رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 627222

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ سیگنال بگیریم یا خیر؟

بازار ارزهای دیجیتال آن‌چنان در میان مردم کشورمان محبوب شده است که ممکن است آگهی فروش سیگنال ارزهای دیجیتال را پشت شیشه سوپرمارکت عباس آقا بقال سر کوچه‌تان هم دیده باشید. بیشتر مردم، سیگنال ارزهای دیجیتال را با عضویت در یک کانال تلگرام و گرفتن دستور خرید یا فروش یک رمزارز سوی شخصی که خود را استاد می‌نامد می‌شناسند.

آیا معنی سیگنال فقط همین است یا معنای دیگری هم دارد. اصلاً باید سیگنال بگیریم یا خیر؟ فرض کنید می‌خواهید برای خرید اتریوم به صرافی ارز دیجیتال تبدیل مراجعه کنید و زمان صحیح برای خریدوفروش را تعیین کنید. روش صحیح دریافت سیگنال چیست؟

در ادامه ابتدا معنای سیگنال را بررسی می‌کنیم سپس روش‌های علمی سیگنال گیری بنیادی، تکنیکال و فیلترنویسی را بررسی می‌کنیم و در انتها به سیگنال فروشی‌های مرسوم در کشورمان نگاهی می‌اندازیم.

سیگنال ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد؟

سیگنال گرفتن به معنای گرفتن علامت خرید یا فروش یک رمزارز در بازار ارزهای دیجیتال است. نحوه گرفتن این علامت تا حد زیادی به دانش شخصی که می‌خواهد به خرید‌وفروش بپردازد بستگی دارد. اگر شخص دانش لازم برای سرمایه‌گذاری را نداشته باشد ممکن است به گرفتن سیگنال از افراد دیگر روی بیاورد، اما در صورت داشتن دانش لازم بازار، شخص بسته به دیدگاه خود ممکن است از چند روش استفاده کند که در زیر به‌تفصیل بیشتری به همه این روش‌ها خواهیم پرداخت.

گرفتن سیگنال از تحلیل بنیادی

افرادی که زمان زیادی در بازارهای مالی صرف کرده‌اند و مطالعات گسترده‌ای در این زمینه دارند معمولاً تحلیل فاندامنتال یا بنیادی را به‌عنوان بهترین روش سیگنال‌گیری در بازار رمزارزها معرفی می‌کنند.

برای گرفتن سیگنال بنیادی ارزهای دیجیتال باید به‌دقت موارد زیر را بررسی کنیم:

شاخصه‌های اصلی:

  • شاخص‌های بلاک‌چین: شامل Hash Rate یا نرخ هش، وضعیت آدرس‌های فعال ارسال و دریافت، تعداد و کارمزد تراکنش‌ها و...
  • شاخص‌های مالی: شامل ارزش بازار (Market Cap)،‌ نقد‌شوندگی و حجم معاملات، چرخش‌ توکن‌های ضرب شده و...
  • شاخص‌های پروژه: شامل تجزیه‌وتحلیل زمینه‌ها و سوابق تیم و مشاوران پروژه، بررسی سپیدنامه یا WhitePaper، بررسی رقبا، نقشه راه محصول و اقتصاد توکن و کاربردهای پروژه و...

همان‌طور که می‌بینید تحلیل فاندامنتال یا بنیادی شامل شاخصه‌های بسیاری است که بررسی هر یک از آن‌ها ممکن است نیاز به‌وقت و فرصت بسیاری داشته باشد. اما در صورت تحلیل و بررسی دقیق به‌خوبی می‌توان ارزش بنیادی رمزارز را تا حد خوبی به دست آورد و در زمان‌هایی که قیمت پایین‌تر از ارزش ذاتی است اقدام به خرید نموده و سیگنال مناسب را دریافت کرد.

گرفتن سیگنال از تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال به معنی بررسی رفتار قیمت است. متخصصان تحلیل تکنیکال معتقدند همه چیز در نمودار قیمت لحاظ شده است؛ بنابراین با تکنیک‌ها و فنون ویژه‌ای به بررسی نمودار قیمت پرداخته و باتوجه‌به الگوهای مختلف نمودار قیمت می‌توانند زمان مناسب خرید یا فروش رمزارز را تعیین کنند.

سیگنال‌گیری از تحلیل تکنیکال یا نمودار قیمت یکی از روش‌های صحیح سیگنال‌گیری است

باید دقت داشت که نکته مهم در تحلیل تکنیکال ایجاد یک استراتژی مناسب برای خریدوفروش است. هر شخص می‌تواند باتوجه‌به روحیات و نیازهای خود و باتوجه‌به دیدگاهی که نسبت به تحلیل تکنیکال و روش‌های مختلف آن دارد، اقدام به توسعه استراتژی مخصوص به خود کرده و تنها بر اساس آن استراتژی اقدام به خرید‌وفروش کند. در واقع تنها سیگنال خرید و فروشی که بر اساس استراتژی شخصی صادر می‌شود معتبر است و بر اساس همان استراتژی اقدام به خریدوفروش می‌شود. نکته درخور توجه آن است که داشتن مدیریت سرمایه جزئی جدانشدنی از استراتژی است و استراتژی که دارای پلن مدیریت سرمایه نباشد، عملاً ناقص و غیرقابل‌استفاده است و می‌تواند موجب زیان و ضرر معامله‌گر شود.

گرفتن سیگنال بر اساس فیلترنویسی

یکی از روش‌های سیگنال‌دهی که به‌تازگی در بازار ارزهای دیجیتال مرسوم شده است، روش سیگنال گیری بر اساس فیلترنویسی است. فیلترنویسی انواع مختلفی دارد که ممکن است از طریق برنامه‌نویسی یا ابزارهای دیگر انجام شود. با ابزارهایی که وب‌سایت‌های مطرحی همچون TradingView در اختیار کاربران قرار می‌دهند می‌توان بدون نیاز به کدنویسی اقدام به ایجاد فیلترهایی برای شناخت رمزارزهای قابل‌بررسی کرد.

نکته دارای اهمیت در فیلترنویسی این است که در بیشتر موارد نمی‌توان صرفاً بر اساس فیلترنویسی سیگنال ورود یا خروج گرفت بلکه می‌توان از فیلترنویسی به‌عنوان نقطه شروع بررسی رمزارز استفاده کرد. پس از استخراج رمزارز مناسب از روش فیلترنویسی معمولاً با روش‌های تکنیکال زمان ورود و خروج به رمزارز را تعیین می‌کنیم و به این صورت سیگنال مناسب را می‌گیریم.

خرید سیگنال یا عضویت در کانال‌ تلگرام سیگنال ارزهای دیجیتال

بسیاری از افراد در ابتدای ورود خود به بازارهای مالی به‌خصوص بازار کریپتو دانش لازم برای این که خود به‌تنهایی بتوانند به خرید‌وفروش بپردازند را ندارند. در نتیجه خیلی زود تحت‌تاثیر تبلیغات بی‌شمار کانال‌های VIP فروش سیگنال ارزهای دیجیتال می‌شوند و گاهی مبالغ کلانی را هم به این کار اختصاص می‌دهند. هرچند نمی‌توان به طور قطعی در مورد شیاد بودن همه گردانندگان این کانال‌ها اظهارنظر کرد؛ اما تجربه بسیاری از کاربران نشان داده است که دنباله‌روی بی‌چون‌وچرا از این کانال‌ها می‌تواند به ازبین‌رفتن سرمایه افراد ختم شود.

سیگنال‌دهی صحیح و غلط چیست؟

در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا صندوق‌های مبتنی بر رمزارزها به وجود آمده‌اند که سبدی ترکیبی از ارزهای دیجیتال ارزشمند مختلف را ارائه‌ می‌کنند و افراد باتوجه‌به گردانندگان معتبر این صندوق‌ها می‌توانند به‌جای انتخاب شخصی باتوجه‌به اعتبار گردانندگان صندوق‌ها به خرید چنین صندوق‌هایی بپردازند.

اما متاسفانه در کشور ما نه چنین صندوق‌هایی وجود دارد و نه قوانین مشخصی برای ارائه خدمات مشاوره ارزهای دیجیتال موجود است. به همین خاطر بسیاری از افراد سودجو بدون داشتن دانش لازم اقدام به فروش سیگنال‌ با تشکیل گروه‌های و کانال‌های مختلف می‌کنند و در بسیاری از موارد از کمبود دانش افراد سوءاستفاده کرده و سرمایه‌ آن‌ها را نابود می‌کنند.

سوالی که در این جا به وجود می‌آید این است که درصورتی‌که دانش لازم را نداشته باشیم چگونه می‌توانیم از سیگنال‌ها بازار کریپتو استفاده کنیم؟‌ گرچه ما هرگز خرید سیگنال را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ اما اگر اصرار داشته باشید این کار را انجام دهید باید به نکاتی توجه کنید که ممکن است از ایجاد خسارت بیشتر برای شما جلوگیری کند.

سیگنال صحیح چه مولفه‌هایی دارد؟

سیگنال‌دهنده چه اطلاعاتی باید به ما بدهد

معمولاً سیگنال فروشان صرفاً خرید یک ارز را پیشنهاد می‌کنند، در صورتی که سیگنال واقعی دارای شرایطی است که باید همه آن‌ها را هم‌زمان در نظر گرفته و رعایت کرد.

درصورتی‌که به هر شکل اقدام به گرفتن سیگنال کردید باید دقت کنید سیگنال‌دهنده اطلاعات زیر را به شما بدهد، در غیر این صورت می‌توانید مطمئن باشید که شخص موردنظر کلاهبردار است و دانش لازم در زمینه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی را ندارد.

  • نام ارز دیجیتال سیگنال شده
  • قیمت خرید
  • قیمت فروش
  • حداکثر بازه زمانی نگهداری
  • در چه صورت باید وارد شویم
  • در چه صورت باید از ارز خارج شویم
  • درصد ورود سرمایه
  • روش مدیریت سرمایه
  • و در بهترین حالت استراتژی خریدوفروش

در واقع شخصی که به شما سیگنال می‌دهد باید تمامی موارد فوق را به شما بگوید تا بتوانید درک درستی از سیگنال و خرید خود داشته باشید.

در صورتی که اطلاعات فوق را نداشته باشید، حتی در موارد سیگنال صحیح خرید نیز ممکن است با نداشتن زمان و علت فروش اسیر موج بازگشتی شوید یا دیر اقدام به فروش کنید. همچنین بدون دانستن روش مدیریت سرمایه درصد بسیار زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید که تاب و تحمل آن زیان را نداشته باشید.

متاسفانه بسیاری از افراد در عین دانستن موارد فوق فریب تبلیغات دلربای شیادان را خورده و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

کلام آخر

در این مقاله به تعریف سیگنال ارز دیجیتال و روش‌های به‌دست‌آوردن آن پرداختیم. بررسی کردیم که برای گرفتن سیگنال صحیح به چه دانش‌هایی نیاز داریم و چگونه می‌توانیم با استفاده از تحلیل بنیادی تکنیکال و فیلتر نویسی خودمان به روش درست خریدوفروش رمزارزها دست پیدا کنیم. در انتها نیز به سیگنال فروشی و کانال‌های وی.آی.پی (VIP) تلگرامی فروش سیگنال ارزهای دیجیتال اشاره کردیم و ضمن عدم توصیه به استفاده از این روش‌ها و غیرمنطقی دانستن آن، روش شناخت سیگنال درست از نادرست را شرح دادیم تا بتوانیم به سوددهی برسیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها