رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 622803

جک پمپ اینرپک چیست؟ بررسی انواع و معرفی مرکز فروش

پمپ جک بخشی ضروری در صنعت نفت است و احتمالا شما هم بارها متخصصان نفت را حین کارکردن با این دستگاه روی چاه‎ها دیده‎اید.

این دستگاه که یکی از معروف‌ترین آنها جک پمپ اینرپک (انرپک) است، به عنوان یک سیستم بالابر مصنوعی طبقهبندی می‏شود. در این نوشته قصد داریم تا شما را با این محصول و انواع آن بیشتر آشنا کرده و کاربردهای آن را برشمریم. همچنین تاریخچه به وجود آمدن پمپ جک را بررسی کرده و در نهایت یک مرکز معتبر برای خرید محصولات برند معتبر اینرپک را به شما معرفی خواهیم کرد.

جک پمپ اینرپک چیست؟

جک پمپ اینرپک وسیلهای است که در صنعت نفت برای استخراج نفت خام از چاه نفتی استفاده می‏شود. در واقع از این دستگاه در چاههایی استفاده می‏شود که فشار کافی برای رساندن نفت به سطح زمین وجود ندارد. جکها میتوانند به شکل فیزیکی روغن را برای استفاده استخراج کنند. جکهای پمپ و لولههای نفتی معمولا شبیه هم هستند و عموم افراد آنها را با یکدیگر اشتباه میگیرند اما خوب است بدانید که این دو متفاوتند.

اینرپک یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید ابزارهای هیدرولیک است که مدتهاست استفاده از محصولات آن در کشور ما نیز رواج یافته. جک پمپ اینرپک با ایجاد چیزی مشابه با بالابر مصنوعی به سادگی فشار داخل چاه را برای کشیدن نفت به سطح زمین افزایش میدهد.

جک پمپ اینرپک

چه کسی پمپ جک را اختراع کرد؟

پمپ جک نفتی مدرن توسط والتر تروت در سال 1952 در حالی که برای شرکت ریخته گری و ماشین Lufkin کار می‌کرد اختراع شد. این طرح به سیستم‌های آبیاری باستانی چینی بازمی‌گردد. قبل از اختراع پمپ جک، زمانی که فشار طبیعی و کافی وجود نداشت، استخراج نفت تقریبا نشدنی بود. اما در حال حاضر با حضور جک پمپ اینرپک، استرخاج به شکل کارآمدتری انجام می‏شود.

معرفی انواع جک‎های اینرپک

در بین انواع مختلف محصولات اینرپک، جک پمپ اینرپک از جمله پرفروشترینهاست. در اینجا تعدادی از پرکاربردترین جکهای پمپ اینرپک را به شما معرفی خواهیم کرد.

جک سری RSM اینرپک

 این جکها که عموما به عنوان جکهای کتابی نیز شناخته می‏شوند، نوع کاملا فشرده شده و پیچیده هستند و میزان کورس آنها نسبت به سایر جکهای این برند بسیار کمتر در نظر گرفته شده.

جک سری RC اینرپک

  این جکها اصولا با نام استوانهای شناخته می‏شوند و حداکثر فشار کاری که میتوان به آنها وارد کرد، 700 بار است. همچنین این جکها از کورس نسبتا زیادی نسبت به انواع دیگر جکهای همین برند برخوردار هستند. تناژ این جکها از 5 تا 100 TON متغیر است. همچنین کورس آنها نیز از 25 تا 362mm متنوع در نظر گرفته شده.

جک سری RCS انرپک

 این جکها از لحاظ طراحی ظاهری و شکل و شمایل مشابه جکهای سری RC هستند. با این تفاوت که پروفایل کوتاهتری برای آنها در نظر گرفته شده. جک سری RCS عموما دارای تنوع کمتری بوده و تناژ آن بین 10 تا 100 TON است و همگی آنها کورس مشخصی دارند.

جک سری RAC انرپک

 این جکها را میتوان از جمله سبکترین انواع جکهای انرپک دانست. علت این سبکی استفاده از آلومینیوم برای ساخت بدنه آن است. این جکها به خاطر سبکی خود کاربردهای مشخصی دارند.

جک سری CLL انرپک

جک سری CLL شامل سیلندرهایی با تناژ بالاست. این جک‌ها همچنین دارای مهره قفلشو هستند که این ابزار به اپراتور کمک خواهد کرد تا پس از انجام بالا بردن یک وسیله یا تجهیزات، مهره جک را ببند و دیگر فشاری روی پمپ ایجاد نخواهد شد. CLLها میتوانند برای مدت زمان طولانی زیر بار قرار بگیرند و دچار مشکلی نیز نخواهند شد.

جک سری RCH انرپک

این جکها دارای سیلندری هستند که در وسط آن یک سوراخ جای گرفته است. از این فناوری برای کشش میلگرد، سیم بکسل و مواردی از این قبیل استفاده می‏شود.

استخراج نفت

پمپ جک اینرپک در چه مواردی استفاده می‏شود؟

از این پمپها در چاههای نفتی استفاده می‏شود که فشار کافی برای بالا آمدن طبیعی نفت به سطح را ندارند. از این دستگاه همچنین برای بلند کردن آب از چاههای گاز برای بهبود جریان گاز نیز استفاده می‏شود. تخمین زده شده که 96 درصد از چاههای نفت در ایالات متحده به همین دلیل در ابتدای تولید به پمپ جک نیاز دارند. در چاههای نفتی ایران و خاورمیانه نیز قضیه به همین صورت است.

چرا جک‎های اینرپک را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‏شود جک اینرپک در میان انواع محصولات دیگر این حیطه پرفروش و پرکاربرد باشد تنوع بسیار بالای آن در ظرفیت، شکل ظاهری، کورس و... است. همچنین این جکها میتوانند کلیه نیازهای صنعتی مانند پوشینگ، پولینگ و لیفتینگ را پشتیبانی کنند.

جکهای انرپک در انواع یک طرفه و دو طرفه و در انواع مدلها طراحی و بازار ارائه شدهاند. برخی از این جکها به شکل کمحجم و به شکل تخت طراحی می‏شوند تا استفاده از آنها در شرایطی که محدودیت فضا وجود دارد امکانپذیر باشد. این در حالی است که اغلب جکهای دیگر به خاطر بزرگی توانایی استفاده در هر شرایطی را ندارند.

همچنین بخش قابل توجهی از این جکهای پمپ یا دستگاه لپینگ ساخت این شرکت دارای رنگ کورهای بوده و در برابر انواع آسیبها مانند خوردگی و زنگزدگی مقاوم هستند.

یکی دیگر از نکاتی که بایستی به آن توجه داشت این است که حداکثر فشار کاری کلیه ابزارهای انرپک برابر با 700 بار یا 10000 Psi است. همین مسئله سبب خواهد شد تا این جکها با وجود این که وزن و حجم کمی‌دارند اما ظرفیت و تناژ آنها به مراتب بالاتر از جکها از دیگر برندها باشد.

همچنین برای ایجاد فشار هیدرولیک و تزریق روغن نیز از انواع پمپهای برقی، بادی، دستی و... بهره برده می‏شود.

شرکت انرپک

سخن پایانی

بازار جک پمپ اینرپک هماکنون بسیار قوی است. تحقیقات نشان داده است که نرخ رشد ترکیبی سالانه نزدیک به 5 درصد تا سال 2023 پیش‌بینی می‌شود و بازار آمریکای شمالی کانادا، ایالات متحده و مکزیک به دلیل انتظار افزایش تولید نفت و گاز پیشرو هستند. همچنین استفاده از این ابزار در ایران نیز روز به روز افزایش مییابد. اگر شما هم برای تامین و تجهیزات پالایشگاه خود نیاز به جک پمپ انرپک یا دستگاه لپینگ دارید، میتوانید به مجموعه پارت پترو کالا مراجعه کنید. همچنین برای استعلام قیمت تست پمپ نیز میتوانید از همین لینک استفاده نمایید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها