رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 626796

آملی لاریجانی : برادران شیعه حکومت را در یمن به دست گرفته اند

ساعت 24 - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه بر اینکه باید ببینم نظام جمهوری اسلامی در دنیا چه کرده، گفت: محور مقاومت فقط یک اثر از آثار نظام جمهوری اسلامی است که گروه محدودی در یمن در مقابل آمریکا ایستادند؛ امروز همان گروه شیعی در یمن حکومت را در دست گرفته و به کمک برادران خود در غزه آمدند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز در دیدار با علما و روحانیون در مسجد جامع ساری، به بررسی مشکلات کشور و اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که بر مدار ولایت قرار دارد، اظهار کرد: قانون اساسی کشور ما یکی از پیشرفته‌ترین قوانین اساسی دنیاست و به شهادت کسانی که قوانین اساسی کشورهای مختلف را بررسی می‌کنند؛ قانون اساسی کشور ما بر اساس توحید، ولایت و امامت می‌دانند.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: منشاء ولایت فقیه، ولایت‌الله است و نظامی که براساس توحید و معاد باشد این نظام برای بقاء خود به جهاد نیاز دارد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی بدیع است که در عالم خلق شد این یکی از مهمترین آثار انقلاب اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه چرا باید از یک حکومت اطاعت شود، افزود: برخی فلسفه سیاسی را متکی بر رضایت عمومی، قدرت و رای می‌دانند. در برخی از نظامات با رای مردم می آیند که به جهان ظلم می‌کنند که نتیجه لیبرال دموکراسی است. اگر از منظر فکری، نظری و فلسفی فکر شود اکثریتی که آنان را روی کار می‎آورند که عوامل خودشان هستند.

این مسئول افزود: نظام جمهوری اسلامی، نظام جدیدی را در پاسخ به این اظهارات مطرح کرده است که چرا باید از حکومت اطاعت شود که نظر ولایت فقیه است که این بایستی‌ها منشاء مشروعیت حکومت الهی دارد؛ اما فعلیت این حکومت‌ها به رای مردم است.

آیت الله لاریجانی با تاکید براینکه مشروعیت حکومت به الزاماتی است که از کتاب، سنت و ولایت فقیه استفاده می‌کنیم و مقبولیت موجب فعلیت این نظام می‌شود، تصریح کرد: امام راحل تمام تلاششان این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای مردم روی کار بیاید. اما مشروعیت حکومت‌ها باید براساس حکومت الهی باشد.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی مانند چهار دهه اخیر نیاز به حضور مردم در صحنه دارد؛ روحانیت معظم که به توصیه‌های حضرت امام باید روشنگری کنند امروز وظیفه مهمتری دارند؛ ما روحانیون موظفیم درک صحیحی از اهمیت نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم و نظرها معطوف به مسائل داخل کشور نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان مشکلات داخل کشور و تورم و گرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و تورم کمر عده زیادی از مردم را خم کرده است که بخشی به دلیل تدبیر نا درست مسئولان است. و برخی دیگر برما تحمیل شده است.

این مسئول گلایه‌های مردم را از فشارهای اقتصادی به حق دانست و ادامه داد: بخشی از این مشکلات هزینه‌ای است که برای داشتن استقلال می پردازیم. جنگ هشت ساله هم به ما تحمیل شد. و جوانانی که به شهادت رسیدند علاوه بر تحمیل این جنگ فرصتی بود که ما به استقلال برسیم.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها