رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 629694

مجلس دوازدهم توان حذف تحریم را دارد؟

ساعت 24 - مسایل نتایج انتخابات برای برگزیدن اعضای مجلس دوازدهم درمیان شهروندان ، در میان حزب ها و گروه‌های سیاسی ونیزشخصیت‌های سیاسی و نیز فعالان اقتصادی در کانون توجه قرار دارد.

نتایج انتخابات این دوره از مجلس به ویژه شمار ودرصد مشارکت کنندگان ونیز کسانی که ترجیح دادند رای خود را برای این دوره از انتخابات به صندوق ها نریزند باید از سوی کارشناسان سیاسی و نیز اندیشمندان اجتماعی به بحث گذاشته شود و مدیران جامعه ونیز برگزارکنندگان به این مساله توجه کافی نشان دهند. این مقوله که خوب حالا انتخابات تمام شدو رفت چاره کار نیست.البته نباید این انتخابات را برای مدت طولانی به مباحث بی فایده اختصاص داد. سرسامی که در میان گروه‌های سیاسی حذف شده وجود دارد ونیز آن گروه از بالا امدگان انتخابات باید ببینند چرا اقبال عامه ویا اقبال رای دهندگان را از دست داده‌اند ونیز نقش سازماندهی در به دست آوردن رای در وضعیت قهر 60 درصدی واجدان شرایط باید به درستی طرح وبحث شود.

یکی از مهمترین مسایلی که حالا برای رای آورندگان دیده می‌شود انتظارات از انها درجریان فعالیت دوره دوازدهم است. واقعیت این است که اعضای مجلس قانونگذاری دوره یازدهم برای شهروندان دستاوردهای محسوس به ویژه در حوزه کسب وکار وافزایش رفاه مادی انها به دست نیاوردند بلکه حتی با وضع برخی قانون‌ها شهروندان را از رفاه دورکردند. مجلس دوازدهم می‌تواند وباید پس از انتخاباعضای هیات رییسه ونیز شناسایی فراکسیون‌ها و گروه‌های تخصصی بتواند مهمترین مساله ایران را بر ای طرح وبحث بازکند. همانطور که درگفت وگوهای شهروندان می‌توان دیدمهمترین خواسته ایرانیان از نهادهای قانونی اسان وعادی کردن زندگی مادی است.

ایرانیان می‌خواهند بیشتر از این از دیگرشهروندان جهان عقب نیفتندو این را باید درمرکزتوجه قرار داد. به عبارت دیگر ایرانیان می‌خواهند درامد سرانه شان دست کم به‌اندازه درامد سرانه ترکیه شود. ترکیه که بیشتر از هرچیز روی درامدهای صاراتی ونیز درآمد از راه گردشگری جهانی حساب بازکرده است.

ایرانیان می‌خواهند راه برای کسب وکار عادی برایشان باز شود و مجلس دوازدهم باید این را در هسته مرکزی فعالیت‌های خود قراردهد. برای رسیدن به این مساله البته باید مهمترین مانع را شناسایی کرد وبرروی برداشتن آن مانعتمرکز کرد. کارشناسان اقتصادی ونیز سیاست ورزان می‌دانند اعمال رژیم تحریم ها علیه اقتصادایران سد بزرگی است که باید برداشته شود. مجلس دوازدهم اگر می‌خواهد تنها یک کار انجام دهد همین است که سد تحریم را از سر راه ایرانیان بردارد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها