رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624264

تفاوت انواع هایلایت مو، رنگ مو و مش مو چیست؟

رنگ مو، مش و هایلایت از محبوب‌ترین تکنیک‌های تغییر دادن ظاهر مو هستند که درواقع با روش‌های مختلف، رنگ و رویی متفاوت به موها می‌بخشند.

 

 

امروزه روش‌های متعددی برای رنگ کردن مو وجود دارد و در اکثر این روش‌ها برخلاف رنگ کردن معمولی تنها بخش‌هایی خاصی از مو با دکلره روشن و سپس رنگساژ می‌شود که اجرای همه این‌ها به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد. اما تفاوت هایلایت و رنگ مو و مش مو چیست؟ آیا چیزی در مورد فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت مو می‌دانید؟ در این مقاله می‌توانید با تفاوت انواع تکنیک‌های رنگ مو با دکلره و بدون دکلره به طور کامل آشنا شوید.

مش مو چیست؟

«مش مو» یکی از روش‌های محبوب رنگ کردن مو است که در آن بخش‌هایی با دکلره مو روشن و متفاوت نسبت به زمینه مو رنگ می‌شوند. در این روش با از بین بردن رنگ موها (دکلره کردن) و گذاشتن یک رنگ روشن (مانند بلوند یا پلاتینی) موها ظاهر زیبایی پیدا می‌کنند. مش کردن موی سر با سه روش کلاه، فویل و دیسکی انجام می‌شود.

در روش مش کردن مو معمولا بخش‌های از مو (گاهی تا ۹۰ درصد) با فویل یا کلاه مخصوص مش در لابه‌لای مو روشن می‌شوند و باقی موها تیره‌تر باقی می‌مانند. معمولا اختلاف رنگ مش‌ها با زمینه مو بین 3 تا 7 درجه است و در صورت دکلره کردن مو، تنها قسمت مش موها دکلره می‌شود.

این روش باید به دست افرادی متخصص و باتجربه انجام شود، تا موها دچار آسیب و سوختگی نشوند. در گذشته مش مو تنها به یک روش مشخص انجام می‌شد، اما امروزه مش انواع مختلفی دارد و با توجه به این که کدام بخش از موها مش شود، از تکنیک متفاوتی استفاده می‌شود. در ادامه به محبوب‌ترین انواع مش مو اشاره شده است.

1- مش‌هایلایت

«مش‌هایلایت» روشی است که می‌توانید روی موهای تیره خودتان از رنگ روشن استفاده کنید. در این روش نسبت تفاوت مش‌ها با موهای اصلی 2 تا 3 درجه است و فرد برای پیاده کردن این روش نیازی به رنگ کردن تمام موها ندارد. ظاهر مش‌هایلایت بسیار طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد و تنها حالتی تیره و روشن و زیبا در موها ایجاد می‌کند. هایلایت معمولا با فویل یا کلاه انجام می‌شود و گاهی برای‌هایلایت فوری و سریع از مواد دکلره استفاده می‌کنند، اما همیشه به دکلره کردن نیاز نیست.

2- مش لولایت

یکی دیگر از روش‌های مدرن برای پیاده کردن مش مو، «لولایت» است. لولایت دقیقا نقطه مقابل «هایلایت» است. در این روش قسمت‌هایی از تار مو با تفاوت 2 تا 3 درجه به صورت تیره رنگ می‌شود. میزان تراکم رنگ تیره در موهای روشن شما کاملا سلیقه‌ای است. این روش برای افرادی مناسب است که موهای روشن و کم حجم دارند و دوست دارند تعادل بیشتری به موهای روشن خود ببخشند. لولایت با فویل یا بدون فویل (بالیاژ) انجام می‌شود.

3- مش فریزینگ

اگر دوست دارید بخش‌هایی از موهای شما کاملا تیره و بخش‌های دیگر آن کاملا روشن باشد، باید از تکنیک «فریزینگ» استفاده کنید. در این روش مثلا می‌توانید لایه‌هایی از موهای طبیعی خودتان را با دکلره کردن روشن یا بلوند کنید و اختلاف رنگ زیادی در موها ایجاد کنید. در این روش معمولا اختلاف رنگ موهای مش با موهای طبیعی فرد حدود 9 درجه است. به عبارت دیگر اگر لایه‌هایی از موی مشکی را حدود ۹ درجه به رنگ روشن (بلوند کاملاً روشن) کنید یا برعکس لایه‌هایی از موی بلوند کاملاً روشن را به رنگ مشکی درآورید تکنیک «مش فریزینگ» انجام شده است.

4- مش سان لایت

روش بعدی که برای مش کردن موها استفاده می‌شود، تکنیک «سان لایت» است. در این روش ریشه‌های موی فرد با دکلره روشن می‌شود و ساقه مو به‌صورت تیره باقی می‌ماند. علت نامگذاری این تکنیک این است که موها طوری به نظر می‌رسند که انگار نور خورشید به موها تابیده و ریشه مو روشن‌تر از بخش پایین مو به نظر می‌رسد.

5- مش مون لایت

در مش «مون لایت» برخلاف مش «سان لایت» بخش ریشه مو تیره و بخش زیر مو با دکلره روشن و بلوند می‌شود و موها طوری به نظر می‌رسند که انگار نور ماه به موها برخورد کرده است.

انواع هایلایت مو

هایلایت مو به حالتی گفته می‌شود که تفاوت رنگ زمینه موها با رنگ مش شده کم باشد و موها ظاهری سایه و روشن داشته باشند. درواقع مهم‌ترین تفاوت هایلات و رنگ مو و مش مو همین تفاوت رنگی است که زمینه موها با بخش روشن‌تر دارد. در ادامه به رایج‌ترین انواع تکنیک‌های‌هایلایت اشاره شده است.

1- هایلایت طبیعی

«هایلایت طبیعی» یکی از تکنیک‌های پرطرفدار برای رنگ کردن مو است که در آن رنگ مش‌ها تنها 1 تا 2 درجه از موهای پایه روشن‌تر است. معمولا در هایلایت طبیعی از دکلره استفاده نمی‌شود و روشن کردن مو با رنگ انجام می‌شود.

2- هایلایت تکه‌ای

در روش ‌«هایلایت تکه‌ای» معمولا قسمت‌های‌هایلایت به صورت دسته‌های 3 سانتی‌متری از موهای فرد جدا می‌شوند و با دکلره روشن و سپس رنگساژ می‌شوند. این تکنیک برای سرعت‌بخشی به رنگ کردن به خصوص برای موهای پرپشت انجام می‌شود و حالتی تیره و روشن به موها می‌بخشد.

3- هایلایت مخفی

«هایلایت مخفی» یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای تغییر دادن رنگ مو است که در آن بخش‌های کوچکی از موها با دکلره یا رنگ روشن می‌شوند و موها حالتی دو رنگ و جذاب پیدا می‌کنند. این روش برای دختران جوان که قصد ندارند موهای خود را به‌صورت کامل رنگ کنند، بسیار مناسب است.

آمبره مو چیست؟

«آمبره مو» یک روش‌هایلایت مو است که در آن تنها ساقه موها با دکلره روشن و بلوند و سپس رنگساژ می‌شوند و ریشه موها به‌صورت طبیعی باقی می‌ماند. در این روش نوک موها کمی روشن‌تر از قسمت بالا است و ریشه نیز بدون تغییر باقی می‌ماند.

این تکنیک در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و از آنجایی‌که ریشه موها در این روش به رنگ طبیعی باقی می‌ماند، آسیب جدی به موها وارد نمی‌شود و موها بعد از بلند شدن همچنان زیبا به نظر می‌رسند و نیازی به ترمیم ندارند. در آمبره مو، در صورت تمایل، هر چند وقت یک‌بار موها به یک رنگساژ برای شاداب و شیک به‌نظر رسیدن نیاز دارند.

سامبره مو چیست؟

«سامبره» یک روش دیگر ‌هایلایت کردن مو است که شباهت زیادی به آمبره مو دارد و ترکیبی از هایلایت آمبره و بالیاژ است. در این روش ریشه رنگ نمی‌شود و رنگ نوک موها از ساقه مو روشن‌تر است. به عبارت دیگر در روش سامبره رنگ مو از ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از ریشه شروع می‌شود و هر چه به نوک مو نزدیک‌تر می‌شود روشن‌تر می‌شود.

تفاوت رنگ مو با هایلایت و مش مو چیست؟

«رنگ کردن موها» یکی از ساده‌ترین روش‌های تغییر ظاهر موها است که در آن همه موها به‌صورت یکدست به رنگ دلخواه رنگ می‌شود. در این روش برای تغییر رنگ مو تا چند درجه نیازی به استفاده از دکلره نیست، اما اگر قرار باشد رنگ مو خود را روشن کنید، باید ابتدا موها را دکلره کنید و بعد رنگ مورد‌نظر را روی آن پیاده کنید.

همانطور که گفته شد «هایلایت» یکی از تکنیک‌های مش مو است که در آن تفاوت رنگ زمینه و بخش‌های روشن مو کم است. درواقع اگر تفاوت رنگ زمینه مو و بخش‌های مش شده بین 2 تا 3 درجه باشد، به آن‌هایلایت گفته می‌شود. در هایلایت مو معمولا از دکلره استفاده می‌شود و از کلاه یا فویل برای‌هایلایت کردن موها استفاده می‌شود. هایلایت مو در طیف‌های تیره مثل قهوه‌ای، ماهگونی، شرابی، کاراملی و... را بدون دکلره هم می‌توان انجام داد.

اما «مش مو» به طور سنتی به روشی خطاب می‌شود که بخش‌هایی روشن روی موهای تیره ایجاد می‌شود. در این روش تفاوت رنگ موهای مش شده با رنگ زمینه موها زیاد است و برای پیاده کردن آن حتما از دکلره استفاده می‌شود. برای مش مو تفاوت رنگ پایه موها و تارهای رنگ شده بین 6 تا 8 درجه است. به‌طورکلی مهم‌ترین تفاوت هایلات و رنگ مو و مش میزان تفاوت رنگ مو با زمینه موها است. در «رنگ مو»، موها یکدست رنگ می‌شوند. در «مش مو» تفاوت موهای مش شده با زمینه مو زیاد است و در «هایلایت» تفاوت موهای رنگ شده با زمینه مو کم است.

فرق بالیاژ با هایلایت چیست؟

«بالیاژ» یک تکنیک دیگر هایلایت است که دسته‌ای از موها انتخاب و به‌گونه‌ای رنگ می‌شوند که با موهای طبیعی‌تان ترکیب شوند و مرز موهای رنگ شده و طبیعی مشخص نیست. در نتیجه رنگ‌کردن مو به روش بالیاژ بسیار طبیعی‌تر از روش‌هایلایت است که در آن مرز بین موهای رنگ‌شده و طبیعی‌ کاملا مشخص است.

در این روش که با فویل یا بدون فویل انجام می‌شود رنگ ریشه مو به‌صورت تیره باقی می‌ماند و قسمت بعد از آن چند درجه از موی طبیعی فرد روشن‌تر می‌شود. بخش بعدی موها کمی روشن‌تر می‌شود و این روند ادامه پیدا می‌کند و قسمت زیرین مو روشن‌ترین بخش موها می‌شود. چند روش بالیاژ مو عبارتند از: بالیاژ سایه روشن، بالیاژ پاستیلی، بالیاژ روسی، بالیاژ ریلی، بالیاژ خطی و....

اما در روش‌ هایلایت قسمت‌هایی از لابه‌لای موی فرد با تفاوت رنگ کم نسبت به زمینه موها رنگ می‌شوند. معمولا قیمت هایلایت مو از بالیاژ کمتر است و در اکثر مواقع (برای‌هایلایت‌های طیف تیره) از دکلره استفاده نمی‌شود.

سوالات متداول

تفاوت مش و هایلایت چیست؟

در پاسخ به این سوال که مش مو و هایلایت چه تفاوتی دارند، باید بدانید که مش مو تکنیکی است که در آن قسمت‌هایی از تار مو دکلره و روشن می‌شوند و تفاوت این قسمت‌ها با زمینه مو بین 6 تا 8 درجه است. اما در هایلایت بخش‌هایی از تار مو با اختلاف رنگ کم، رنگ می‌شوند و تفاوت رنگ قسمت‌های‌هایلایت با زمینه مو ۲ تا ۳ درجه است.

تفاوت هایلات و رنگ مو و مش چیست؟

هایلایت تکنیکی است که در آن بخش‌هایی از مو با 2 تا 3 درجه روشن‌تر رنگ می‌شود. در روش رنگ مو، موها به‌صورت یکدست از ریشه تا نوک مو رنگ می‌شوند. در مش مو قسمت‌هایی از تار مو با اختلاف 6 تا 8 درجه نسبت به ریشه مو دکلره و بلوند می‌شوند و سپس آرایشگر برای رسیدن به رنگ مورد‌نظر از رنگساژ (یک رنگ موی ضعیف شده با آب که روی موی دکلره شده قرار می‌گیرد) استفاده می‌کند.

فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت چیست؟

در بالیاژ ریشه رنگ نمی‌شود و تیره است و مرز میان موهای تیره و روشن به وضوح مشخص نیست. در این روش دسته‌ای از موها انتخاب و به‌گونه‌ای رنگ می‌شوند که با موهای طبیعی‌ ترکیب شوند. در روش آمبره ریشه مو رنگ نمی‌شود و از پایین‌تر ریشه، موها روشن می‌شود. در این روش نوک موها کمی روشن‌تر از قسمت بالا است و ریشه نیز بدون تغییر باقی می‌ماند. اما در روش ‌هایلایت بخش‌هایی لابه‌لای موهای فرد کمی روشن‌تر از زمینه موها رنگ می‌شود

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها