رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 623293

رحیم صفوی: در حال عبور از یک گردنه خطرناک هستیم

ساعت 24 - دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به فضل الهی ما در حال عبور از یک گردنه خطرناک هستیم، من تجربه ۴۵ ساله خودم را به شما می‌گویم. به فضل الهی و با عنایات حضرات ۱۴ معصوم علیهم السلام، ریل گذاری‌های پیشرفت در کشورمان انجام شده است و ما به سمت قله‌ها در حال حرکت هستیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع بسیجیان استان البرزگفت : البته مشکلات و خطراتی داریم و هنر بسیجیان آن است که در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و ملت ایران، حضور تعیین کننده داشته باشند و برای هر مشکلی به کمک مسئولان راه حلی پیدا کرده و اقدام نمایند. رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: اگر ایران امروز قدرتمند است عظمت و شوکت دارد، از وجاهت بین المللی برخوردار است، اگر رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز این گونه در مقابل ظالمین و جنایتکاران صهیونیستی در دفاع از مظلومان فلسطینی ایستاده‌اند، به پشتوانه ملت بزرگ ایران، اقتدار نیروهای مسلح و بسیجیان دلاور سراسر کشور است.

وی در تشریح فلسفه صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط حضرت امام (ره) و با اشاره به حوادث اوایل انقلاب اسلامی به خصوص تصرف لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گفت: در ۱۳ آبان سال ۵۸ پس از تصرف لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و با این احتمال که ممکن است آمریکایی‌ها حمله نظامی به ایران کنند، حضرت امام در پنجم آذر ماه همان سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و البته اردیبهشت سال بعد کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا فرمان حمله نظامی به ایران و به تهران را با هدف آزادسازی جاسوسان آمریکایی که در لانه جاسوسی بودند صادر کرد که بخاطر طوفان شن شکست خوردند و حضرت امام فرمودند: «شن‌ها مامور خدا بودند». وی با اشاره به تحولات و رخدادهای مهم کشور پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: امنیت کامل کشور بعد از جنگ به کمک شما بسیجی‌ها تامین شد. من صرفاً قبل از جنگ را نمی‌گویم که در کردستان، سیستان و بلوچستان و شهرهای دیگر که فتنه‌هایی ایجاد شده بود شما چه کردید، بعد از جنگ هم ما با فتنه‌ها و مشکلاتی مواجه بودیم مانند همین فتنه سال ۱۴۰۱ که حضور شما بسیجیان در کنار نیروهای انتظامی مقتدر، امنیت و آسایش را برای این مردم تامین کرد چون همه مردم ما می‌خواهند که ایران امنیت داشته باشد. وی با بیان اینکه بسیجیان باید محیط فراملی را هم بشناسند تصریح کرد: مثلاً اینکه در افغانستان، در جمهوری آذربایجان و سایر همسایگان در منطقه غرب آسیا چه می‌گذرد؟ در محیط بین المللی چه تحولاتی دارد رقم می‌خورد؟وی تاکید کرد: بسیجیان ما باید تحلیل صحیحی داشته باشند که سیاست‌های آمریکا هم در شرق روسیه هم در آسیای جنوب شرقی و هم در جنگ غزه، موجب تنش و نا امنی شده است. سرلشکر صفوی با اشاره به تغییر و تحولات محیط ملی، منطقه‌ای و بین المللی گفت: ما امروز شاهد نوعی تغییرات در نظام قدرت جهانی و شکل‌گیری قدرت‌های جدید بین المللی و منطقه‌ای هستیم و این تغییرات در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی، فناوری‌های جدید، بروز و ظهور رهبران قدرتمند، لایق و کارآمد و ایستادگی در مقابل ظالمین جهانی مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. سرلشکر صفوی با اشاره به جنگ غزه گفت: طی چهل و چند شبانه روز گذشته شاهد اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی اشغالگران رژیم نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی هستیم و از دیروز آتش بس اعلام شده است. ولی دیدید که این صهیونیست‌ها و ارباب بزرگشان آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی از این چهل و چند روز جنگ و کشتن و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم عادی فلسطین و غزه که بیش از ۵ هزار نفرشان کودک بودند هیچ ابایی نداشتند. این در تاریخ فراموش نخواهد شد، این حقیقت حقوق بشر آمریکایی است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها