رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 623480

خانم خزعلی! چه می‌کنید شما؟

ساعت 24 - سازمان سیاسی در ایران گونه‌ای آرایش داده شده است که روسای دولت‌ها بدون اینکه بخواهند یا بتوانند بدون استفاده از یک حزب شناخته‌شده و دارای شناسنامه و ارگان و برنامه و مرامنامه در انتخابات کاندید می‌شوند و افتخارشان نیز این است که وامدار هیچ حزبی نیستند.

با این راهبرد که پس از جنگ شروع شد ۵ رییس‌جمهوری از سوی شهروندان- و البته پس از سرند شدن کاندیداها از سوی شورای نگهبان- رییس دولت شده‌اند. یکی از پیامدهای این راهبرد برای انتخاب رییس دولت در انتخاب وزیران، معاونان و مشاوران رییس‌جمهوری خود را نشان می‌دهد، به این ترتیب که داشتن اعتماد و توصیه یاران همفکر نقش اول را در انتخاب وزیر و معاونان رییس‌جمهوری دارد و کارآمدی و تجربه و تخصص در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. این اتفاق در دولت رییسی بیشتر از هر چیزی خود را نشان داد و برکناری یا استعفای تیم اقتصادی دولت نتیجه همین روند بود.

واقعیت این است که معاونان رییس‌جمهوری به دلیل اینکه زیر تیغ مجلس نیستند از گزند‌های پرسش و دادن کارت زرد و استیضاح دور هستند. این پدیده به آن‌ها اجازه می‌دهد هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و کسی هم با آن‌ها کاری ندارد. انسیه خزعلی معاون امور زنان رییس‌جمهوری نیز از این قاعده بیرون نیست و در شرح وظایفش مسائل روزمره شهروندان به ویژه در حوزه اقتصاد که مساله اصلی مردم است دیده نمی‌شود. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان بدون اینکه از سوی کسی درباره فعالیت‌هایش پرسشی شود کارهایی می‌کند که شگفت‌انگیز است و می‌توان دست‌کم در یک مورد تازه و عجیب از او پرسید خانم خزعلی! چه می‌کنید شما؟

این فعالیت تازه وی امضای تفاهمنامه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری با سازمان استاندارد برای ارتقای کیفیت زیست‌خانواده است. خزعلی گفته است: سند خانواده را بر مبنای سخنان رییس‌جمهوری در سازمان ملل در دست تدوین داریم و انشاءالله در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌کنیم. یکی از موارد مدنظر این تفاهم این است که خانواده‌ها در مراحل مختلف زندگی و در حیطه‌های گوناگون اجتماعی شرایط استاندارد را تجربه کنند و شرایط مصرفی، خدماتی و آموزشی استاندارد برایشان فراهم باشد. حالا برای اینکه شگفت‌انگیز بودن این کار بیشتر به چشم آید خالی از فایده نیست که به سازمان استاندارد نگاهی بیندازیم.

در ماده یک قانون تازه این سازمان که در سال ۱۳۹۶ برای اجرا ابلاغ شده، آمده است: «ماده یک – در اجرای بند (۴ـ۲) سیاست‌های کلی و بند (و) ماده (۲۳۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «توسعه و تقویت نظام استاندارد ملی» و نیز در راستای تحقق بند (۲۴) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع «افزایش پوشش استاندارد به کلیه محصولات داخلی و ترویج آن» و همچنین زمینه‌سازی جهت اعمال بند (۳۰) سیاست‌های برنامه ششم توسعه مبنی ‌بر «تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت» و به‌منظور روزآمدسازی، تقویت و توسعه نظام استاندارد در سطح کشور به‌نحوی که زمینه ارتقای مناسب کیفیت ملی و دستیابی به ارتقای پایدار تولید محصولات در کشور را فراهم کند، عنوان «موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» به «سازمان ملی استاندارد ایران» تغییر می‌کند.

جایگاه و شرح وظایف و اختیارات این سازمان به‌شرح زیر تعیین می‌شود. »

در ماده ۶ اضافه شده است که فعالیت سازمان در چهار محور زیر انجام می‌شود: ۱- استانداردسازی

۲ـ اندازه‌شناسی ۳ـ تایید صلاحیت ۴ـ ارزیابی انطباق

باید از معاون رییس‌جمهوری پرسید چه می‌کنید شما؟ کدام یک از وظایف ۴گانه این سازمان فرمان می‌دهد برای زندگی استاندارد خانواده مقررات بنویسید؟ آیا ماده یک این سازمان را خوانده‌اید؟ آیا باید این همه دانشگاه و نهاد پژوهشی برای نوشتن زندگی استاندارد خانواده را نادیده انگاشت؟ مهم‌تر از آن آیا در شرح وظایف معاونت زنان چنین وظیفه‌ای دیده شده است؟ آیا خانواده‌ها فاقد مردان و پسران هستند؟

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها