رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 626910

به مسخره گرفتن کشور با بودجه 1403

ساعت 24 - سید ابراهیم رییسی در دیدار با وزیران خود به ویژه به رییس سازمان برنامه و بودجه دستور داد بدو ن وقفه به مجلس یازدهم شلیک کرده و با صراحت بگوید آنچه در مجلس بر خلاف لایحه بودجه ارایه شده تصویب می‌شود را قبول ندارد و نمی تواند اجرا کند. به همین دلیل است که رییس سازمان برنامه و بودجه با صریح ترین لحن به نمایندگان مجلس می‌گوید انچه در باره یارانه‌ها در این روزها تصویب شده است قابلیت اجرا ندارد.
ا

و با هشدار شدید به اعضای مجلس قانون گذاری می‌گوید هر خرجی که می‌تراشید باید برایش درآمد واقعی پیش‌بینی کنید. کسری بودجه ام الخبائث است/ منظور: تبصره ۸ بودجه مصوب مجلس قابل اجرا نیست. داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درصفحه اجتماعی خود تصریح کرده است از نمایندگان محترم مجلس تقاضا کردم اجازه ندهند با تصویب برخی احکام هزینه‌ای بودجه سال آینده دچار کسری شود. تاکید کردم کسری بودجه ام الخبائث است و کشور و دولت را گرفتار می‌کند.

او ادامه داده است : مصوبات مجلس در خصوص تبصره 8 لایحه بودجه منابع هدفمندی یارانه‌ها را ناتراز می‌کند. ..اگر دوستان نماینده هزینه‌ای را تصویب می‌کنند منبع مالی ان را هم به تصویب برسانند. ..تبصره 8 بودجه که مربوط به هدفمند سازی یارانه‌ها است، با این شیوه‌ای که پیش می‌رود قابل اجرا نخواهد بود. .. از سوی دیگر یک عضو مجلس یازدهم با لحن نامناسبی خطاب به دولت تاکید کرده است دولت باید ساکت باشد و ببیند مجلس چه می‌کند بعد اعتراض کند و گفته است لابد ماشین حساب دولت خراب است که می‌گوید مجلس 330 هزار میلیارد تومان به کسری بودجه افزوده است.  به نظر می‌رسد رییسی راه آشتی با مجلس را بسته و می‌خواهد با ارعاب و اطلاع رسانی از لایحه بودجه در برابر مجلس دفاع کند. از سوی دیگر اعضای مجلس که شماری از انها برای دوره بعدی نیز کاندیدهستند می‌خواهند اثر وجودی خود را به شهروندان نشان دهند وبه این ترتیب دربرابر دولت به ظاهر صف ارایی کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند این راهبرد حتی اگر جنگ زرگری باشد و در ته کار دولت و مجلس سازگار باشند بازهم شهروندان را به این نتیجه می‌رساند که بودجه بندی با آرایش فعلی قدرت به مسخره گرفتن کشور از راه بودجه است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها