رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624876

"فساد نما" اختراع رییسی برای پرت کردن حواس مردم

ساعت 24 - در هفته‌های تازه سپری شده و پس از اینکه فساد بزرگ در تخصیص ارز به یک شرکت واردکننده چای بر سر زبان‌ها قرار گرفت و دولت سیزدهم را در موقعیت دشواری قرارداد خبرسازی‌هایی از سر عمد یا تصادفی صورت پذیرفت تا داستان فساد دبش کمتر شنیده و دیده شود.

برخی باور دارند داستان صادق بوقی، آوردن تتلو به ایران و بازنشر چند خبر قدیمی درباره فساد در حوزه واردات نهاده‌های دامی در همین مسیر بوده است. با این حال رسانه‌های ایرانی خارج از حلقه هواداران دولت تا امروز نگذاشته‌اند خبرهای مرتبط با تخصیص ارز شگفت‌انگیز به یک واردکننده چای از نفس بیفتد.

اما به نظر می‌رسد رییس دولت سیزدهم با ابداع یک اصطلاح عجیب به اسم "فساد نما" می‌خواهد داستان را وارد فاز تازه‌ای کند. به گزارش ایلنا رییسی در استان گلستان با اشاره به "فسادنمایی برخی" در کشور، گفت: هدف این افراد که در برابر فسادزدایی دولت قرار گرفته‌اند نا امید کردن مردم از آینده روشن کشور و نظام اسلامی است. رییسی اما توضیح نداد منظورش از فسادنما چیست؟

در اصلاح ایرانی گروهی که اصالت ندارند و می‌خواهند جای یک گروه با اصالت را بگیرند با صفت "نما" از گروه اصیل جدا می‌شوند و اصل و فرع جداسازی می‌شود. به طور مثال می‌گویند "انقلابی نما" یعنی کسی که انقلابی نیست اما خود را انقلابی نشان می‌دهد. در داستان فوتبال می‌گویند "تماشاگرنما " به معنای کسانی که خود را به جای تماشاگران اصیل جا می زنند. به این ترتیب باید پرسید آیا منظور رییسی این است که فاسدهایی مثل مالک چای دبش یا حامیان دولتی آن‌ها "فساد نما" هستند وحتی دراین کارهم اصالت ندارند و کسان دیگری هستند که فاسد اصیل به حساب می‌آیند؟ آیا منظور رییسی این است که گروهی هستند که فسادها را نمایان می‌کنند و اصالت ندارند؟ آیا این حرف رییسی ناگهان به ذهنش رسیده است یا در درون حلقه اول یاران رییسی در این باره صحبت شده و هدف پرت کردن حواس رسانه‌ها و مردم است؟  

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها