رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 624996

وزیر دفاع انگلیس : صراحتا به ایران هشدار خواهیم داد

ساعت 24 - وزیر دفاع انگلیس با مطرح کردن ادعای مرتبط بودن اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ به ایران، گفت که لندن و متحدانش اجازه تبدیل شدن این منطقه به منطقه «ورود ممنوع» برای کشتیرانی تجاری و ناوبری بین‌المللی را نخواهند داد.

به گزارش ایسنا، وزرای دولت انگلیس در پی تحولات اخیر در منطقه دریای سرخ، گفته‌اند این کشور و متحدانش اجازه نمی‌دهند که دریای سرخ به منطقه‌ «ورود ممنوع» برای کشتیرانی تبدیل شود و به تلاش‌ها برای مقابله با آنچه «تاثیر مخرب» ایران خوانده شده است، ادامه خواهند داد.

روزنامه آنلاین دیلی میل در این باره گزارش کرد که «گرانت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که انگلیس نسبت به «مقابله» با حملات علیه کشتی‌هایی متعهد است که از مسیرهای تجاری حیاتی استفاده می‌کنند. طبق ادعای او، این حملات از سوی نیروهای مسلح یمن انجام می‌شود که تحت حمایت ایران هستند.

افزون بر این «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و با اشاره به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ گفت که انصارالله تنها یکی از چندین گروهی است که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند که شامل حماس نیز می‌شود.

او همچنین گفت که «باید به ایران پیام کاملاً واضحی مبنی بر این ارسال شود که این (اقداماتِ) تشدید کننده تحمل نخواهد شد. »

کامرون پیش از این، روز پنجشنبه و در جریان سفر به مصر با پیش‌فرض ادعایی خود درباره «حمایت ایران از حملات ارتش یمن» گفت: قطعا درباره خطرات تشویق ارتش یمن برای حمله به مسیر حیاتی کشتیرانی در دریای سرخ صراحتا هشدار خواهیم داد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها