رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624819

۱۰ توصیه در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده

ساعت 24 - خطوط خنده معمولا با افزایش سن در همه افراد دیده می شوند. اما از جمله روش‌های درمان این معضل تزریق ژل خط خنده است.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که وقتی جلوی آینه می‌خندید و با عکسهای قدیمی خود که در حال خندیدن گرفته شده است مقایسه می‌کنید متوجه خطوط عمیق ایجاد شده در اطراف لب‌های خود می‌شوید. خوشبختانه امروزه برطرف کردن خطوط خنده با استفاده از تزریق ژل وجود دارد منتهی این مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده است که تضمین می‌کند نتیجه استفاده از این تکنیک زیبایی در شما چگونه بروز خواهد کرد و یا میزان ماندگاری آن چقدر خواهد بود. در این مقاله با ما همراه باشید چرا که قرار است به ذکر 10 توصیه در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده بپردازیم.

مهم ترین اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده

برای مشاهده طولانی مدت اثرات استفاده از تزریق ژل خط خنده بایستی به یکسری اصول مراقبتی پایبند باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودداری از لمس محل تزریق به مدت 3 الی 4 ساعت بعد از تزریق ژل
  • پرهیز از انجام هر گونه حرکات اضافی در قسمت تحتانی صورت، مثل پرهیز از خندیدن و یا جویدن
  • دقت به نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده مثلاً، لازم است فرد به مدت چند ساعت بعد از تزریق دراز نکشد، یک هفته سر خود را با زاویه 45 درجه روی بالش بگذارد و به پشت دراز بکشد تا از بروز تورم پیشگیری کند.
  • خودداری از آرایش کردن به مدت یک هفته از دیگر موارد مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده است تا از هر گونه اعمال فشار، لمس و اعمال مالش در محل تزریق و جابجایی ژل پیشگیری کرده و از بروز عفونت در پوست ممانعت گردد.
  • انجام هرگونه فعالیت بدنی و ورزش‌های سنگین نیز حداقل به مدت سه روز ممنوع است.
  • خودداری از مصرف الکل و دخانیات به مدت 120 ساعت بعد از تزریق ژل خط لبخند الزامیست.
  • پرهیز از قرارگیری در معرض گرما و یا سرمای شدید تا زمانی که تورم و قرمزی و برجستگی بعد از تزریق ژل خط خنده کاملا برطرف نشده است.
  • معمولاً اثر ماده بیحسی مورد استفاده برای تزریق 3 الی 4 ساعت است اگر بعد از این مدت زمان شما همچنان احساس سوزش و یا گرمای بیش از حد کردید پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • داشتن تغذیه خوب یکی دیگر از روش‌های مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده است، پس روزانه آب کافی بنوشید، میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید تا سرعت بهبودیتان افزایش یابد. مصرف ویتامین E، زنجبیل، جینکو، و سیر نیز در دوران نقاهت توصیه نمی‌شود. مصرف شیرینی و مواد قندی و نیز مواد فراوری شده نیز می‌تواند بر افزایش التهابات اثر بگذارد پس تا حد امکان بایستی از مصرف آن‌ها خودداری نمود.
  • یکی دیگر از مهمترین اصول مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده اینست که تا دو هفته پس از انجام تزریق از انجام فیشال، اپیلاسیون صورت، لایه‌برداری گلیکولیک یا AHA، درمان‌های مبتنی بر IPL و میکرودرم ابریژن خودداری کنید.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل خط خنده

برای شستن صورت بعد از تزریق ژل خط لبخند اصول و قوانینی وجود دارد که بهتر است قبل از ترک کلینیک حتما از پزشک خود جویا شوید. معمولاً توصیه می‌شود در روز اول از استحمام و شستشوی صورت خود اجتناب کنید پس از این مدت می‌توانید بدون اینکه هیچگونه فشاری روی محل تزریق و اطراف آن بیاورید آغاز به شستشوی صورت خود با آب ولرم و یک شوینده ملایم بکنید. به این نکته مهم مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده نیز توجه کنید که در صورت استحمام طولانی مدت با آب گرم در روزهای اول بعد از تزریق به ژل آسیب زده و ممکن است نتیجه دلخواه خود را کسب نکنید.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل خط خنده

یکی از نکات مراقبتی مهم بعد از تزریق ژل خط خنده توجه به روش غذا خوردن بعد از تزریق است. اولاً این نکته را در نظر داشته باشید که شما عزیزان بایستی برای مدت زمان حداقل یک الی دو ساعت بعد از انجام این تکنیک زیبایی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید چرا که هر نوع حرکات اضافی در ناحیه تحتانی صورت ممکن است منجر به جابجایی ژل و عدم تاثیر مناسب آن بر چهره گردد.

ثانیا رعایت یک رژیم غذایی خوب برای بهبودی هر چه سریعتر یکی دیگر از اصول مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده است تا از میزان تورم و کبودی و درد ناچیز احتمالی هر چه سریعتر کاسته شود.

عوارض جانبی تزریق ژل خط خنده

بروز عوارض جانبی تزریق ژل خط خنده همانند هر درمان زیبایی دیگری یک پدیده کاملا نرمال بوده و جای نگرانی وجود ندارد چرا که این عوارض در اغلب موارد گذرا بوده و در مدت زمان اندک به صورت خودبه‌خود و بدون نیاز به درمان برطرف خواهند شد. از جمله عوارض شایعی که در صورت رعایت اصول مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده به راحتی برطرف می‌شوند می‌توان به مواردی چون تورم، قرمزی، کبودی، خارش و یا عدم تقارن، احساس برآمدگی در محل‌های تزریق اشاره کرد که در صورت انجام این تکنیک زیبایی در یک مرکز زیبایی دارای مجوز که با مواد اولیه استاندارد کار می‌کنند، عوارض بسیار کم بوده و سریعا برطرف خواهند شد.

البته مواردی که ذکر شد عوارض جزئی و البته طبیعی تزریق ژل هستند، در برخی موارد در اثر ناشی کاری پزشک و یا تکنسین محترم ممکن است عوارض شدیدتری چون انسداد عروق و عفونت نیز رخ دهد یا پوست تغییر رنگ دهد، که در صورت مشاهده هر یک از موارد ذکر شده بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

جمع بندی

افرادی که تزریق ژل خط لبخند را برای از بین بردن خطوط لبخند و زیباتر کردن چهره خود انتخاب می‌کنند، بایستی بدانند که رعایت اصول مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده یکی از الزاماتی است که اولاً در کسب نتیجه دلخواه و ثانیا در افزایش ماندگاری این تکنیک نقش بسیار مهمی دارد، البته نقش و اهمیت انتخاب یک پزشک و یا کلینیک معتبر را برای کاهش هر چه بیشتر عوارض جانبی استفاده از این روش زیبایی نیز نباید نادیده گرفت. پس، توصیه می‌کنیم برای تزریق اصولی ژل حتما یک کلینیک معتبر و با سابقه درخشان را برای این عمل زیبایی خود انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به وبسایت drmostafamahdavinia.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۴۵۸۰ تماس بگیرید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها