رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624379

نوجوانان چه میزهایی را می پسندند؟

بچه که بودم یکی از انیمیشن‌های مورد علاقه ام «بچه‌های مدرسه والت» بود با آن آهنگ دلنشینی که در تیتراژ ابتدایی اش پخش می شد.

هر وقت که می‌نشستم پای تماشای جدل‌های بچه‌های کلاس و سر و کله زدنشان با آن معلم جدی و عصاقورت داده، حواسم می‌رفت به میزی که انریکو پشتش می‌نشست. نمی دانم به خاطر تیپ شیک و باکلاسش بود که همه وسایلش جذاب به نظر می‌رسیدند یا کلا همه چیز توی کارتون‌ها قشنگ می شدند. می‌خواهم بگویم وقتی دانش آموز باشیم، حتی نوع وسیله‌های اتاق هم می‌تواند روی ما اثر بگذارد و ما را تشویق به انجام کار کند. طبیعتا نوجوان‌ها بسته به علاقه و شخصیتشان سلیقه‌های گوناگونی دارند؛ اینجا می‌خواهیم 6 مدل میز مختلف را معرفی کنیم که برای سلیقه‌های مختلف مناسب است.

صندلی لازم نیست!

گزینه اول را کمی خاص و متفاوت انتخاب کردیم برای اینکه تا حدی پیش فرض ذهنی شما را تغییر دهیم. میز ایستاده که برای کار کردن با آن نیازی به صندلی ندارید، جزو مدل‌هایی بسیار مدرن و امروزی است. می‌گوییم مدرن چون هم شکل و طرح ساده‌ای دارند و هم برای صرفه جویی در فضا مناسب هستند. به طور معمول جای کمی را اشغال می‌کنند و در هر گوشه‌ای از خانه می‌توانند قرار بگیرند. هرچند معمولا می‌توان آن‌ها را پایین آورد و به شکل نشسته و روی صندلی پشت این میزها کار کرد، اما در اصل برای حالت ایستاده در نظر گرفته شده‌اند. مدل‌های مختلفی از این طرح وجود دارد اما اغلب بدون کشو و جایی برای نگهداری وسایل شخصی هستند. شما حتی می‌توانید رایانه تان را روی آن بگذارید و به جای خرید میز کامپیوتر از همین مدل استفاده کنید. انتخاب این مدل بستگی به توقع و انتظار شما از میز دارد.

ال شکل

میزهای ال شکل ترکیبی از میز مدیریتی و میز تحریر هستند که می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. اندازه آن‌ها کاملا به نیاز شما و البته فضای اتاق شما دارد. گزینه بسیار خوبی است برای کسانی که از دو نمایشگر (مانیتور) استفاده می‌کنند یا اینکه چاپگر و اسکنر و اقلام مرتبط با کامپیوتر روی میزشان می‌گذارند. به خاطر همین فضای زیاد است که بعضی‌ها کنسول بازی را هم روی همین میزها می‌گذارند. البته اگر اتاق و فضایی مختص بازی دارید بهتر است سراغ میز گیمینگ حرفه ای بروید. برای دیدن مدل‌های مختلف میز گیمینگ می‌توانید به سایت سه گامه به نشانی www.segameh.com سر بزنید. البته میزهای ال شکل هم تا حدی می‌تواند خواسته شما را برآورده کند. به طور معمول سطح بیشتری نسبت به سایر میزها در اختیار شما می‌گذارند و برای کسانی که حین کار و مطالعه و نوشتن نیاز به فضای بیشتری دارند، گزینه خوبی است.

میزی برای نوشتن

میز تحریر از روزگار قدیم همراه ما بوده و در مقاطع مختلف تحصیلی و حتی کاری از آن استفاده کرده ایم؛ چه آن زمان که دانش آموز بودیم چه وقتی که دانشجو شدیم و چه موقعی که در خانه کار می‌کردیم. آن میزی که اول صحبتم گفتم و مربوط به انیمیشن «بچه‌های مدرسه والت» می شد همین میز بود، البته از مدل کلاسیکش. در نتیجه اگر کار و فعالیت شما با نوشتن در ارتباط است، باید به فکر خرید میز تحریر باشید. مدل‌های MDF این میزها با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و طرح‌های متنوعی هم وجود دارد که کار شما را در انتخاب راحت می‌کند.

میز منشی ای که میز منشی نیست

اسمش کمی غلط انداز است و احتمال دارد آن را با میز پیشخان یا سایر میزهای اداری اشتباه بگیریم. در انگلیسی می‌گویند Secretary Desk که فکر نمی کنم معادل فارسی دقیقی برایش وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید داریم درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم نگاهی به تصویرش بیندازید. کمی شکل و طرحش قدیمی است اما هنوز هم برای ما کارکرد دارد. چرا؟ به این خاطر که میز همه کاره‌ای محسوب می‌شود؛ هم می‌تواند میزی برای کار باشد، هم ممکن است دانش آموزی ازش استفاده کند و حتی ممکن است به عنوان میز بار به کار برود!

این میزها چند مزیت دارند که آن‌ها را از سایر میزها جدا می‌کند؛ اول اینکه بیشتر این مدل‌ها تخته‌ای دارند که از طریق یک لولا باز و بسته می‌شود و در واقع سطح جلویی میز شما را درست می‌کند. دوم اینکه به طور معمول کشو و محفظه‌های زیادی دارند. هرچند شاید نمونه‌های مدرنش ساده تر و بدون محفظه باشند. سوم اینکه بیشتر از آنکه شبیه میز کار باشند، شبیه یکی از اقلام سرویس خواب هستند. این میزها طراحی کلاسیک و زیبایی دارند. اما چون برای استفاده از آن به عنوان میز کار باید آن تخته را باز کرد و بعد از اتمام کار و برای بستنش باید تمام چیزهایی که روی سطحش است بردارید، شاید استفاده از آن برای همه راحت نباشد. برای خانه‌های کوچک و کسانی که نیاز به صرفه جویی در فضا دارند گزینه بسیار خوبی است.

میز مدیرهای آینده

شاید این مدل برای نوجوان‌ها، به خصوص در سنین پایین تر چندان جذاب به نظر نرسد. به طور معمول نوجوان‌ها میزهای فانتزی را می پسندند، اما در مقطعی از نوجوانی هم که میل به بزرگ شدن و قرار گرفتن در گروه بزرگسالان را دارند، شاید به میزهای رسمی تر تمایل پیدا کنند. این میز برای چنین اشخاصی می‌تواند ایده آل باشد. میزی کاملا حرفه ای، تقریبا به همان شکل و تصویری که از یک میز در ذهن داریم. شاید شکل تزئینی شان کمرنگ تر از کارکردشان باشد، برای همین پیشنهاد می‌شود روی آن چیزهایی مثل گلدان، عکس خانوادگی یا اقلام تزئینی دیگری بگذارید تا از آن حالت خشک و جدی دربیاید. نیاز به گفتن نیست که اغلب این میزها کشوها و محفظه‌هایی برای نگهداری از وسایل شخصی تان دارند.

میز توالت

این یکی را گذاشتیم آخر از همه بگوییم چون اگر به عنوان گزینه اول مطرح می‌کردیم شاید به نظر می‌رسید خودمان هم نمی دانیم از چه حرف می زنیم. البته که می‌دانیم! بله، میز توالت کارکردی کاملا متفاوت دارد و برای درس خواندن نیست، اما به دو دلیل در این فهرست قرار گرفته؛ یک اینکه هر شخصی سلیقه‌ای دارد و ممکن است عده‌ای هم این میز را به خاطر سادگی اش به مدل‌های دیگر ترجیح بدهند. دو اینکه این میزها معمولا ارزان تر از سایر گزینه‌هایی که گفتیم هستند و همچنین فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند؛ در نتیجه برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک گزینه خوبی محسوب می شوند

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها