رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 621292

طبق قوانین تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی امکان پذیر است؟

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی برای دانشجویان بین المللی علی الخصوص در مقطع کارشناسی امکان پذیر است. منتها نباید فراموش کرد که ماکسیمم گپ تحصیلی Study Gap به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نهایتا تا 2 سال است. ضمنا به منظور تحصیل در دانشگاه‌های اتریش حتما بایستی شرایط و مدارک لازم را مهیا کرده و پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نیز مستقیما به سراغ درخواست ویزای تحصیلی اتریش رفت. با ما همراه باشید تا به اطلاعات خوبی درباره شرایط تحصیل در اتریش 2023 دست یابید.

چرا تحصیل در اتریش

اتریش Austria کشوری آلمانی زبان در قلب اروپاست. این کشور به پایتختی شهر وین جزء مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است. به سبب وجود بهترین امکانات و نیز سطح بالای استاندارد زندگی، این کشور کانون و مقصد اصلی مهاجران به اروپاست. از همین رو نیز روش‌های مختلفی به منظور مهاجرت به اتریش وجود دارد که یکی از آسانترین این روش‌ها نیز تحصیل در کشور اتریش است.

برترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل

کلا سیستم آموزش عالی اتریش از جمله معروفترین و بهترین‌های اروپاست. با اینکه اکثر دانشگاه‌های اتریش نیز اصول و استانداردهای فرآیند بولونیا را پذیرفته‌اند اما به لحاظ کیفیت آموزشی بسیار پیشرفته تر و یک سطح بالاتر از اغلب نظام های آموزشی اروپا هستند. این نظام آموزش عالی مرکب از دانشگاه‌های پژوهشی، دانشگاه‌های علوم کاربردی و دانشگاه‌های هنر و موسیقی است. از بین این دانشگاه‌ها نیز برخی از آن‌ها در سطح بین المللی برای خودشان نام و آوازه‌ای دارند که از آنجمله می توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد:

دانشگاه

رتبه بین المللی

رتبه ملی

دانشگاه وین اتریش

130

1

دانشگاه فناوری وین

184

2

دانشگاه‌اینسبروک

362

3

دانشگاه فنی گراتز (TU Graz)

421

4

دانشگاه جانز کپلز لینز

446

5

جالب است بدانید که تقریبا همه‌این دانشگاه‌ها نیز جزء دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران محسوب می‌شود. از همین رو نیز دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های مذکور از بابت اعتبار مدارک صادره از سوی این دانشگاه‌ها مشکلی ندارند.

آیا تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی امکانپذیر است؟

در حال حاضر، تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی برای دانشجویان خارجی امکان‌پذیر است. یعنی برای پذیرش و شروع تحصیل در دانشگاه ‌ها یا موسسات آموزشی اتریش سن متقاضی ملاک ارزیابی نیست. پس بدیهی است که تا زمان پایان مهلت ثبت نام، هر فردی می‌تواند درخواست خود را برای تحصیل در اتریش ارائه دهد. اما نکته مهمی‌که باید در نظر داشته باشید، مربوط به شرایط و الزامات ورود به دوره‌ های تحصیلی در اتریش است. معمولا برای ورود به دوره‌ های تحصیلی در دانشگاه‌های اتریش بایستی که مدرک دبیرستان و یا معادل آن را در اختیار داشته باشید و همچنین جهت پذیرش در برخی دوره ‌ها مثل پزشکی نیاز به قبولی در آزمون ورودی است.

شرایط تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

برای تحصیل در اتریش 2023، دانشجویان بین المللی از محدودیت سنی خاصی برخوردار نیستند. تنها موضوع درخور توجه در اینباره رعایت حداقل سنی و گپ تحصیلی مجاز برای اپلای در اتریش است. معمولا گپ تحصیلی مجاز برای پذیرش از اغلب دانشگاه‌های اتریش بسته به دانشگاه انتخابی بین 1 تا 2 سال است. ضمنا حداقل سنی لازم برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در اتریش 2023 نیز بدین قرار است:

برنامه تحصیلی

سن

مدت تحصیل

لیسانس

17+

3 تا 4 سال

فوق لیسانس

20+

1 تا 2 سال

MBA

20+

1 تا 2 سال

دکترا (PhD)

20+

3 تا 4 سال

ناگفته نماند که تحصیل پزشکی در اتریش از محدودیت سنی برخوردار است که متقاضیان قبل از اقدام به پذیرش بایستی بدان توجه نمایند. نکته آخر اینکه برای تحصیل در اتریش 2023 نیز اغلب دانشگاه‌های این کشور از متقاضیان مدرک مهارت زبان آلمانی می‌خواهند. که سطح آن نیز بسته به دانشگاه انتخابی بین B2 (متوسط) تا C1 (پیشرفته) متغیر است. محدودیت سنی متقاضیان برای تحصیل پزشکی در اتریش سن حداقل 17 سال تا حداکثر 25 سال است.

شهریه تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می‌شود، بیشترین فاند یا بودجه دانشجویی در کشور اتریش نیز صرف خرید از مهمترین سوالات و ابهامات در خصوص تحصیل در اتریش مربوط به هزینه تحصیلی دانشجویان در این کشور است. جالب است بدانید که تحصیل اغلب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی کشور اتریش رایگان بوده و دانشجویان خارجی و اروپایی فرقی نمی‌کند فقط هزینه ترمی+ هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی را پرداخت می‌کنند که هزینه ناچیزی است. همان طوری که در فهرست پایین هم ملاحظه می‌شود، سطح این هزینه بسته به ملیت دانشجویان متغیر است: 

دانشجو

هزینه ترمی (یورو)

هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی (یورو)

کل هزینه ترم

دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU)

EUR 363.36

EUR 21.20

EUR 747.92

دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر

EUR 726.72

EUR 21.20

EUR 384.56

از سوی دیگر، هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کشور اتریش بسته به شهر محل اقامتشان متغیر است. برای مثال میانگین هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای وین و سالزبورگ بین 900 تا EUR1300 (یورو) و در شهرهای لینز و گراتز بین 900 تا EUR1000 (یورو) متغیر است. در ضمن همان خواروبار از بازارها می‌شود:

ویزا برای تحصیل در اتریش 2023

بعد از آگاهی از اپلای و پذیرش نهایی در یکی از دانشگاه‌های معتبر اتریشی، دانشجویان می‌بایست خودشان را مهیای اخذ ویزای تحصیلی اتریش Austria student visa بکنند. ویزایی که از نوع ویزاهای D یا ویزای ملی اتریش محسوب می‌شود و مدت اعتبار آن نیز تا حداکثر 3 ماه است. به همین دلیل نیز از دانشجویان خواسته می‌شود که ظرف مدت روزهای اول ورودشان به‌این کشور اروپایی برای درخواست مجوز اقامتی خود اقدام بکنند. اما فرآیند درخواست این ویزا شامل مراجعه به سفارت اتریش و گرفتن وقت مصاحبه و تهیه مدارک زیر می‌باشد:

مدارک ضروری جهت درخواست ویزای تحصیلی اتریش

مدارک

شرایط/ توضیحات

فرم درخواست ویزای بلند مدت اتریش

تکمیلی و امضاء شده ویزای تحصیلی اتریش توسط متقاضی

گذرنامه ملی معتبر

-

عکس پاسپورتی جدید مطابق با استاندارد عکس اتریشی

در ابعاد 45*35 mm

گواهی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در کشور اتریش

برای دانشجویان تا 24 سال ماهیانه حدود EUR 552.5 (یورو) و برای دانشجویان 24 سال به بالا ماهانه حدود EUR1000.48 (یورو) میباشد

گواهی اسکان معتبر در اتریش

مثل اجاره خانه یا کارت خوابگاه در اتریش

بیمه سلامت دانشجویی

با پوشش خدمات درمانی کافی و معتبر در کل اروپا

تاییدیه پذیرش از دانشگاه‌های اتریش

صادره از دانشگاه اتریش

کپی تمامی مدارک تحصیلی و ریزنمرات

که حتما بایستی لگالیزه شود

رسید مبنی بر واریز شهریه تحصیلی دانشگاه اتریش

-

رسید واریز هزینه‌این ویزای اتریش

به مبلغ حدود EUR150 (یورو)

تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش

از اصلی ترین و مهمترین مدارک به منظور درخواست ویزای تحصیلی اتریش، ارایه گواهی تمکن مالی است که تحت عنوان Financial Means شناخته می‌شود. با ارائه‌این مدرک شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی ثابت می‌کنید که قادر به تامین مخارج زندگی اتان در حین تحصیل در کشور اتریش هستید. برای همین امر نیز ارایه صورت حساب بانکی شخصی خود دانشجو و یا حامی مالی اش الزام آور است. ضمنا مقدار تمکن مالی به شرایط دانشجو بستگی داشته و در سال 2023 از قرار ذیل است:

متقاضی

مبلغ تمکن مالی لازم

دانشجویان تا 24 سال

EUR552.53 (یورو) در ماه

دانشجویان 24 سال به بالا

EUR1000.48

برای زوجین

EUR1578.36

برای هر کودک

EUR37

موسسه سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن مجوزهای رسمی‌از وزارت علوم و وزارت کار در دو حوزه اعزام دانشجو و کاریابی در اتریش آماده ارایه مشاوره‌های رایگان به شما هموطنان عزیز است.  

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها