رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 628242

علت التهاب پوست‌های خشک و روش‌های تسکین آن در خانه

پوست خشک، خارش‌دار، تحریک‌شده و پوسته پوسته شده چیزی است که بسیاری از ما در مقطعی مجبور به مقابله با آن بوده‌ایم.

 

اصطلاح پزشکی برای پوست غیر طبیعی خشکی خشکی پوست است. گاهی اوقات ممکن است برای مبارزه با این وضعیت به کمک پزشک نیاز داشته باشید. اما در مواقع دیگر، با درمان‌ خانگی و مراقبت از پوست خشک خود، ممکن است بتوانید جلوی مشکل را هر چه سریع تر بگیرید.

در این نوشتار ابتدا نگاهی کردیم به علت التهابات پوست خشک و سپس به اقداماتی که می‌توانید برای کمک به تسکین و تغذیه پوست خشک و تحریک شده خود در خانه انجام دهید، پرداخته‌ایم.

دلایل خشکی شدید پوست چیست؟

چندین عامل رایج ممکن است باعث ایجاد خشکی پوست شوند. در صدر فهرست این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محرک‌های زیست محیطی

آب و هوا اغلب مهمترین دلیل خشکی شدید پوست به خصوص در فصل زمستان است. وقتی دما کاهش می‌یابد، رطوبت نیز کاهش می‌یابد، که منجر به هوای خشک‌تر می‌شود که می‌تواند خشکی پوست شما را تشدید کند. به‌علاوه، با روشن شدن بخاری‌ها و دوش‌های طولانی‌تر و داغ‌تر در دستور کار، پوست شما ممکن است رطوبت بیشتری از حد معمول از دست بدهد.

برخی بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌توانند شما را بیشتر مستعد خشکی پوست کنند. اگزما (درماتیت آتوپیک) شایع‌ترین علت خشکی و خارش پوست در کودکان و بزرگسالان است.

علاوه بر بیماری‌های پوستی، بیماری‌های سیستمیک مانند بیماری تیروئید و دیابت نیز می‌توانند خطر خشکی شدید پوست را افزایش دهند.

کمبود رطوبت

همان‌طور که بدن شما ممکن است دچار کم آبی شود، پوست شما نیز ممکن است دچار کم آبی شود. به همین دلیل است که بر اهمیت مرطوب کردن منظم پوست و همچنین نوشیدن مایعات فراوان برای حفظ رطوبت و درمان دهیدراته بودن یا کم آبی پوست از درون تاکید می‌شود.

سن

خشکی پوست همه سنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما در سال‌های میانسالی و پیری است که ممکن است بیشتر متوجه آن شوید. پوست شما با گذشت زمان حساس‌تر و نازک‌تر می‌شود. این ممکن است پوست شما را مستعد خشک شدن سریع کند.

کمبودهای تغذیه‌ای

کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، به‌ویژه ویتامین B6 و روی، می‌تواند باعث خشکی، خارش پوست یا پوستی شود که بهبودی طولانی‌تری طول می‌کشد.

چگونه از خشکی شدید پوست جلوگیری کنم؟

علاوه بر هر درمانی که ممکن است پزشک به شما بدهد، سعی کنید:

  • از استفاده از صابون‌های تند خودداری کنید. صابون‌های خشن که حاوی مواد محرک یا رایحه‌های قوی هستند.
  • با نوشیدن مایعات زیاد، هیدراته بمانید.
  • دوش ولرم بگیرید.
  • پس از خشک شدن پس از حمام، پوست خود را با یک مرطوب‌کننده رطوبت‌رسانی کنید.
  • از خاراندن پوست خود و مالش شدید پوست خود با پارچه یا اسفنج اجتناب کنید.
  • ترموستات خود را پایین بیاورید.
  • سطح رطوبت داخل خانه را بالا نگه دارید.
  • با پوشیدن دستکش، روسری و هر لباس دیگری که می‌تواند از پوست در معرض نور محافظت کند، از پوست خود در برابر عناصر محافظت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

مانند هر بیماری دیگر، مهم است که علائمی را بدانید که ممکن است نشان دهند زمان مراجعه به پزشک یا متخصص پوست فرا رسیده است.

اگر پوست خشکی شدید دارید، بهتر است در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • پوست شما تراوش می‌کند، تاول می‌زند یا بو دارد
  • نواحی بزرگی از پوست شما خود به خود در حال لایه‌برداری است
  • شما یک راش خارش‌دار دارید که حلقه‌ای شکل است
  • پوست خشک شما پس از چند هفته استفاده از درمان‌های خانگی بهتر نمی‌شود یا بدتر می‌شود

ممکن است برای درمان علائم خود به پماد یا داروی تجویزی نیاز داشته باشید.

کلام آخر

خشکی شدید پوست یک بیماری شایع است که معمولاً به درمان پاسخ می‌دهد. در زمستان که هوا سردتر و خشک‌تر است و گرمایش داخل خانه افزایش می‌یابد، شیوع بیشتری دارد.

هیدراته ماندن، استفاده از مرطوب‌کننده فراوان روی پوست و اجتناب از هوای بیش از حد گرم و دوش آب گرم، همگی می‌توانند به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست شما کمک کنند.

اگر پوست شما به شدت خشک می‌شود، درمان‌های خانگی اغلب می‌تواند کمک کننده باشد. اما اگر پوست شما بهبود نیافت، یا علائم بدتر شد، حتما به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنید.

فروشگاه مایا چندین سال است که تجربه ارائه روتین‌های پوستی را دارد و با توجه به سن و شرایط بدنی و محیطی محصولات مختص آن شخص را پیشنهاد می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09126232795 و 09198002055 تماس بگیرید یا به وب سایت فروشگاه به نشانی https://mayaoriginal.com/ مراجعه نمایید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها