رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 627457

تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک در چیست؟

یکی از مهمترین فاکتورها هنگام خرید فرش انتخاب نقش و طرح آن است. فرش‌ها در دو سبک مدرن و کلاسیک بافته می‌شوند و هر کدام نقش و طرح منحصربه‌فرد خود را دارند.

 

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک زیاد است که اطلاع داشتن از این تفاوت‌ها هنگام خرید می‌تواند مفید و کاربردی واقع شود. اگر نمی‌دانید تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک در چیست این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

آشنایی با فرش مدرن و کلاسیک

قبل از آن که به تفاوت فرش مدرن و کلاسیک بپردازیم بهتر است با ویژگی‌های هر یک آشنا شویم:

فرش کلاسیک

به فرشی که بر اساس اصول و قواعد قدیمی بافته می‌شود فرش کلاسیک می‌گویند. همچنین فرش کلاسیک دارای طرح‌ و نقش سنتی بوده و با بهترین متریال و با الگو از نقشه‌های قدیمی و از پشم بافته می‌شود. معمولا رنگ‌هایی که در فرش کلاسیک استفاده می‌شوند ملایم و آرامش‌بخش هستند و حالت سنتی دارند. این نوع فرش دارای تنوع گسترده در رنگبندی بوده و معمولاً نقش و نگارهای آن شلوغ و با جزئیات زیادی همراه هستند. البته، فرش‌های کلاسیک اغلب از یک الگوی خاص پیروی می‌کنند.

فرش مدرن

فرش‌های مدرن در دسته فرش‌های جدید قرار می‌گیرند که در طراحی آن‌ها از نقشه‌های تعیین شده و خاص استفاده نمی‌شود. همین دلیلی برای تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک است. این نوع فرش اغلب دارای رنگ‌بندی ساده و ملایم بوده و برای دکوراسیون‌های جدید مناسب است. در تهیه فرش مدرن از نخ‌های پنبه و ابریشم استفاده می‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

چه تفاوت‌هایی بین فرش مدرن و کلاسیک وجود دارد؟

در این بخش درباره مهم‌ترین تفاوت‌ها بین فرش مدرن و کلاسیک صحبت می‌شود که کمک شایانی هنگام خرید به شما خواهد کرد:

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از لحاظ طرح و نقشه

مهمترین تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک در طرح و نقشه آن‌ها است. نقش و نگارها در فرش‌های کلاسیک به‌صورت منسجم و از روی نقشه از پیش تعیین شده طراحی می‌شوند. به نوعی می‌توان گفت بافت فرش‌های کلاسیک از نظر ظاهر در چارچوب خاصی انجام می‌شود و طرح‌ها معمولاً دارای تقارن هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به فرش‌های کلاسیک ترنج‌دار اشاره کرد که در بافت آن‌ها از طرح ترنج و لچک و انواع گل‌ها استفاده می‌شود.

این در حالی است که فرش‌های مدرن طرح مشخص و یکسانی ندارند. طراحان با ایده‌هایی که به ذهنشان خطور می‌کند به طراحی فرش‌های مدرن می‌پردازند و از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کنند. همچنین در طراحی فرش مدرن می‌توان از خطوط، اشکال هندسی و طرح‌های انتزاعی استفاده کرد. علاوه بر آن فرش‌های مدرن از رنگ‌هایی با غلظت و تنوع بیشتر بهره‌مند هستند. همین دلایل باعث می‌شود که فرش مدرن به راحتی با انواع دکوراسیون‌ها هماهنگ شود.

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از لحاظ بافت

بافت یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های فرش مدرن و فرش کلاسیک به شمار می‌رود. در بافت فرش‌های کلاسیک از پشم استفاده می‌شود و در بافت فرش‌های مدرن پنبه و ابریشم به کار می‌رود. این تفاوت باعث شده فرش مدرن کیفیت بیشتری نسبت به فرش کلاسیک داشته باشد. البته این موضوع همیشه صدق نمی‌کند و ممکن است گاهی فرش کلاسیک کیفیت بالاتری داشته باشد. شایان ذکر است تفاوت در بافت به‌خاطر میزان شانه و تراکم فرش است و باعث می‌شود که فرش‌ها کیفیت‌های متفاوتی داشته باشند. اگر به دنبال فرش بادوام و طول عمر بالا هستید بهتر است فرش مدرن را انتخاب کنید.

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از لحاظ جنس نخ و الیاف

جنس نخ و الیاف در فرش مدرن و کلاسیک متفاوت است. در بافت فرش مدرن و کلاسیک با توجه به ماشینی یا دستباف بودن از نخ‌های متفاوتی استفاده می‌شود. در بافت فرش‌های دستباف از نخ‌های طبیعی مانند ابریشم، پشم و پنبه استفاده می‌شود. در صورتی که در بافت فرش‌های ماشینی نیز از نخ مصنوعی استفاده می‌شود. بهترین نخ مصنوعی نخ اکریلیک است که مقاومت بالا و پرزدهی بسیار کمی دارد.

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از لحاظ کاربرد در دکوراسیون

شاید بتوان گفت مهمترین تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک کاربرد آن‌ها در دکوراسیون است. بهترین فرش برای دکوراسیون داخلی باید آرامش و احساس خوبی را برای ساکنان به دنبال داشته باشد. به همین دلیل باید فضا و سبک وسایل خانه را مدنظر قرار دهید. فرش‌های کلاسیک چون نقش‌های شلوغی دارند برای گرما بخشیدن و سرزنده نشان دادن محیط مناسب هستند.

از این رو فرش‌های کلاسیک برای محیط‌های بزرگ گزینه مناسبی به‌شمار می‌روند. از طرف دیگر فرش‌های مدرن به‌خاطر ساده بودن محیط را خلوت نشان می‌دهند، همچنین محیط را بزرگتر نشان داده و بهترین انتخاب برای آپارتمان‌های کوچک هستند. البته، این موضوع می‌تواند سلیقه‌ای باشد، در صورتی که تمایل دارید محیط شلوغ یا ساده به نظر برسد می‌توانید به خرید فرش کلاسیک یا مدرن فکر کنید.

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از لحاظ قیمت

تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک از نظر قیمت را نمی‌توان به‌صورت قطعی بیان کرد. عوامل بسیار گوناگونی در تعیین قیمت فرش مدرن و کلاسیک نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع بافت، جنس نخ، الیاف، تفاوت طرح و نقش اشاره کرد. با این حال فرش‌های مدرن دستباف به دلیل وجود ابریشم و پنبه از فرش‌های کلاسیک گران‌تر هستند. افرادی که به دنبال خرید فرش ماشینی با سبک فرش‌های دستباف هستند و قیمت برای‌شان مهم است فرش ماشینی کلاسیک می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

خرید انواع فرش مدرن و کلاسیک

فروشگاه آقای فرش برای راحتی مشتریان عزیز امکان خرید آنلاین انواع فرش مدرن و کلاسیک را فراهم کرده است. می‌توانید از میان انبوه فرش‌های مدرن و کلاسیک فرش دلخواه خود را انتخاب کنید و درب منزل تحویل بگیرید. تنوع محصولات بسیار بالا بوده و از قیمت مناسب و کیفیت عالی بهره‌مند هستند. امکان خرید فرش اقساطی برای خریداران عزیز وجود دارد که در این صورت می‌توانید فرش دلخواه خود را حتی با قیمت بالا تهیه کنید بدون آن که تحت‌فشار مالی قرار بگیرید.

سخن پایانی

تفاوت فرش مدرن و فرش کلاسیک به همراه ویژگی‌های هر کدام در این مقاله توضیح داده شد. بر اساس این تفاوت‌ها و با در نظر گرفتن دکوراسیون منزل خود می‌توانید برای خرید انواع فرش مدرن و کلاسیک اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره و برای ثبت سفارش با شماره‌های درج شده تماس بگیرید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها