رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 630177

عُرضه حل مسائل اقتصادی را ندارند

ساعت 24 -عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی اوقات آقایان می‌گویند بحث حجاب در اولویت نیست. ببخشید عرضه ندارند مسائل اقتصادی را حل کنند سپس مسائل فرهنگی را هم رها می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد غروی یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایلنا، درباره لایحه حجاب و عفاف گفت: حجاب یک تکلیف الهی است و نباید آن را نادیده بگیریم. از سوی دیگر حجاب در حال حاضر به یک شناسه‌ای برای اسلامیت اجتماع ما و اهمیت دادن به حرمت‌ها و حریم الهی تبدیل شده است. در نتیجه ممکن است فرض کنید الان مشکلات دیگر هم داشته باشیم که باید به آن بیشتر توجه کنیم. کسی منکر آن مشکلات نیست اما معنایش این نیست که حجاب را در پرانتز بگذاریم و به آن توجه نکنیم.

وی افزود: حقیقت این است که غیر از آنکه حجاب یک تکلیف الهی است، اگر رها شود نمونه وسیع بی‌بندوباری را در جامعه پدید می‌آورد و هم به افراد آسیب می‌زند و در ادامه جامعه و خانواده را درگیر می‌کند. بالاخره هرچه این حجاب رها شود عملا اثرات منفی بیشتری از نظر اخلاقی و جهات دیگر به خانواده‌ها وارد می‌کند.

حجت الاسلام غروی ادامه داد: کسانی که واقعا مسلمان هستند باید توجه داشته باشند که این یک وظیفه الهی است. اینطور نیست که صرفا یک اخلاق اجتماعی باشد. حجاب یک تکلیف الهی بوده که برای مردها به یک شکل و در زن‌ها به شکل دیگر وسیع‌تر و گسترده‌تر است. نکته بعدی آنکه باید برای حفظ خانواده و حفظ اصالت زن و حریم الهی به این تکلیف الهی توجه شود.  

وی گفت: رها کردن مساله پوشش و حجاب خیلی می‌تواند به خانواده و جامعه آسیب وارد کند و نباید رها شود. همچنین به کار بردن عنوان آنکه حجاب اولویت نیست، یعنی چه؟ یعنی اصلا به آن نپردازیم؟‌ این حرف غلطی است. بلکه معنایش آن است که باید به مسائل دیگری که اولویت بالاتری دارد بپردازیم و در مرحله بعد به موضوع حجاب بپردازیم. نه اینکه به آن نپردازیم و موردتوجه ما قرار نگیرد.  

حجت‌الاسلام غروی در پاسخ به این سوال که از نظر شما نحوه برخورد با بی حجابی باید به چه صورتی باشد، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم اگر آن لایحه‌ای که مجلس تصویب کرده واقعا اجرا شود، می‌تواند خیلی موثر و مفید باشد. باید یک مقدار حساسیت اجتماعی نسبت به منکرات در جامعه بیشتر شود. باید نسبت به بی‌حجابی و روزه‌خواری حساسیت وجود داشته باشد. آدم‌ها و اشخاص می‌خواهند در جامعه زندگی کنند. وقتی ببینند همه با آن‌ها یک مقدار سرد برخورد می‌کنند و یک مقدار حساسیت دارند طبعا خودشان را اصلاح می‌کنند. متاسفانه این حساسیت در جامعه نیست بلکه بیشتر آن‌ها را تحویل می‌گیرند، روی آن‌ها حساب می‌کنند و در نتیجه این افراد تشویق می‌شوند که این نکته بسیار مهمی است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها