رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 623402

وزیر نیرو طرفدار حقوق دلاری شد

ساعت 24 - شهروندان ایرانی و به ویژه روشنفکران وعلاقمندان به اقتصادسیاسی هرگاه صحبت از آزادسازی قیمت یک کالا ومقایسه قیمت آن کالا با قیمت های جهانی می‌شود ، بدون درنگ می گویند : مگر ایرانیان مزد وحقوق دولتی می گیرند که به طور مثال قیمت بنزین و یا برق وگاز و نان و آب دلاری حساب شود. وزیر نیرو حالا طرفدار حقوق دلاری شده است.
بندد.

 این استدلال که البته چندان هم بیراه نیست، ده‌ها سال است راه را برای اصلاح قیمت برخی از کالاها و آزادسازی اقتصاد به مثابه مادر همه آزادی‌ها را بسته است. به نظر می‌رسد حالا علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز بخشی از همین روشنفکران شده و برای ایکه قیمت برق را همچنان در سطحی نازل قررداده وروزنه‌های ازادسازی قیمت برق را ببندد، استدلال یادشده را تکرارکرده است. محرابیان اما معتقد است که این خواسته تولیدکننده‌ها در شرایط کنونی نامتعارف است.

او گفته است:« همه جا می گویند باید نرخ برق اصلاح شود، اصلاح نرخ به چه معناست، یعنی آنکه دنیا هر قیمتی برق می فروشد ما هم همانگونه برق بفروشیم، این به مصرف کننده علامت می‌دهد. در پاسخ به این سوال که آیا این امکانپذیر است باید گفت چنین امکانی وجود ندارد، زیرا باید به این سوال پاسخ داد که این خانواری که قرار است نرخ انرژی آن بین المللی شود آیا سرانه‌های دیگر آن نیز بین المللی است که با توجه به آنکه اینچنین نیست، بنابراین نه امکانپذیر است و نه جوانمردانه است" وزیر نیرو که خود را در نقش حامی مصرف کننده برق می‌داند یادش رفته است که او پیش از این هم وزیر بوده است و حالا نیز دوسال است در بالاترین مقام اجرایی بخش برق فعالیت دارد و این حرفها برای یک دولت مرد غیرعادی و عجیب است. داستان سازی دوباره معمای مرغ و تخم مرغ در بخش برق در مقام وزیر شگفت انگیز نیست؟ ایا مردم باید تصمیم هایی بگیرند که درآمدشان دلاری شود یا افرادی مثل اقای محرابیان؟  

از سوی دیگر وزیر نیرو یادش رفته که او دارد کالای بخش خصو.صی را می فروشد و حق ندارد برق را کالایی فرض کند که باید رایگان توزیع شود و یادش می‌رود که تثبیت قیمت برق بیشتر به سود گروه‌های پردرآمداست. مصرف دست کم 25 در صد از شهروندان ایرانی که روستا نشینند بسیار اندک است و سهم انها را شهرنشینان پردرامد به خود اختصاص می‌دهند. وزیر محترم نیرو توجه داشته باشد نمی تواند فقط به این دلیل که وزیر است برای صنعت برق تصمصم بگیرد و ضمن اینکه به کم درامدها کمکی نمی کند راه توسعه صنعت برق در سرمایه‌گذاری را نیز ب

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها