رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 621137

راهنمای جامع قفسه بندی مغازه پوشاک

امروزه برای دوام و رقابت در بازار صرفاً قیمت و کیفیت اجناس مدنظر نیست، بلکه باید به ویژگی‌های دیگری نظیر چیدمان مغازه نیز توجه داشت. یکی از بهترین ایده‌ها برای داشتن یک مغازه منظم و چیدمان صحیح محصولات، استفاده از قفسه‌بندی است.

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی ایده‌هایی برای قفسه بندی مغازه پوشاک بپردازیم. با قفسه‌بندی زیبا و اصولی مشتری به طور ناخودآگاه جذب دکوراسیون داخلی مغازه می‌شود و نامنظم بودن مغازه باعث گیج شدن مشتری و ترک مغازه می‌شود.

قفسه بندی مغازه پوشاک بچگانه

اولین نکته برای قفسه بندی مغازه پوشاک بچگانه‌این است که طراحی دکوراسیون باید توجه کودک را جلب کند. استفاده از رنگ‌های شاد و کودکانه می‌تواند بهترین ایده برای مغازه پوشاک بچگانه باشد. سعی کنید بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید و نورپردازی درستی داشته باشید تا طراحی مغازه بیشتر به چشم بیاید. استفاده از نقاشی‌ها یا استیکرهای کارتونی قفسه‌بندی مغازه پوشاک را زیباتر می‌کند.

برای داشتن قفسه‌بندی اصولی باید نگاهی به محصولات و اندازه آن‌ها بیندازید؛ چراکه‌اندازه قفسه‌ها باید بر اساس محصولات شما انتخاب شوند. از سوی دیگر یک‌بار خود را در جایگاه مشتری بگذارید و به دکوراسیون مغازه نگاه کنید. با این کار می‌توانید دکوراسیون را بر اساس سلیقه مشتری بچینید. سعی کنید جوری قفسه‌بندی را اجرا کنید که تمامی محصولات در معرض دید باشند و مشتری بتواند رنگ‌های مختلف یک محصول را به آسانی ببیند. در مغازه پوشاک بچگانه می‌توانید از قفسه‌های فلزی استفاده کنید. در حالت کلی به دلیل راحتی نصب قفسه فلزی ، این قفسه‌ها در بازار طرفداران بی‌شماری دارند.

برای چیدمان و طراحی قفسه‌بندی مغازه پوشاک باید به‌این نکته توجه داشته باشید که بهتر است محصولات مرتبط با یکدیگر را در کنار هم قرار دهید. برای مثال اگر قصد فروش البسه زمستانی را دارید، کلاه، شالگردن، لباس و سایر موارد را در کنار هم اما در قفسه‌های جداگانه به شکل خلاقانه‌ای بچینید. اگر در اجرای قفسه‌بندی مغازه پوشاک بچگانه بخش‌های کوچکی را برای گذاشتن عروسک طراحی کنید، می‌تواند زیبایی قفسه‌بندی مغازه شما را دو چندان کند.

شما حتی می‌توانید برای رگال لباس، درختی را به شکل آویز درآورید و البسه مختلف را با هنگر و چوب لباسی روی آن آویزان کنید. ایده دیگر برای رگال لباس، یک چرخ و فلک کوچک است که از هر کابین آن یک هنگر با لباس متصل است. به طور کلی در قفسه‌بندی مغازه پوشاک بچگانه هرچه خلاقیت و تنوع رنگ بیشتری به کار ببرید، نتیجه کار مطلوب‌تر خواهد شد.

قفسه بندی مناسب برای انبار پوشاک

در فروشگاه پوشاک شما با تنوع فراوانی از محصولات در رنگ‌ها و مدل‌های متفاوت مواجه می‌شوید؛ بنابراین برای نظم بیشتر قطعاً نیاز به قفسه‌بندی انبار خواهید داشت. در صورت سفارش نوع خاصی از محصول، باید سریعاً تشخیص دهید که کدام جنس را در کدام بخش انبار قرار داده‎‌اید. علاوه‌براین باید محصولات را بر اساس جنس، رنگ و سایز مورد نظر تفکیک کنید. با قفسه‌بندی انبار شما می‌توانید از چروکیده شدن و آسیب به پوشاک جلوگیری کنید و آمارگیری سریع‌تری هم از انبار و تولیدی انجام دهید. مجموع این دلایل به خوبی اهمیت داشتن قفسه‌بندی در انبار مخصوصاً قفسه بندی پانل راک را نشان می‌دهند.

قفسه بندی مغازه پوشاک صرفاً برای دکور، ویترین و چیدمان وسایل داخل محوطه مغازه نیست، بلکه شما می‌توانید از انواع قفسه‌بندی در انبار با استفاده از محصولات فضاسازان استفاده کنید. از جمله قفسه‌بندی‌های مناسب برای انبار، قفسه بندی پانل راک و قفسه‌ایزی رکت هستند.

قفسه‌بندی ایزی رکت بیشتر برای مواقعی مناسب است که نیروی انسانی وظیفه برداشتن و گذاشتن کالاها را انجام می‌دهند. معمولاً این قفسه‌ها برای نگهداری کالاهایی با وزن سبک یا نهایتاً نیمه‌سنگین مناسب هستند؛ بنابراین می‌توان گفت استفاده از آن‌ها در قفسه‌بندی مغازه پوشاک در بخش انبار می‌تواند مفید باشد.

قفسه‌های پانل راک با نام بالکی راک هم شناخته می‌شوند و برای محصولاتی با وزن نیمه‌سنگین بسیار مناسب هستند. در این مدل قفسه از نیروی انسانی برای گذاشتن و برداشتن بار استفاده می‌شود.

قفسه پایه‌دار یا قفسه بندی نیم طبقه راک یکی دیگر از انواع قفسه‌بندی مغازه پوشاک است که می‌توانید آن را در انبار بگذارید. قفسه‌بندی نیم‌طبقه مزنین، قفسه‌بندی نیم‌طبقه بالکن‌بندی یا قفسه‌بندی پیش‌ساخته از نام‌های دیگر قفسه‌های نیم‌طبقه راک هستند. این قفسه نیم‌طبقه در دسته قفسه‌بندی ثابت فلزی قرار می‌گیرد و با توجه به نیاز مشتری در دو نوع سبک و سنگین طراحی و اجرا می‌شود. با کمک این قفسه‌بندی از فضای انبار حداکثر استفاده را می‌کنید و محصولات بیشتری را در فضای کوچک‌تری جای می‌دهید.

قفسه بندی مغازه پوشاک با قفسه یک طرفه

در قفسه بندی مغازه پوشاک می‌توانید از قفسه‌های یک طرفه استفاده کنید؛ چراکه سمت دیگر آن‌ها به دیوار چسبیده است. این مدل قفسه‌ها برای فروشگاه‌هایی مناسب هستند که دیوار فروشگاه تزئین خاصی ندارد. در واقع قفسه‌بندی یک‌طرفه باعث پوشش دیوار می‌شود و عیوب دیوار بدین شکل کمتر به چشم می‌آید و برای قفسه بندی کاربرد دارد. این شکل قفسه‌بندی را می‌توان در مغازه‌های مختلفی پیاده کرد. معروف‌ترین قفسه‌های یک‌طرفه، قفسه‌های پنج‌طبقه و شش‌طبقه هستند.

قفسه بندی انواع فروشگاه پوشاک با قفسه دو طرفه

قفسه‌های دوطرفه یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع قفسه‌بندی مغازه پوشاک هستند. تفاوت بزرگ قفسه دوطرفه با یک‌طرفه‌این است که نمی‌توان قفسه‌های دوطرفه را کنار دیوار گذاشت. در این مدل شما به هردو طرف محفظه‌ایجادشده دسترسی خواهید داشت؛ بنابراین می‌توانید آن را در فضای داخلی مغازه بگذارید و فروشگاه را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید. معمولاً این مدل قفسه برای مغازه‌هایی که محدودیت فضا ندارند بسیار مناسب است.

قفسه‌های یک‌طرفه و دوطرفه می‌توانند در دکور مغازه پوشاک ساده استفاده شوند و در انواع جنس و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای مثال در بازار می‌توانید قفسه‌ فلزی، چوبی، شیشه‌ای، جعبه پلاستیکی، قفسه‌های باکسی روی زمین، رگال‌های میانی، قفسه‌بندی رگالی، قفسه مشبک، قفسه پیچ و مهره‌ای و... را مشاهده کنید. هرکدام از این قفسه‌ها با توجه به نیاز افراد در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال قفسه‌های مشبک را می‌توان در تولیدی‌ها به کار برد و دسته‌بندی بسیار مناسبی روی محصولات داشت یا رگال‌های میانی و قفسه‌های باکسی روی زمین بیشتر برای مغازه‌های پوشاک بزرگ که محدودیت فضا در آن‌ها کمتر است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایده قفسه‌ بندی مدرن برای مغازه پوشاک

برای داشتن یک مغازه پوشاک شیک باید به‌ایده‌های جدید برای قفسه‌بندی مغازه پوشاک و اجرای دکوراسیون داخلی فکر کنید. در واقع روش‌های قدیمی‌برای طراحی دکوراسیون نتیجه جالبی ندارند یا در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن یک دکور معمولی هستند. بهتر است قفسه‌های قدیمی‌را که دیگر ترند نیستند در دکوراسیون خود استفاده نکنید. در ادامه‌ایده‌هایی برای قفسه‌بندی مغازه پوشاک ذکر می‌کنیم تا بتوانید مغازه خود را مطابق با اصول ترند سال بچینید.

در سبک امروزی به‌جای استفاده از قفسه‌های قدیمی، از باکس‌های زمینی و طاقچه‌های معلق استفاده می‌شود. علاوه‌براین، امروزه قفسه‌های مستطیلی ساده کاربرد چندانی ندارند. بهتر است طراحی داخلی را به‌گونه‌ای انجام دهید که محل انتظار مشتریان، قفسه محصولات و صندوق فروشگاه به شکل چندضلعی و با هماهنگی با یکدیگر طراحی شوند. اگر احساس می‌کنید در طراحی داخلی مغازه خود سردرگم هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کار را به یک طراح متخصص بسپارید.

تولید انواع قفسه فروشگاهی در شرکت فضاسازان

قفسه بندی مغازه پوشاک یکی از مهم‌ترین اصول برای طراحی دکوراسیون داخلی است. قفسه‌بندی باید به شکلی انجام شود که هم کاربردی باشد، هم نظم بیشتری به فضا بدهد و هم زیبایی مغازه را دوچندان کند. امروزه سبک قفسه‌بندی نسبت به قدیم تغییر کرده است و از قفسه‌بندی‌های مدرن‌تری در طراحی مغازه‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب درباره به قفسه‌بندی در مغازه پوشاک صحبت کردیم و به بررسی ایده‌های جالبی برای داشتن یک قفسه‌بندی کاربردی پرداختیم.

شرکت فضاسازان امین با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه مشاوره، طراحی، تولید و اجرای قفسه بندی و تجهیزات انبار و با بهره‌گیری از فناوری روز و ماشین‌آلات پیشرفته، انواع قفسه‌های فروشگاهی و تجهیزات انبار را تولید و به بازار عرضه می‌کند. در صورتی که هرگونه سوالی دارید به سایت www.fazasazanamin.com مراجعه کنید یا با کارشناسان ما با شماره تلفن 02188748930 تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها