رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 621930

شیرآلات روشویی پایه کوتاه یا پایه بلند؟

شیرآلات روشویی پایه کوتاه یا پایه بلند؟ سوالی است که اگر در هنگام خرید با انواع شیرآلات روشویی آشنا شده باشید، با آن مواجه می‌شوید. به طور کلی شیر روشویی در مقایسه با سایر شیرآلات ساختمانی و بهداشتی نظیر مدل‌های آشپزخانه و حمام به تعداد دفعات بیشتری در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌این ترتیب باید در خرید آن دقت بسیاری داشت. به عبارتی مناسب و باکیفیت بودن این شیر در میزان بهداشت و نظافت افراد هم تاثیر بسزایی می‌گذارد و به‌طبع نمی‌توان بدون تحقیق درباره انواع مدل‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر، به خرید اقدام کرد.

در مجموع مدل‌های پایه کوتاه و پایه بلند دو نوع از رایج‌ترین نمونه‌ها هستند که از لحاظ کارایی و عملکرد تفاوت چندانی ندارند و اصل تفاوت آن‌ها در موارد دیگری دیده می‌شود. از این رو به منظور سهولت بخشیدن به روند خرید شیر روشویی برای مصرف‌کنندگان، این مطلب را به معرفی و بررسی ویژگی‌های هر یک از مدل‌های پایه کوتاه و بلند اختصاص داده‌ایم و در انتها به مهمترین تفاوت‌های آن‌ها هم اشاره خواهیم کرد.

شیر روشویی پایه کوتاه

به طور خلاصه شیر روشویی پایه کوتاه همان نوع شیر معمولی و متداول است که از قدیم در اکثر سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این محصول به‌راحتی بر روی سینک روشویی نصب می‌شود و در واقع به طور اختصاصی برای سینک‌های روشویی معمولی طراحی شده است.

ارتفاع این شیر نسبت به سایر شیرآلات و از جمله شیرهای آشپزخانه کمتر است. پس به طور معمول اندازه کوچکی دارد و در نتیجه جای کمی‌را اشغال می‌کند. همچنین از آنجایی که با انواعی از فضاهای مختلف و اغلب سینک‌های روشویی سازگاری دارد، به‌عنوان رایج‌ترین نوع شیر روشویی شناخته می‌شود. از این رو تنوع بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و امروزه می‌توان انواعی از طرح و رنگ‌های آن را خریداری کرد.

ضمناً شیر روشویی پایه کوتاه در نمونه‌های مختلف شیرهای اهرمی یا تک دستگیره‌ای و شیرهای کلاسیک یا پیچی تولید می‌شود. البته‌این روزها بسیاری از مدل‌های هوشمند و چشمی‌را هم شامل شده است که مجموعاً این موارد موجب سهولت در خرید شیر روشویی برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

شیر روشویی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند از مدل‌های جدید و مدرن انواع شیرآلات به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این شیر دارای ارتفاع و اندازه بیشتری نسبت به مدل‌های رایج و متداول است. در نتیجه خصوصیات و البته نصب متفاوتی دارد. برخلاف سایر شیرآلات رایج که بر روی سینک روشویی نصب می‌شود، این شیر برای سینک‌های کابینتی طراحی شده است.

سینک یا روشویی کابینتی بر روی کابینت سرویس بهداشتی نصب می‌شود و شیر پایه بلند هم پشت آن قرار می‌گیرد. در نتیجه برای ایجاد فضای کافی به منظور شستن دست‌ها، ارتفاع بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی نیاز داشته است. البته از لحاظ سایر ویژگی‌ها نظیر عملکرد، جنس، آبکاری و یا طرح و رنگ مانند سایر شیرهای معمولی است. برای مثال در تولید این شیر هم از آلیاژ برنج شیرآلات استفاده می‌شود.

مهمترین تفاوت های شیر روشویی پایه کوتاه و پایه بلند

همان‌طور که گفته شد، شیر روشویی پایه کوتاه و پایه بلند هر دو از جنس و مواد یکسانی تولید شده و در انواعی از سرویس‌های بهداشتی نصب می‌شوند. با این وجود در هنگام خرید و به‌کارگیری باید توجه داشت که با سینک روشویی سازگاری داشته باشد. به عبارتی مدل‌های پایه بلند بر روی کابینت و پشت روشویی نصب می‌شود، در حالی که مدل‌های پایه کوتاه باید بر روی خود سینک روشویی نصب شود. این نوع نصب و البته سایر ویژگی‌های هر یک موجب ایجاد تفاوت‌های مهمی‌بین این دو محصول شده است. مجموعاً مهمترین تفاوت‌های شیر روشویی پایه کوتاه و بلند در عواملی همچون اندازه، کاربرد، عملکرد، ظاهر و قیمت دیده می‌شود که جزئیات آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اندازه

همان‌طور که مشخص است، شیر روشویی پایه بلند در مقایسه با شیر روشویی پایه کوتاه ارتفاع بیشتری دارد. البته‌این تفاوت تنها از لحاظ ارتفاع و بلندای محصول است و برای مثال در اندازه اهرم تفاوتی میان آن‌ها نیست. در نتیجه میزان فضایی که بر روی سینک یا کابینت اشغال می‌کنند، به یک اندازه است.

با این وجود باید اشاره کرد که در بعضی موارد ارتفاع بلند شیرهای پایه بلند موجب کارایی آسان‌تر و فضای بیشتر در خصوص شستشوی دست می‌شود. البته‌این مسئله به‌اندازه و ارتفاع کاسه یا سینک روشویی هم بستگی دارد. همچنین از هر یک از این شیرآلات انواع مختلفی تولید شده است که بعضی از آن‌ها ممکن است در مقایسه با سایر نمونه‌ها اندازه بزرگتری هم داشته باشند.

کاربرد

شیرآلات روشویی پایه کوتاه و پایه بلند در کاربرد هم تفاوت‌های مهمی‌دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، شیرهای پایه کوتاه یا معمولی با سینک‌های روشویی معمولی سازگاری دارند. در واقع تنها برای نصب روی خود سینک کاربرد دارند و برای سینک‌های کاسه‌ای قابل نصب و استفاده نیستند. در مقابل شیرآلات روشویی پایه بلند اغلب برای سینک‌های خاص و سینک‌های کاسه‌ای کاربرد دارند چراکه باید بر روی کابینت نصب شوند. البته جدا از این موارد، تفاوت دیگری در کاربرد ندارند و به عبارتی هر دو را می‌توان برای انواع سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های مختلف استفاده کرد.

عملکرد

در مجموع اغلب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در عملکرد مشابه یکدیگر هستند. به طوری که با استفاده از اهرم یا دستگیره می‌توان میزان فشار، جریان و سردی یا گرمی آب را کنترل کرد. این مسئله در خصوص شیرآلات روشویی پایه کوتاه و پایه بلند هم صدق می‌کند. اکثر مدل‌های این دو نوع شیر روشویی از مدل‌های اهرمی هستند که برای برقراری جریان آب یا تنظیم دما تنها باید یک اهرم را حرکت داد.

البته شایان ذکر است که امروزه بسیاری از مدل‌های شیر روشویی هوشمند در هر نوع پایه بلند و پایه کوتاه عرضه شده‌اند. عملکرد این مدل‌ها با استفاده از سنسور یا چشمی مخصوص است و به لمس دست نیازی ندارد. در نهایت مجموعاً می‌توان گفت که از لحاظ عملکرد تفاوت چندانی میان شیرهای پایه کوتاه و پایه بلند نیست.

ظاهر

ظاهر شیرآلات از مهمترین دلایلی است که اغلب افراد از مدل‌های رایج و معمولی نظیر شیر روشویی پایه کوتاه فاصله می‌گیرند و به سراغ مدل‌های جدیدتری مثل شیر روشویی پایه بلند می‌روند. اگرچه هر دو نمونه‌این شیرها ممکن است به خودی خود و به تنهایی ظاهر خاصی نداشته باشد اما زمانی که با سینک متناسب استفاده می‌شود، می‌توان تغییر را احساس کرد. به طور کلی مدل پایه بلند به دلیل جدیدتر و مدرن‌تر بودن و یا همچنین استفاده با روشویی‌های کاسه‌ای و خاص، می‌تواند ظاهر بهتری نسبت به مدل معمولی و متداول داشته باشد.

با این وجود از آنجایی که مدل‌های شیر روشویی پایه کوتاه رواج بیشتری داشته است، به‌طبع تنوع بیشتری از نمونه‌های گوناگون آن را شاهد هستیم. در نتیجه می‌توان مدل‌های رنگی و منحصر به فردی از این نوع شیرآلات را هم خریداری کرد.

قیمت

قیمت یا تعرفه آخرین مورد از مهمترین تفاوت‌های شیر روشویی پایه کوتاه و پایه بلند است که البته در تصمیم‌گیری و خرید بسیاری از مشتریان هم تاثیر بسزایی دارد. به طور کلی مدل‌های پایه بلند به دلیل جدیدتر و پیشرفته‌تر بودن دارای قیمت به نسبت بیشتری هستند. با این حال این قیمت به عوامل مختلفی نظیر رنگ، طرح، مدل و حتی برند محصول هم بستگی دارد. از این رو با خرید محصولات معتبری همچون شیرآلات کی دبلیو سی می‌توان از قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسب برخوردار شد

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها