخت ساختمان‌های مستحکم و بادوام، تهیه نبشی و ناودانی‌های باکیفیت اهمیت دارد‌. البته نبشی و ناودانی علاوه‌بر استفاده در ساختمان‌ها، در ساخت پل و دکل‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی در ایران

نبشی و ناودانی‌هایی که استفاده می‌شود، باید مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده باشد و همه اصول کیفی در تولید آن‌ها رعایت شده باشد. تولیدکنندگان و کارخانجات زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه تولید نبشی و ناودانی فعالیت دارند. کیفیت و قیمت نبشی و ناودانی هر کدام از این تولیدکنندگان، متفاوت است که می‌توان با شناخت بهتر این کارخانجات، بهترین آن‌ها را انتخاب کرد.

ما نیز در این مقاله به معرفی کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی در ایران خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی

در برخی از شهرهای ایران به خصوص شهرهایی که در زمینه تولید آهن و فولاد فعالیت دارند، کارخانجات تولید نبشی و ناودانی وجود دارد. با شناخت تولیدکنندگان برتر که نبشی و ناودانی‌های باکیفیت تولید می‌کنند و بهترین قیمت‌ نبشی و ناودانی را دارند، می‌توان بهترین کارخانه را برای خرید این اقلام مهم انتخاب کرد. در ادامه برخی از کارخانه‌های فعال در این زمینه معرفی شده است.

• کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های فعال در زمینه تولید محصولات فولادی از جمله نبشی و ناودانی است که در سال 1350 تاسیس شد. محصولات تولیدی این کارخانه مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند و تنوع بالایی در نوع و اندازه دارند. کارخانه ذوب آهن اصفهان، با تولید سالانه حدود 30 هزار تن نبشی و 40 هزار تن ناودانی، سهم زیادی از تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

نبشی‌های تولیدی این کارخانه در اندازه‌های بین 40 تا 150 تولید می‌شوند و از روش نورد گرم برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین ناودانی‌های تولیدی این کارخانه در نوع بال موازی و بال شیبدار و در اندازه‌های 120 تا 200 تولید می‌شوند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

• کارخانه شکفته مشهد

کارخانه شکفته مشهد نیز که در سال 1330 تاسیس شد و در کیلومتر 20 جاده مشهد واقع شده است. این کارخانه یکی از بهترین کارخانجات تولید محصولات فولادی از جمله نبشی، ناودانی، شمش فولادی، بیلت، سپری و غیره است. کارخانه شکفته نیز انواع ناودانی و نبشی از استانداردهای روز جهانی بهره می‌گیرد و کیفیت محصولات آن بالا است. همچنین محصولات این کارخانه در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود.

• کارخانه فولاد ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب تبریز نیز یکی از بهترین کارخانجات مهم است که بیشترین سهم تولید ناودانی را به خود اختصاص داده است. این کارخانه در سال 1382 تاسیس شد و به دلیل کیفیت بالا، موفق به اخذ گواهینامه‌های زیادی شده است.‌ ناودانی‌های سبک این کارخانه مطابق با استاندارد روسی GOST 8240:1997 تولید می‌شود و از استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 نیز برای تولید ناودانی‌های سنگین استفاده می‌شود. ناودانی‌های این شرکت در اندازه‌های 8،10،12،14،16 تولید می‌شود و طول آن‌ها نیز 6 و 12 متر است. قیمت ناودانی تولید شده در این مجموعه بر اساس وزن آن‌ها متغیر است.

• کارخانه فولاد کوهپایه

کارخانه فولاد کوهپایه یکی دیگر از کارخانجات فعال در حوزه تولید نبشی و ناودانی است که در سال 1382 تاسیس شد و در 35 کیلومتری شرق اصفهان و در شهرک صنعتی شرق واقع شده است. این کارخانه، تنها کارخانه تولید نبشی صنعتی و استاندارد ریز است. این کارخانه نبشی‌هایی در سایز 20 تا 60 میلی‌متر تولید می‌کند و طول آن‌ها اغلب 6 متر است. ناودانی‌های کارخانه فولاد کوهپایه نیز در سایزهای 30، 40، 50، 60 میلی‌متر تولید می‌شود و تنها ناودانی‌های اندازه 30، 40 و 50 مطابق با استانداردهای مشابه اروپا، توسط این شرکت تولید می‌شود.

• کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

کارخانه البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو نیز یکی دیگر از کارخانجات برتر تولید نبشی و ناودانی است که در استان مازندران، کیلومتر 15 جاده ساری-مشهد واقع شده است. این کارخانه سالانه 1.5 میلیون تن، مقاطع فولادی مختلف را تولید می‌کند.

میزان تولید سالانه نبشی این کارخانه، حدود 175 هزار تن است و میزان تولید سالانه ناودانی آن نیز حدود 134 هزار تن است. این کارخانه در زمینه تولید ناودانی‌های سبک و سنگین فعالیت دارد و ناودانی‌های آن در سایزهای 140 تا 200 تولید می‌شود. همچنین نبشی‌های بال مساوی تولیدی این مجموعه نیز، در طول 6 و 12 متر تولید می‌شوند.

• کارخانه نورد آریان فولاد قزوین

مجموعه دیگر تولید‌کننده اقلام فولادی، کارخانه نورد آریان فولاد قزوین است که در سال 1385 تاسیس شد و در جنوب شرقی قزوین، در کیلومتر 15 جاده بوئین زهرا-اشتهارد واقع شده است. نبشی‌های تولیدی این کارخانه از نوع بال مساوی است و در سایزهای 40 تا 200 تولید می‌شود. همچنین ناودانی‌های این مجموعه نیز در سایزهای 80 تا 120 تولید می‌شود. میزان تولید سالانه نبشی این مجموعه، حدود 250 هزار تن در سال است و تولید سالانه ناودانی این مجموعه نیز، 250 هزار تن است.

کارخانه نورد آریان قزوین علاوه بر ناودانی و نبشی محصولات دیگری مانند، شمش، ریل سبک و سنگین، میلگرد و تیرآهن نیز تولید می‌کند.

• کارخانه فولاد اصفهان

شرکت فولاد اصفهان که در شهر اشترجان واقع شده است نیز، در زمینه تولید مقاطع فولادی فعالیت دارد که در سال 1376 تاسیس شد و این کارخانه با نام نبشی سپاهان نیز شناخته می‌شود. نبشی‌های این مجموعه در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می‌شوند و در سایزهای 65 تا 150 تولید می‌شوند. سایر محصولات تولید این مجموعه عبارتنداز میلگرد صنعتی، شمش نوردی چهار گوش، ورق گرم و غیره. قیمت نبشی تولید شده توسط این مجموعه، باتوجه یه قیمت روز آهن، وزن و اندازه نبشی مشخص می‌شود.

• کارخانه پروفیل صنعت ماهان

از دیگر کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی در ایران، کارخانه پروفیل صنعت ماهان است که در شهر سمنان واقع شده است. این مجموعه در سال 1389 در شهرک جنت آباد تاسیس شد. نبشی و ناودانی دو مورد از محصولات باکیفیت این مجموعه هستند. نبشی‌های این کارخانه در سایز 8 و 10 تولید می‌شوند و ناودانی‌ها نیز در سایزهای 8 تا 16 تولید می‌شوند.

• کارخانه نورد یاوران زنجان

کارخانه نورد یاوران زنجان در سال 1384 تاسیس شد و یکی از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده تولید ناودانی باکیفیت است. انواع ناودانی‌های سبک و سنگین در اندازه‌های مختلف در این مجموعه تولید می‌شوند. اما طول ناودانی‌های تولید شده‌این مجموعه، اغلب 6 و 12 متر است.

قیمت نبشی و ناودانی و عوامل تاثیرگذار بر آن

یکی از مسائل مهمی‌که برای متقاضیان خرید نبشی و ناودانی وجود دارد، قیمت این محصولات است. قیمت نبشی و ناودانی نوسان دارد و در حال تغییر است. موارد مختلفی بر قیمت نبشی و ناودانی موثر هستند که ما در ادامه به مهم‌ترین این عوامل خواهیم پرداخت.

قیمت نبشی و ناودانی و عوامل تاثیرگذار بر آن

• تولیدکننده و برند نبشی و ناودانی

همانطور که گفته شد، تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید نبشی و ناودانی فعالیت دارند که با هم در حال رقابت هستند و قیمت‌گذاری هر یک از این تولیدکنندگان متفاوت است. بنابراین می‌توان برای خرید نبشی و ناودانی با قیمت مناسب، قیمت محصولات تولیدکنندگان مختلف را با هم مقایسه نمود.

• کیفیت نبشی و ناودانی

همه نبشی و ناودانی‌های تولید شده دارای کیفیت یکسانی نیستند و از استاندارهای مختلفی برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین مورد موثر دیگر بر قیمت ناودانی و نبشی، کیفیت آن‌ها است.

• اندازه و نوع نبشی و ناودانی

باتوجه به نیاز متقاضیان، نبشی و ناودانی‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که‌این عامل نیز بر قیمت آن‌ها موثر است. طبیعتاً با افزایش طول و عرض نبشی و ناودانی، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

• وزن نبشی و ناودانی

عامل دیگری که تعیین‌کننده قیمت نهایی نبشی و ناودانی است، وزن آن‌ها بوده؛ زیرا این تجهیزات در وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین برای اطلاع دقیق از قیمت ناودانی و نبشی، باید ابتدا وزن آن‌ها مشخص شود.

• نوسانات قیمت آهن و فولاد

قیمت آهن و فولاد، مدام در حال نوسان و تغییر است. بنابراین یکی دیگر از موارد موثر بر تعیین قیمت نبشی و ناودانی، قیمت آهن آلات است که در باید قیمت آن را به صورت مداوم چک کرد.

نتیجه‌گیری

در تولید سازه‌های مختلف مانند ساختمان، پل و دکل از تجهیزات کاربردی نبشی و ناودانی استفاده می‌شود. استفاده از نبشی و ناودانی، باعث استحکام بیشتر سازه و فرم گرفتن آن می‌شود. نبشی‌ و ناودانی‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان باتوجه به کاربری و هدف خود، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد. کارخانه‌های زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه تولید نبشی و ناودانی فعالیت می‌کنند. با شناخت بهتر مجموعه‌های تولید نبشی و ناودانی، می‌توان بهترین آن‌ها را برای تهیه‌این اقلام انتخاب کرد. زیرا کیفیت تولید محصولات هر کدام از این مجموعه‌ها باهم متفاوت است. همچنین قیمتی که کارخانجات مختلف تولید نبشی و ناودانی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، متفاوت است و عوامل مختلفی را در تعیین قیمت دخالت می‌دهند.

ما در این مقاله به معرفی برخی از کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی در ایران پرداختیم. یکی از مسائل مهمی‌که در انتخاب مجموعه تولید‌کننده نبشی و ناودانی مهم است، قیمت این تجهیزات است. اما قیمت آن‌ها باتوجه به عوامل مختلفی مانند، کیفیت، اندازه، وزن و نوع آن‌ها مشخص می‌شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها