رفتن به محتوا
کد خبر 628

کانادا واکسن آزمایشی ابولا را به آفریقا ارسال می کند

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- کشور کانادا به منظور مقابله با گسترش شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دوز واکسن آزمایشی این ویروس را به سازمان جهانی بهداشت می دهد و سازمان جهانی بهداشت در توزیع این واکسن کمک خواهد کرد.

کانادا واکسن آزمایشی ابولا را  به آفریقا ارسال می کند
به گزارش شین‌هوا از اوتاوا،وزیر بهداشت کانادا با اعلام این خبر افزود: امروز در گفتگوی تلفنی با مارگارت چان، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، واکسنی آزمایشی را که محققان کانادایی برای مقابله با همه‌گیری ویروس ابولا ساختند، به او معرفی کردم.
دوزهای واکسن آزمایشی ویروس ابولا که به سازمان جهانی بهداشت داده می شوند توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا تولید شده‌اند.
واکسن وی اس وی - ایی بوو، روی انسان آزمایش نشده است اما آزمایش‌ آن روی حیوانات موفقیت آمیز بوده است.

مقدار نهایی دوزهای پیشنهادی به سازمان بهداشت جهانی بر مقدار مورد درخواست برای تحقیقات و آزمایش‌های بالینی بستگی دارد.

کانادا همچنین مقدار اندکی از این واکسن آزمایشی را برای خود نگه خواهد داشت تا اگر به احتمال خیلی ضعیف این ویروس در آن کشور مشاهده شد، بتواند از آن استفاده کند.

وزیر بهداشت کانادا خاطر نشان کرد: هرچند تولید این واکسن آزمایشی امیدبخش است اما نمی تواند جایگزین نیاز به تشخیص سریع، عملکردهای مناسب کنترل آلودگی به ویروس و هماهنگی نزدیک شرکایی شود که با یکدیگر در این زمینه همکاری می کنند.


محققان کانادایی به منظور کمک به تشخیص سریع ابولا، آزمایشگاه‌های سیار در دو محل در مناطق شیوع این بیماری دایر کردند. تیم جدیدی از محققان کانادایی روز پنجشنبه جانشین تیم کنونی خواهد شد که اکنون در محل حضور دارند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها