رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 622398

۲ نکته مهم برای شستن لباس زیر زنانه

لباس‌زیر، یکی از حساس‎ترین لباس‌ها برای شستشو است. متریال ساخت این لباس‌ها به حدی ظرافت دارند که باید با دقت و حساسیت‌های خاصی شسته شوند.

شستشوی درست لباس باعث افزایش طول عمر و سلامت آن می‌شود. لباس‌های زیر هم به دلیل تماس با قسمت‌های حساس بدن و اندام‌های جنسی، استانداردهای بهداشتی متفاوتی دارند. لباس زیر زنانه بسیار حساس‌تر از دیگر لباس‌هاست. پس در ادامه نحوه شستشوی درست این اجزای کوچک و ظریف را بررسی خواهیم کرد.

فقط قبل از بررسی این موارد، یادتان باشد که نمی‌توانید برندی پیدا کنید که شستشوی ساده‌ای داشته باشد. تمامی لباس‌های زیر قابل شستشو با دست هستند اما نمونه‌هایی هستند که قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را هم دارند. این موارد گزینه‌های بهتری برای افراد پرمشغله هستند. اما به هر حال، باید هر دو حالت را بررسی کنیم.

نحوه شستن لباس زیر زنانه با دست

برخی از انواع لباس زیر و شورت با پارچه‌های گیپور یا تور ظریف ساخته می‌شوند و نباید در ماشین لباسشویی قرار داده شوند. برای شستن این نوع لباس‌ها، بهتر است لباس زیر خود را با دست و در تشت آب بشویید. موارد زیر برای شستن لباس‌زیر هستند که باید پله پله طی شوند.

موارد مورد نیاز برای شستشو با دست:

  • سینک، وان یا تشت
  • آب سرد
  • شوینده ملایم شستشوی لباس یا همان مایع ظرفشویی
  • حوله تمیز
  • بند رخت یا خشک کن لباس

مرحله 1: وان یا تشت خود را با آب سرد و مواد شوینده تمیز و پر کنید.

اولین قدم برای شستن لباس زیر به صورت دستی، پیدا کردن یک تشت تمیز است که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا لباس شما در آن جا شود. همچنین می‌توانید از یک ظرف تمیز و یا حتی وان حمام خود استفاده کنید. با پر کردن ظرف خود با آب شروع کنید و مقدار کمتری از یک سکه مواد شوینده به آن اضافه کنید. این مایع باید یک کف ملایم ایجاد کند، چون مقدار زیاد آن می‌تواند روی لباس زیر شما باقی بماند.

نکته: شستشوی لباس‌های ظریف یا ابریشمی‌را با شوینده‌ای که فرمول خاصی دارد انجام دهید. شامپو بچه یکی از این شوینده‌های ملایم و مناسب است و توصیه می‌کنیم از آن استفاده کنید.

مرحله 2: لباس زیر خود را وارد تشت کنید و به آرامی آن را بشویید.

زمانی که لباس خود را به تشت اضافه کردید، مطمئن شوید که لباس زیر شما، مخصوصا شورت، کاملا زیر آب و شوینده باشد. کمی آن را در آب بچرخانید تا هرگونه کثیفی یا لکه را از بین ببرد. در مرحله بعد، کمی لباس را چنگ بزنید. می‌توانید از یک مسواک تمیز و مخصوص هم برای این کار استفاده کنید. برای شستشوی شورت، حتما نوار اصلی شورت را به خوبی شستشو داده و آن را ضدعفونی کنید. بخش‌های دیگری هم که ممکن است در معرض عرق و چربی بدن باشد، قابلیت رشد باکتری دارند، پس این قسمت‌ها را هم به خوبی بشویید. در مرحله بعد، بسته به تعداد لباس‌هایی که در یک زمان شسته‌اید، باید اجازه دهید که‌این لباس‌ها 5 الی 15 دقیقه خیس بخورند.

مرحله 3: لباس زیر خود را بشویید.

زمانی که لباس‌ها به‌اندازه کافی خیس خوردند، آن‌ها را از تشت یا ظرف بیرون بیاورید و با آب سرد آبکشی کنید. آبکشی را تا زمانی ادامه دهید که تمام کف و شوینده از بافت لباس زیر شما خارج شده و آب شفاف شود.

نکته: هیچ وقت لباستان را لوله نکنید وگرنه پارچه کشیده می‌شود و به مرور تحلیل می‌رود. بهتر است فقط کمی آن‌ها را فشار دهید.

مرحله 4: لباس زیر خود را خشک کنید.

برای خشک کردن لباس‌های زیر، آن‌ها را روی یک حوله تمیز قرار دهید. می‌توانید از یک حوله دیگر برای فشار دادن آن‌ها استفاده کنید تا آب اضافی لباس گرفته شود. حتما چک کنید که آب لباس گرفته شده و بعد آن را بردارید و روی رخت آویز یا قفسه خشک‌کن آویزان کنید تا در معرض هوا خشک شود.

نحوه شستن لباس زیر زنانه در ماشین لباسشویی

لازم نیست همه لباس‌های زیر شما با دست شسته شوند. برای پارچه‌‌هایی که دوام بیشتری دارند، می‌توانید از ماشین لباسشویی هم استفاده کنید. حتما دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که همچنان از آسیب دیدن لباس‌زیر خود در ماشین جلوگیری می‌کنید.

موارد مورد نیاز برای شستشو با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی

شوینده ملایم

کیف یا ساک مخصوص شستشوی لباس زیر زنانه

حوله تمیز

بند رخت یا خشک کن

مرحله 1: لباس زیر را در کیف مخصوص قرار دهید

کیف‌های لباس زیر برای ایمن نگه‌داشتن لباس‌های ظریف در ماشین‌های لباسشویی طراحی شده‌اند. قرار دادن لباس‌های زیر در کیف مشبک یا توری باعث می‌شود مثلا سگک سوتین شما به لباس‌های دیگر گیر نکند یا پاره نشوند.

مرحله 2: روی دور ملایم و زمان کوتاه شستشو را انجام دهید.

ماشین لباسشویی خود را روی تنظیمات شستشوی ظریف قرار دهید و از آب سرد و شوینده‌های ملایم استفاده کنید. کیف سوتین خود را وارد ماشین کنید و استارت آن را بزنید.

مرحله 3: لباس زیر زنانه را روی دور کم خشک کنید.

زمانی که شستشوی اصلی تمام شد، مرحله خشک‌کن را فعال کنید. تنظیم کنید که در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. اگر نمی‌خواهید لباس‌های خود را با ماشین خشک کنید، بعد از انجام مرحله 2، خشک کردن را به هوا بسپارید.

مرحله 4: خشک کنید، تا کنید و جمع کنید.

زمانی که لباس خشک شد، لباس زیر زنانه خود را از کیسه‌ها بیرون بیاورید، تاکنید و آن‌ها را ذخیره کنید.

نکات مهم:

  • حتما لباس‌های زیر خود را با آب سرد بشویید. آب گرم بافت پارچه‌های ظریف را از بین می‌برد.
  • موقع خرید لباس زیر زنانه ، حتما تگ ثبت شده را چک کنید و ببینید چه دستورالعملی برای شستشو توصیه کرده است. اصولا خود تولیدکنندگان این توصیه‌ها را بر اساس متریال ساخت تولیدات خود مطرح می‌کنند.
  • لکه‌هایی مثل خون را قبل از اینکه مراحل کلی شستشو را طی کنید، با کمک یک شوینده و به صورت موضعی حذف کنید.
  • حتما لباس‌های خود را پشت و رو کنید و بعد آن‌ها را شستشو دهید.
  • این لباس‌های ظریف را جدا از دیگر لباس‌ها بشویید تا هم از نظر بهداشتی و هم از نظر طول عمر لباس، مراقب آن‌ها بوده باشید.

سخن آخر:

تمام موارد گفته شده جزوی از روتین شستشوی لباس زیر هستند و باید آن‌ها را مو به مو اجرا کنید. با این کار، نه رنگ و نه فرم لباس شما تغییر نخواهد کرد و لحاظ بهداشت هم بسیار سالم‌تر خواهد بود. ما در نیو استایل تجربیات مشتریان خود را بررسی کرده و بر اساس همین تجربیات، راهنمای خود را آماده کرده‌ایم. تمام دستورالعمل‌های بالا، به سادگی قابل اجرا هستند. شما هم اگر تجربه مشابهی دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها