رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 622124

5راه ساده و موثر برای گسترش دایره لغات انگلیسی

به خاطر سپردن لغات جدید برایتان سخت است؟ شما تنها نیستید! حتی با استعداد ترین چند زبانه‌ها هم گاهی به کمک نیاز دارند.

C:\Users\Shiri\Desktop\Screenshot 2023-10-01 195212.jpg

لغات هر زبان، ابزار اصلی آن زبان است. اگر کلمات انگلیسی را نمی‌دانید یا دایره لغات شما ضعیف است، پس اصلا نمی توانید ارتباط برقرار کنید. بنابراین، هرچه کلمات بیشتری بدانید، مهارت های شما بهتر خواهد شد و زبان را یاد خواهید گرفت. روان صحبت کردن به زبان انگلیسی ، هدف هر زبان آموز است و شما با دایره لغات غنی تر، حتما می توانید موفق شوید.

به خاطر سپردن لغات جدید برایتان سخت است؟ شما تنها نیستید! حتی با استعداد ترین چند زبانه‌ها هم گاهی به کمک نیاز دارند. خوشبختانه، روش‌های موثر زیادی وجود دارد که می تواند به شما در گسترش دایره لغات کمک کند. ما به شما نمی گوییم که ساعت ها پای یک کتاب درسی بنشینید تا زمانی که همه کلمات را با موفقیت یاد بگیرید. نه! در عوض، ما چند روش مفید اما سرگرم کننده برای افزایش دایره لغات شما، به اشتراک گذاشته‌ایم.

به‌این روش‌های ساده توجه کنید و از آن‌ها برای تقویت دایره لغات خود استفاده کنید:

1. بازی‌های کلمه‌ای انجام دهید.

آیا راه بهتری از بازی کردن، برای یادگیری لغات جدید وجود دارد؟ این راه برای گسترش دایره لغات شما به روشی سرگرم کننده و موثر است. می توانید در بسیاری از بازی‌های سرگرم کننده، کلمات و عبارات جدید را حفظ کنید. از آنجایی که در هنگام بازی ذهن خلاق تر می‌شود، می توانید از این فرصت برای یادگیری لغات جدید استفاده کنید. سعی کنید وقت خود را با بازی، برای یادگیری زبان انگلیسی پر کنید.

برای شروع، سعی کنید Scrabble یا Upwords بازی کنید. همچنین می ‌توانید با بازی‌ های ساده ‌تری شروع کنید، مانند بازی‌هایی که فقط به کاغذ و خودکار نیاز دارید، مانند Charades، Pictionary یا Guess the Word.

این بازی‌ها حتی هنگامی‌که با دوستان خود آن‌ها را بازی کنید سرگرم کننده ترهم می‌شوند. کاغذ و خودکار می توانند راه‌ایده آلی برای گذراندن وقت با دوستانتان باشد. علاوه بر لذت بردن از وقت خود در کنار دوستانتان، لغات جدیدی را هم یاد خواهید گرفت.

2. کلمات جدید را به کلمات آشناتر ربط دهید.

یک کلمه جدید را به کلمه‌ای آشنا وصل کنید تا بتوانید آن را به راحتی به خاطر بسپارید. این کار به عنوان تداعی کلمه جدید برای شما عمل می‌کند. بسته به‌اینکه چه چیزی برای شما بهتر نتیجه می‌دهد، همان کار را انجام دهید. مثلا می توانید انتخاب کنید که آن‌ها را با صدا یا با معنی به هم مرتبط کنید.

ارتباط دادن کلمات جدید با صدا به‌این معنی است که، آن‌ها را با کلماتی آشنا که صداهای مشابهی دارند، مرتبط کنید. به عنوان مثال، کلمه "write" (کلمه آشنا) با کلمه "right" (کلمه جدید) شبیه به هم به نظر می‌رسند. می توانید با استفاده از write، کلمه right را به آسانی یاد بگیرید.

ارتباط بر اساس معنی یعنی اینکه کلمات جدید هم معنی با کلماتی که قبلاً می‌شناسید را حفظ کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کلمه "open-hearted" را به خاطر بسپارید، می توانید چندین مترادف مانند "friendly" یا " sympathetic" را در نظر بگیرید.

3. فیلم و سریال‌های انگلیسی را تماشا کنید.

C:\Users\Shiri\Desktop\Screenshot 2023-10-01 195354.jpg

تماشای فیلم و سریال، یک راه معمولی و ساده برای یادگیری کلمات است. با تماشا کردن، در حالی که نحوه تلفظ یک کلمه را می‌شنوید، از نشانه‌ های بصری هم بهره‌ مند می‌شوید. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که: مهارت‌های شنیداری و خواندن خود را می توانید با روشن کردن زیرنویس انگلیسی ترکیب کنید. این کار می‌تواند راهی مفید برای یادگیری کلمات جدید باشد.

همانطور که گفتیم، فراموش نکنید که زیرنویس زبان اصلی را روشن کنید. این یک روش ایده آل و سرگرم کننده برای بهبود دایره لغات شما است. به لطف فیلم ها، می توانید مهارت های شنیداری و گفتاری خود را بهبود ببخشید. با تماشای فیلم و سریال، نه تنها کلمات جدید را یاد خواهید گرفت، بلکه خواهید دید که چگونه به طور طبیعی در مکالمات معمولی و روزمره شما تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید : آموزش زبان انگلیسی با فیلم

نکته‌ای که در مورد تماشای فیلم و سریال انگلیسی وجود دارد این است که، وقتی در حین تماشا، با کلمه یا عبارت جدیدی روبرو می‌شوید، همیشه می توانید فیلم را متوقف کنید، آن کلمه یا عبارت را یادداشت کنید یا مثالی برای استفاده از آن کلمه بیاورید.

همچنین اگر در یک محیط بومی هستید، یا دوستان شما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، می توانید به صحبت های آن‌ها گوش دهید و آن‌ها را تماشا کنید. دقت کنید که آن‌ها چگونه از کلمات انگلیسی در مکالمات خود استفاده می‌کنند؟ روابط افراد و نحوه استفاده آن‌ها از کلمات انگلیسی، می تواند به شما کمک کند که چطور از کلمات در مکالمات خود استفاده کنید.

4. یک معلم خصوصی استخدام کنید.

استخدام معلم زبان انگلیسی، می تواند راهی عالی برای گسترش دایره لغات شما باشد. یادگیری زبان انگلیسی با یک معلم حرفه‌ای یک فرصت ایده آل است که در آن علاوه بر یادگیری کلمات و عبارات جدید، می توانید نحوه استفاده صحیح از گرامر، تمرین زبان پیچان و نحوه تلفظ صحیح را بیاموزید.

یادگیری زبان انگلیسی با یک شخص واقعی و حرفه‌ای، همیشه موثرترین راه برای یادگیری زبان بوده است. کلید یادگیری و آموزش زبان در گفتگو و برقراری ارتباط است. هیچ چیز بهتر از معلمی نیست که بتواند معنی یک عبارت جدید را توضیح دهد و به شما یاد دهد که چگونه مانند یک زبان مادری صحبت کنید.

ممکن است بگویید، داشتن یک معلم خصوصی برای شما سخت و یا ممکن نیست. مشکلی ندارد! می توانید از زبان آموزان دیگر کمک بگیرید و زبان انگلیسی را بیاموزید. به یک گروه دوستانه بپیوندید یا با افراد محلی دیگری که انگلیسی را یاد می گیرند ملاقات کنید. به خودتان قول بدهید که در زمان ملاقات این گروه، فقط انگلیسی صحبت کنید.

5. هر روز مطلب انگلیسی بخوانید.

C:\Users\Shiri\Desktop\Screenshot 2023-10-01 195435.jpg

خواندن مطلب یک راه فوق العاده برای یادگیری کلمات جدید است. از آنجایی که خواندن، فعالیت یک نفره است، شما واقعاً می توانید وقت خود را با یک کلمه جدید صرف کنید و معنی و کاربرد آن را بررسی کنید. این روش برای یادگیری لغات و عبارات جدید، یکی از موثرترین روش‌هاست و البته که بسیار ساده است. هر چه بیشتر بخوانید، کلمات جدید بیشتری را کشف و حفظ خواهید کرد.

بنابراین، تمام تلاش خود را بکنید تا هر روز زمانی را برای خواندن به زبان انگلیسی اختصاص دهید. به غیر از خواندن کتاب، می توانید مجلات، روزنامه‌ها، وبلاگ ها، حتی شعرها را بخوانید. خواندن پست های وبلاگ، در مورد موضوعات و سرگرمی‌هایی که به زبان انگلیسی از آن لذت می‌برید راهی عالی برای آشنایی با کلمات جدید انگلیسی است.

سعی کنید معنی را از روی متن و محتوای آن حدس بزنید. اگر نمی توانید، اشکالی ندارد! می توانید برای کمک در دیکشنری جستجو کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها