رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 628204

بهترین مسکن برای فشار خون بالا

همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از داروهای فشار خون در بازار وجود دارند و توسط پزشکان برای بیماران تجویز می‌شوند. داروهای درمان فشار خون بالا گاهی اوقات داروهای ضد فشار خون نامیده می‌شوند. انتخاب داروی مناسب فشار خون می‌تواند چالش برانگیز باشد. هم‌چنین پزشک با توجه به شرایط شما ممکن است بیش از یک داروی کنترل فشار خون را برای شما تجویز کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین مسکن برای فشار خون بالا مطالبی را خدمت شما ارائه کنیم. نکته‌ای که در مصرف هر داروی فشار خون اهمیت دارد این است که باید آن را طبق دستور پزشک مصرف کنید و به‌طور منظم فشار خون خود را چک کنید.

نقش منیزیم و پتاسیم در کاهش فشار خون

یکی از بهترین مسکن‌ها برای فشار خون بالا استفاده از مکمل منیزیم و پتاسیم است. منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است که در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. نتایج تحقیقات مشخص کرده است که منیزیم با تنظیم فشار و قند خون اثرات بسیار مثبتی بر روی حفظ سلامت قند و عروق دارد. مطالعات نشان می‌دهد منیزیم باعث ریلکس شدن دیواره‌ی عروق می‌شود که در نتیجه خون راحت‌تر در عروق جریان می‌یابد و این مسئله باعث کاهش فشار خون می‌شود.

پتاسیم نیز به‌طور چشمگیری باعث کاهش فشار خون و افزایش سلامت سیستم قلبی- عروقی می‌شود. پتاسیم نیز باعث کاهش فشارها و انقباضات در دیواره‌‎ی عروق خونی می‌شود. از طرفی مشخص شده است که پتاسیم به‌طور غیر مستقیم به خنثی شدن سدیم بر عروق خونی کمک می‌کند.

کالمگ سیترات® محصول جدید شرکت سمانیک سلامت گستر است. کالمگ حاوی منیزیم و پتاسیم است که هر دو به شکل سیترات در این محصول وجود دارند. استفاده از فرم سیتراته‌ی این محصول باعث می‌شود که جذب و اثرگذاری منیزیم و پتاسیم افزایش یابد. از این محصول می‌توان به عنوان یکی از بهترین مسکن‌ها برای فشار خون بالا نام برد.

تغییرات سبک زندگی

شاید لازم باشد برای کنترل فشار خون از قرص استفاده کنید اما باید بدانید که تا زمانی که علت و ریشه‌ی مشکل را برطریف نکنید، حتی قرص‌ها هم به کافی اثرگذار نخواهند بود. سبک زندگی غلط و ناسالم یکی از علل ایجاد فشار خون بالا است. باید بدانید که اگر فشار خون شما بالا یا کمی بالاتر از حد ایده‌آل باشد، داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند که برای کنترل فشار خون خود نیاز به دارو نداشته باشید یا اگر ملزم به مصرف دارو شدید مقدار آن را کم خواهد کرد.

موارد زیر برای داشتن یک سبک زندگی سالم پیشنهاد می‌شوند:

  • یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب داشته باشید.
  • از مصرف نمک زیاد خودداری کنید.
  • استرس خود را مدیریت کنید.
  • وزن خود را در محدوده‌ی سالم حفظ کنید.
  • حتما شب‌ها زود بخوابید و سعی کنید خواب حداقل 7 ساعته داشته باشید.
  • ورزش منظم داشته باشید. سعی کنید روزانه حداقل 20 دقیقه فعالیت ورزشی انجام بدهید.
  • هرگز و هرگز از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.

گزینه‌های دارویی

گاهی اوقات تغییرات سبک زندگی برای درمان فشار خون بالا کافی نیست. در این‌صورت پزشک برای شما داروی کاهنده‌ی فشار خون مناسب با شرایط شما تجویز خواهد کرد. نوع دارویی که برای شما تجویز می‌شود به وضعیت کلی سلامت شما و میزان فشار خونتان بستگی دارد. در اغلب موارد دو یا چند داروی فشار خون بهتر از یک دارو اثرگذار خواهند بود. یافتن بهترین دارو یا ترکیب دارویی ممکن است کمی زمان‌بر باشد. به‌طور خلاصه داروهای درمان فشار خون بالا شامل موارد زیر هستند:

داروهای دیورتیک یا ادرارآور

این داروها سدیم اضافی بدن را از طریق ادرار و همراه با آب از بدن دفع می‌کنند. بنابراین باعث می‌شود حجم کمتری از مایع در رگ‌ها و شریان‌ها جریان یابد. این مسئله باعث کاهش فشار روی دیواره‌ی رگ‌های خونی می‌شود. ادرارآورهای تیازیدی، حلقوی و نگهدارنده‌ی پتاسیم انواع موجود در این دسته هستند.

مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین ACE))

این داروها به شل شدن عروق خونی کمک می‌کنند. در واقع این دسته از داروها از تشکیل یک ماده شیمیایی در بدن که رگ‌های خونی را تنگ می‌کند جلوگیری می‌کنند.

مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین 2 ARBs))

این داروها از عملکرد آنژیوتانسین جلوگیری می‌کنند. آنژیوتانسین یک ماده شیمیایی است که بدن آن را می‌سازد و رگ‌های خونی را باریک می‌کند.

مسدود‌کننده‌های کانال کلسیم

این داروها از ورود کلسیم به سلول‌های قلب و عروق جلوگیری می‌کنند. این امر به رگ‌ها اجازه می‌دهد تا ریلکس شوند و در حالت شل بمانند.

مسدود‌کننده‌های بتا

این داروها به ضربان قلب کندتر و تپش‌هایی با نیروی کمتر کمک می‌کنند.

مهار‌کننده‌های رنین

رنین ماده‌ای است که توسط کلیه‌ها ساخته می‌شود. این ماده یک‌سری وقایع را آغاز می‌کند که باعث افزایش فشار خون می‌شود. مهارکننده‌های رنین میزان تولید این ماده را کاهش می‌دهند.

سایر داروهای فشار خون بالا

اگر رسیدن به فشار خون مورد نظر با استفاده از 1 یا چند دارو از موارد بالا امکان‌پذیر نباشد، پزشک ممکن است موارد زیر را برای شما تجویز کند.

آنتاگونیست‌های آلدوسترون

این داروها اغلب همراه با سایر داروهای فشار خون، مانند دیورتیک‌ها استفاده می‌شوند. این دسته از داروها هورمون آلدسترون را مهار می‌کنند. این هورمون گاهی اوقات باعث تجمع سدیم و مایعات در بدن می‌شود. اگر کنترل فشار خون بالا دشوار باشد یا اگر فرد به دیابت یا نارسایی قلبی مبتلا باشد، ممکن است آنتاگونیست‌های آلدوسترون برای وی تجویز شوند.

مسدود‌کننده‌های آلفا

این داروها مانع از سفت شدن ماهیچه‌های دیواره‌ی سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های کوچک‌تر توسط هورمونی به‌نام نوراپی‌نفرین می‌شوند. این عمل به شریان‌ها و سیاهرگ‌ها اجازه می‌دهد در حالت ریلکس و آرام بمانند.

مسدود‌کننده‌های آلفا-بتا

این داروها مانند مسدود‌کننده‌های بتا عمل می‌کنند. اگر فشار خون بالا دارید و در معرض خطر نارسایی قلبی هستید، ممکن است پزشک این دسته داروها را برای شما تجویز کند.

عوامل اثرکننده‌ی مرکزی

این داروها مغز را از ارسال سیگنال به سیستم عصبی برای تسریع ضربان قلب و تنگ کردن عروق خونی باز می‌دارند. در نتیجه، قلب با نیروی زیاد فعالیت نمی‌کند و خون راحت‌تر از طریق سیاهرگ‌ها و شریان‌ها جریان می‌یابد.

گشادکننده‌های عروق (وازودیلاتورها)

این داروها از سفت شدن و باریک شدن ماهیچه‌های وریدها و عروق جلوگیری می‌‎کنند. در نتیجه، خون راحت‌تر جریان می‌یابد و قلب مجبور نیست با نیروی بالا و محکم خون را پمپاژ کند.

سخن پایانی

فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب به بسیاری از اندام‌های بدن بشود و بسیاری از مردم کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. می‌توان از مکمل منیزیم و پتاسیم به عنوان یکی از بهترین مسکن‌ها برای کاهش فشار خون نام برد. هم‌چنین تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای سالم همراه با ورزش روزانه می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. در صورت بروز علائم فشار خون بالا حتما به پزشک مراجعه کنید تا بهترین درمان برای شما انتخاب شود

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها