رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624266

غذای گربه ارزان را چگونه پیدا کنیم؟

تامین تغذیه مناسب یکی از مهمترین جنبه‌های نگهداری از پت‌ها بوده تهیه غذای مقرون به صرفه برای آن‌ها می‌تواند یک چالش برانگیز باشد

 

تهیه مواد غذایی باکیفیت برای گربه‌ها از اساسی‌ترین نیازهای حیوانات خانگی بوده و استفاده از غذای گربه ارزان قیمت نقش مهمی در کاهش هزینه نگهداری از این حیوانات دوست داشتنی دارد و لازم است هنگام خرید غذای گربه به دو فاکتور اساسی ترکیبات مواد اولیه و سازگاری آن با دستگاه گوارش حیوان خانگی‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم اطلاعات جامعی در خصوص دلایل، میزان بودجه لازم برای تهیه انواع برندهای محصولات غذایی و همچنین چند نمونه دستورالعمل غذای خانگی گربه در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم، پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

دلایل تهیه غذای گربه ارزان

تامین تغذیه مناسب یکی از مهمترین جنبه‌های نگهداری از پت‌ها بوده تهیه غذای مقرون به صرفه برای آن‌ها می‌تواند یک چالش برانگیز باشد، به همین سبب در ابتدای مقاله، برای آگاهی صاحبان پت دلایل انتخاب غذای ارزان قیمت و مغذی گربه را بررسی می‌کنیم و راه‌های مختلفی برای تهیه آن را مورد بحث قرار می‌دهیم:

  • بودجه :

تغذیه گربه با یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی و رفاه عمومی آن‌ها بسیار مهم است، با این حال، غذای گربه مرغوب معمولاً قیمت بالایی داشته و در این صورت اهمیت یافتن غذای مقرون به صرفه برای گربه‌‌ها که مطابق با بودجه مورد نظر صاحبان پت باشد مطرح می‌گردد و شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های ارزان قیمت، علاوه بر تامین نیازهای تغذیه‌ای گربه خانگی‌تان، هزینه‌های خود را نیز کنترل کنید.

  • کیفیت :

یکی دیگر از دلایل مهم برای تهیه غذای مقرون به صرفه گربه، جنبه کیفیت آن است. بسیاری از برندهای معتبر غذای گربه محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند و این امر باعث می‌شود طیف وسیع تری از افرادی که سرپرستی حیوانات خانگی را بر عهده دارند؛ به آن دسترسی داشته باشند. با انتخاب محصولات غذایی مرغوب و ارزان قیمت، می‌توانید از این برندها حمایت کنید.

  • ارزش غذایی :

هنگامی که به دنبال غذای مقرون به صرفه برای گربه هستید، مهم است که توجه ویژه‌ای به ارزش غذایی محصول داشته باشید و بین هزینه و کیفیت تعادل برقرار کنید. اگرچه ممکن است انتخاب ارزان ترین گزینه موجود وسوسه انگیز باشد، اما مطمئن شوید که لیست مواد تشکیل دهنده و اطلاعات تغذیه‌ای محصول مطابق با نیازهای حیوان خانگی‌تان باشد.

خرید غذای گربه ارزان قیمت

حال که اهمیت غذای مقرون به صرفه گربه مشخص شده، ضروری است که در مورد چگونگی پیدا کردن آن نیز بحث کنیم. یکی از اولین گام‌ها خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر عرضه کننده محصولات غذایی گربه بوده که آن را با قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند، همچنین قیمت‌های رقابتی پت شاپ‌های آنلاین و وب سایت‌های عرضه کننده لوازم و محصولات غذایی حیوانات خانگی مانند پت شاپ آنلاین تام و جری نیز گزینه مناسبی برای خرید هستند، زیرا ممکن است تخفیف‌های قابل توجهی ارائه دهند.

همچنین لازم است که مراقب تبلیغات و فروش محصولات تقلبی و تاریخ گذشته نیز باشید، زیرا در صورت تهیه محصول فیک سلامت حیوان خانگی‌تان با خطر جدی مواجه خواهد شد. بسیاری از برندهای معتبر تولید کننده غذای حیوانات خانگی مانند رویال کنین، رفلکس، جوسرا و... تخفیف های دوره‌ای ارائه می‌دهند که می‌تواند در صرفه جویی در هزینه‌های نگهداری و تهیه غذای گربه به شما کمک کند.

آشنایی با برندهای ایرانی غذای گربه

در سال‌های اخیر، برندهای ایرانی تولید کننده غذای گربه افزایش یافته و در کنار گزینه‌های مقرون به صرفه کیفیت بالایی نیز ارائه می‌دهند. این برندها با درک اهمیت تغذیه مناسب گربه از قیمت مناسبی برخوردار هستند و شما می‌توانید با حمایت از برندهای محلی، علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، غذای قیمت مناسب که مطابق با استانداردهای بین المللی است دسترسی داشته باشید.

هنگام خرید برندهای ایرانی غذای گربه، به دنبال آن‌هایی باشید که از اعتبار بالایی برخوردار بوده و همچنین از مواد اولیه مرغوب و ارگانیک تهیه شده‌اند. بسیاری از برندهای ایرانی غذای گربه در طعم‌ها و فرمولاسیون ویژه‌ای برای دوره‌های سنی و نیازهای تغذیه‌ای نژادهای مختلف حیوانات خانگی عرضه شده که در ادامه به معرفی پرطرفدارترین آن‌ها می‌پردازیم:

  1. نوتری پت :

شرکت بهین تاش با عرضه غذای خشک گربه و سگ، انواع کنسرو و غذاهای تشویقی و با هدف ارتقا سلامت تغذیه‌ای حیوانات خانگی فعالیت خود را سال 1379 آغاز کرد، این برند با بهره‌گیری از برترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا محصولات غذایی خود را روانه بازار کرده است.

  1. مفید :

شرکت کیمیا دانه از سال ۱۳۹۷ در شهر اصفهان شروع به کار کرده و علاوه بر تولید غذای خشک حیوانات خانگی، غذای پرندگان، جوندگان، دام و طیور را هم تامین می‌کند. بسته بندی محصولات غذایی این برند عایق نور و هوا هستند و از فاسد شدن غذا جلوگیری می‌کنند.

  1. سلبن :

شرکت پروتئین ایمن تاب با هدف تولید غذای حیوانات خانگی مطابق با استانداردهای روز جهان از سال 1393 شروع به فعالیت کرده است. این برند محصولات خود را برای تمامی نژادهای سگ وگربه در سنین و جثه‌های مختلف و با توجه به میزان فعالیت آن‌ها عرضه کرده است.

  1. پتچی :

از برند های معروف ایرانی که محصولات غذایی گربه را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌کند و به همین سبب طرفداران زیادی در ایران به خود جلب کرده است.

  1. آدی کت :

برند با کیفیت ایرانی که با بهره‌گیری از برترین متخصصان و مجهزترین ماشین آلات پیشرفته خوراک و ملزومات حیوانات خانگی را تهیه می‌کند. این برند با کیفیت بالا و قیمت رقابتی از محبوبیت بالایی در میان صاحبان پت برخوردار است.

  1. فیدار :

شرکت فیدار پاتیرا از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید خوراک دام، طیور، آبزیان و انواع خوراک حیوانات خانگی آغاز کرد. این برند محصولات خود را با برترین تجهیزات و متخصصان داخلی برای سنین و نژادهای مختلف سگ و گربه روانه بازار کرده است.

دستور تهیه غذای گربه خانگی

یکی از راه‌های تامین غذای ارزان گربه، تهیه آن با استفاده از مواد اولیه خانگی است. غذای خانگی گربه به شما این امکان را می‌دهد که بر مواد تشکیل دهنده آن نظارت داشته باشید و برای گربه‌تان رژیم غذایی متعادلی فراهم کنید. با این حال لازم است، از دستورالعمل‌های مناسب و با مشورت دامپزشک نیازهای تغذیه‌ای حیوان خانگی‌تان را برآورده کنید.

برای تهیه غذای خانگی می‌توانید از انواع گوشت‌های بدون چربی، مانند مرغ یا بوقلمون و همچنین سبزیجات و غلات استفاده کنید. وقتی لیستی از مواد مناسب تهیه کردید، می‌توانید گوشت را کاملا بپزید و آن را با سبزیجات و غلات پخته شده ترکیب کنید. حفظ نسبت صحیح پروتئین، کربوهیدرات و چربی در غذاهای خانگی بسیار مهم بوده و قصد داریم در ادامه چند نمونه از دستورالعمل‌های تهیه غذای خانگی ارزان قیمت را در اختیار شما صاحبان پت قرار دهیم:

  • ترکیب مرغ و ماهی سالمون :

برای تهیه این غذای لذیذ ۱۰۰ گرم قلب مرغ، ۵۰ گرم جگر مرغ، ۲ فنجان آب، ۷۰۰ گرم بال مرغ و ۱۰۰ گرم ماهی سالمون با استخوان به همراه یک قاشق چای خوری پودر مکمل تورین نیاز دارید، در ابتدا قلب، جگر، بال مرغ و ماهی سالمون رو آب‌پز کرده و تکه‌های گوشت را در چرخ گوشت بریزید سپس تمام مواد را با هم ترکیب کنید، سپس بافت نرم به دست آمده را به در داخل صفحه فر ریخته و تا مدت 30 الی 40 دقیقه بپزید.

  • مرغ و پاستا :

برای تهیه این غذای مقوی ۲ فنجان پاستا را به همراه ۲ عدد ران مرغ آب پز کنید، سپس تکه‌های مرغ را ریز ریز کرده و بعد از رسیدن به دمای محیط آن را به همراه پاستا سرو کنید.

  • گوشت چرخ کرده و برنج قهوه‌ای :

برای تهیه این غذای خوش طعم ۱ فنجان گوشت چرخ کرده گاو، نصف فنجان برنج قهوه‌ای و نصف فنجان پنیر خامه‌ای نیاز دارید، ابتدا برنج و گوشت را به طور کامل آب‌پز کنین و به همراه پنیر خامه‌ای میکس کنید.

  • ماهی و برنج :

برای پخت این غذای لذیذ 2 فنجان ماهی ساردین پخته شده، 1 فنجان برنج سفید پخته شده و یک چهارم فنجان جعفری تازه و خرد شده را با هم ترکیب کرده و به همراه روغن زیتون سرو کنید.

  • مرغ و سبزیجات :

1 عدد مرغ،۲ فنجان برنج قهوه‌ای، 6 ساقه کرفس و 8 عدد هویج خرد شده، 1 عدد کلم بروکلی و نصف فنجان لوبیا سبز را آب پز کرده و میکس کنید.

  • گوشت بره و برنج قهوه‌ای:

برای تهیه این غذای مغذی 1 کیلوگرم گوشت بره را به همراه 2 فنجان برنج قهوه‌ای آبپز کرده و داخل مخلوط کن بریزید، سپس بعد از رسیدن به دمای محیط با مقداری روغن زیتون سرو کنید.

تغییر عادات غذایی گربه

علاوه بر یافتن غذای ارزان قیمت برای گربه، در نظر گرفتن عادات غذایی گربه نیز مهم است. برخی از گربه‌ها ممکن است الگوهای غذایی ناسالمی را داشته باشند که به مصرف بیش از حد غذا و هدر رفتن آن منجر شود. با توجه به این عادات، می‌توانید مقدار غذای مورد نیاز برای خرید گربه را کاهش دهید و در نهایت در درازمدت در هزینه صرفه جویی کنید.

برای تغییر عادات غذایی گربه‌تان به تدریج با ایجاد یک برنامه غذایی سالم و متعادل، سهم روزانه غذا را به چند وعده غذایی کوچک در طول روز تقسیم کنید، این روش به تنظیم عادات غذایی آن‌ها کمک کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند، زیرا نظارت بر وزن گربه اهمیت بسیاری داشته و چاقی می‌تواند منجر به بروز مشکلات مختلف سلامتی و افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها شود.

شناخت مواد غذایی ممنوعه برای گربه

آگاهی از غذاهای مضر برای گربه‌ها بسیار مهم است. برخی از مواد اولیه می‌توانند اثرات نامطلوبی بر سلامت پت‌ها داشته باشد و باید به هر نحوی از مصرف آن‌ها اجتناب شود و اگر در مورد یک ماده خاص مطمئن نیستید، قبل از دادن آن به گربه خود با یک دامپزشک مشورت کنید، برخی از رایج ‌ترین مواد غذایی مضر برای گربه‌ها عبارت اند از:

  • شکلات
  • پیاز
  • سیر
  • انگور
  • کشمش
  • آجیل
  • قهوه
  • نوشابه
  • الکل

جمع‌بندی

یافتن غذای ارزان قیمت و مغذی برای گربه‌ها علاوه بر حفظ سلامت آن‌ها و برای کاهش هزینه نگهداری نیز ضروری است. با در نظر گرفتن دلایل انتخاب محصولات غذایی مقرون به صرفه و حمایت از برندهای ایرانی و همچنین تهیه غذای خانگی و تغییر عادات غذایی ناسالم، می‌توانید غذای مغذی گربه خود را بدون صرف هزینه اضافی تهیه کنید. به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت را در اولویت قرار دارد و برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای غذایی گربه خود حتما با دامپزشک مشورت نمایید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها