رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 625196

رفتار بی شرمانه روس ها درباره جزایر ایرانی

ساعت 24 - در این هفته مقامات روسیه که بوی دلارهای نفتی شیوخ عرب آن‌ها را گیج کرده است، برای دومین بار طی چند ماه گذشته به همراه اعراب منطقه با صدور بیانیه‌ای مشترک، انگشت روی مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس گذاشته و خشم ملت ایران را برانگیختند.

نخستین بار بیستم تیرماه بود که وزیران خارجه روسیه و 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تاکید کردند که از تلاش‌های امارات در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت می‌کنند؛ رخدادی که دقیقاً یک سال پیش هم توسط چینی‌ها رقم خورده بود. این ماجرا از یکسو به سیاست امارات برمی‌گردد که در سال جاری بیش از هر زمان دیگری تلاش کرده موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی را در صدر دستور کار سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی خود قرار دهد.  

از سوی دیگر به انفعال دستگاه سیاست خارجی کشورمان مربوط می‌شود که باعث همراه شدن شرکایی همچون روسیه و چین با ادعاهای امارات شده است. دستگاه سیاست خارجی باید پاسخ دهد بعد از تیرماه امسال که روس‌ها با امارات درباره جزایر سه‌گانه همراه شدند، چه اقداماتی باید انجام می‌داده و نداده تا بار دیگر روس‌ها به خود اجازه تکرار چنین وقاحتی را ندهند؟! به هر حال اکنون وقت آن رسیده است که سکانداران دستگاه دیپلماسی کشور از این انفعال هزینه‌زا خارج شوند تا هم اماراتی‌ها را در توسعه این بازی شوم سرجای خودشان بنشانند و هم به کشورهایی همچون روسیه نشان دهند که بازی با منافع ملی و تمامیت ارضی ایران برای گرفتن امتیاز از اعراب، هزینه‌دار بوده و قابل تحمل نیست.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها