رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 623914

میم کوین چیست؟ معرفی 3 میم کوین پرطرفدار

میم کوین‌ها (Memecoin) نوعی ارز دیجیتال هستند که بر اساس میم های محبوب اینترنتی ایجاد شده‌اند. از جمله میم کوین‌های محبوب میتوان به دوج کوین ( DOGE )، شیبا اینو ( SHIB INU )، پپه ( PEPE ) اشاره کرد که با الهام گرفتن از میم ها ساخته شده‌اند.

 

میم کوین چیست؟ معرفی 3 میم کوین معروف

هدف سازندگان Memecoin از این کار، جلب توجه و بالا بردن حجم معاملات از سوی سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال است. این رمز ارزها گاها در رقابت با بقیه رمزارزها حتی بیت کوین هستند.

بر خلاف سایر کریپتوکارنسی هایی (cryptocurrency) مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) که جزو رمز ارزهای اصلی با عرضه بالا هستند، توسعه دهندگان میم کوین‌ها اغلب آن‌ها را صرفاً به عنوان تست توکن جامعه محور با محدودیت عرضه ایجاد می‌کنند.

میم کوین‌ها نسل جدیدی از کاربران را وارد معاملات ارزهای دیجیتال کرده‌اند تا افراد بیشتری با فناوری بلاک چین ( Blockchain ) آشنا شوند. ظهور امور مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) و توکن‌های غیرقابل تعویض ( NFT ) باعث شد که زمینه برای معرفی و ایجاد میم کوین‌های جدید فراهم شود.

تاریخچه میم کوین

مفهوم میم کوین یا توکن‌های میم اینترنتی مربوط به روزهای اولیه ظهور رمز ارزها است. در سال 2013 زمانی که ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) پدید آمد، توجهات به سمت پدیده میم کوین جلب شد.

این ارز نماد یک نژاد محبوب سگ به نام "دوج" را به عنوان لوگوی خود در نظر گرفت. روی کار آمدن Dogecoin توسط مهندسان نرم افزار Billy Markus و Jackson Palmer ابتدا به عنوان یک شوخی بود. با این وجود، کارمزد پایین و سرعت بالا تراکنش‌ها منجر به پذیرش دوج کوین شد.

قابلیت‌های فنی Dogecoin به آن کمک کرد تا به جای اینکه صرفاً یک شوخی ساده باشد، به یک وسیله مبادله و معامله تبدیل شود.

ارزهای مانند پپه (PEPE) الهام گرفته از میم Pepe the Frog یا شیبا اینو (SHIB) نیز مورد توجه جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اند.

میم کوین و ان اف تی

Memecoin ها از اوج گرفتن NFT ها نیز بهره‌مند شدند. ان اف تی‌ها نوعی دارایی دیجیتالی هستند که کاربران می توانند آن‌ها را نگهداری و معامله کنند.

به عنوان مثال، یک پروژه memecoin ممکن است NFTهایی در رابطه با میم مرتبط با توکن با نسخه محدود ایجاد کند. کاربران کریپتو می توانند این NFT ها را خریداری کرده، بفروشند یا معامله کنند. این مسئله به علاقه مندان میم فرصتی می‌دهد تا علاوه بر حمایت از پروژه memecoin مورد علاقه خود، بخشی از تاریخچه اینترنت را داشته باشند.

مجموعه ان اف تی Rare Pepes و Fake Rares که پس از آن به وجود آمد، نمونه‌هایی از اولین پروژه‌های NFT هستند که از میم‌های اینترنتی ساخته شده‌اند.

میم کوین و دیفای

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به مجموعه‌ای از برنامه‌های مالی مبتنی بر بلاکچین اشاره می‌کند. بازسازی خدمات مالی سنتی به صورت غیر متمرکز است از جمله مهم ترین اهداف این مجموعه است.

میم کوین با با استفاده از پروتکل‌های دیفای، راه‌های جدید و نوآورانه‌ای برای کاربران ایجاد میکنند تا در معاملات خود از ویژگی‌های بیشتری بهره مند شوند.

این ویژگی‌ها شامل استیکینگ (Staking)، فارمینگ و تامین نقدینگی باشد.

استیکینگ (Staking): سرمایه گذاران میم کوین‌ها میتوانند دارایی‌های خود را برای دریافت پاداش، در پلتفرم های دیفای به اشتراک بگذارند.

این پاداش‌ها میتوانند در شکل‌های مختلفی دریافت شوند. به عنوان مثال پاداش شما میتواند هم میم کوین و هم توکن دیگر باشد که به کاربران انگیزه زیادی برای نگه داشتن توکن میدهد.

Shiba Inu نمونه بارز میم کوینی است که از عناصر DeFi در پروتکل خود استفاده کرده و شکوفا شده است.

فارمینگ یلد (Farming yield): فارمینگ یلد آپشنی است که به شما این فرصت را میدهد تا میم کوین‌های خود را از طریق قراردادهای هوشمند در ازای بهره به دیگران قرض بدهید. پلتفرم دیفای میم کوین از این وام‌ ها برای تسهیل فعالیت‌های مختلف از جمله معامله یا تامین نقدینگی استفاده می‌کند.

تامین نقدینگی: میم کوین‌ها همچنین می توانند استخرهای نقدینگی ایجاد کنند. با استفاده از این استخرهای نقدینگی کاربران دارایی‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند تا در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کنند.

این فرآیند باعث میشود که کاربران بتوانند سهمی از کارمزد معاملات را کسب و در عین حال به نقدینگی و کارایی بازار میم کوین کمک کنند.

معرفی 3 میم کوین معروف

اکنون که با مفهوم میم کوین آشنا شدید، خوب است که محبوب ترین میم کوین‌ها را نیز بشناسید.

3 میم کوین انفجاری

1. دوج کوین (DOGE)

میم کوین دوج کوین در دسامبر 2013، بر روی بلاکچین DOGE راه‌اندازی شد. ارزش فعلی بازار آن 8.77 میلیارد دلار است که برای یک میم کوین رقم نسبتا خوبی است. عرضه در گردش DOGE در حال حاضر 139.96 میلیارد است.

قیمت Dogecoin به مدت هفت سال یعنی از دسامبر 2013 تا دسامبر 2020 نسبتا ثابت بود. در ژانویه 2014، حجم معاملات میم کوین Doge Coin به طور لحظه‌ای حجم معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد.

پس از نوسانات فراوان، در اوایل سال 2018، قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی افزایش یافت، اما دوباره سقوط کرد.

در 28 و 29 ژانویه 2021، پس از اظهارات ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا، ارزش Dogecoin حدود 339 درصد افزایش یافت و به 0.032642 دلار رسید و رشد چشمگیری داشت.

2. شیبا اینو (SHIB)

رمز ارز یا میم کوین شیبا اینو مانند دوج کوین از میم سگ الهام گرفته شده که در آگوست 2020 راه‌اندازی شد. این ارز به واسطه اکوسیستم غیر متمرکز و رویکرد جامعه محور خود مورد توجه قرار گرفت و اکنون دارای ارزش بازار 4.227 میلیارد دلاری است. در حال حاضر 589.35 تریلیون ارز شیبا در گردش است که رقم قابل توجهی است.

قیمت شیبا اینو (SHIB) از 0.000000000056 دلار شروع شد و در 10 می 2021 به 0.00003791 دلار رسید و به عنوان یک میم کوین انفجاری شناخته شد. از آن زمان به بعد، سقوط زیادی را تجربه کرد و در حال حاضر در حدود 0.000006453 دلار قیمت دارد.

3. پپه (PEPE)

ارز دیجیتال یا میم کوین Pepe در آوریل سال 2023 راه‌اندازی شد. برخلاف اکثر میم کوین‌های عرضه شده، PEPE موفق شد در بازار نزولی راه‌اندازی شود و رشد قابل توجهی از خود ارائه داد. اکنون این پتانسیل را دارد که در مارکت کپ به ارزش بازار 556 میلیون دلار برسد.

این موضوع آن را در بین سه میم کوین برتر از نظر مارکت کپ قرار می‌دهد. میم کوین پپه دارای حداکثر عرضه 420.69 تریلیون است که 391.79 تریلیون آن در حال حاضر در گردش است.

پپه در 5 می 2023 به بالاترین قیمت خود رسید. این نشان میدهد که میم کوین‌ها پتانسیل بالایی در رشد دارند و می توانند سود بالایی را به همراه داشته باشند.

میم کوین پپه 2 PEPE 2

نکته قابل توجه این است که میم کوین پپه 2 ، دو ماه بعد از راه‌اندازی پپه، با هدف تصحیح اشتباهات PEPE و باگ های این پروژه، راه‌اندازی شد.

په په 2 ( میم کوین PEPE 2 ) راهی است برای فرصت دوباره به معامله گران و سرمایه گذارانی که رشد اولیه PEPE را از دست داده‌اند.

در نظر داشته باشید امکان خرید پپه 2 (pepe 2) از صرافی اوکی اکسچنج فراهم شده است و شما میتوانید برای معامله این رمز ارز و میم کوین اقدام کنید.

سخن پایانی

به زبان ساده، میم کوین نوعی ارز دیجیتال است که از یک الگوی رایج اینترنتی الهام گرفته می‌شود. این میم کوین‌ها مبتنی بر بلاکچین هستند و با توجه به میم بودن آن‌ها، طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده‌اند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که میم کوین‌ها به شدت نوسان دارند و قیمت آن‌ها معمولاً بر اساس حدس و گمان است از این رو باید مراقب دارایی خود باشید که به موقع خرید و فروش میم کوین ها را انجام دهید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها