رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 630330

رییسی از رسانه ها چه می خواهد؟

ساعت 24 - سید ابراهیم رییسی ریس دولت سیزدهم دردیدار با مدیران شماری از رسانه‌ها خواسته‌های خود ارز رسانه‌های داخلی را توضیح دد و گفت باید نقاط قوت دولت نیز در ارایه گزارش‌ها درکنار نقاط ضعف دولت دیده شود.
ا

وگفت : امروز که راهبرد دشمن ایجاد یاس در جامعه با بزرگنمایی ضعف‌ها و ترویج «نمی‌توانید» و «نمی‌شود»ها است، تقسیم صحیح در میان رسانه‌ها، نه دسته‌بندی چپ و راست، بلکه دسته‌بندی رسانه‌های امیدآفرین در برابر یاس‌آفرین است.ئیسی عصر امروز پنجشنبه در نشستی با «اصحاب رسانه» پس از شنیدن دیدگاه‌های چند نفر از نمایندگان رسانه‌ها، در سخنانی گفت: امروز که راهبرد دشمن ایجاد یاس در جامعه با بزرگنمایی ضعف‌ها و ترویج «نمی‌توانید» و «نمی‌شود»ها است، تقسیم صحیح در میان رسانه‌ها، نه دسته‌بندی چپ و راست، بلکه دسته‌بندی رسانه‌های امیدآفرین در برابر یاس‌آفرین است.

رئیس جمهور نقش، شان و رسالت رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی، اعتمادآفرینی و مشارکت‌آفرینی در جامعه را بسیار با اهمیت توصیف و تصریح کرد: بیان رسانه‌ها و قلم فعالان این عرصه نقش مهمی در حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و نیز در کیفیت مقابله با جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در جامعه زمینه‌های فراوانی برای امیدآفرینی وجود دارد، رشد تولید، کاهش تورم، کنترل نقدینگی و رونق کار و فعالیت و بازگشت بیش از 7 هزار واحد تولیدی راکد به چرخه کار و تولید را به عنوان نمونه‌هایی از این نقاط قوت مثال زد و اظهار داشت: از جمله اقدامات موثر برای امیدآفرینی این است که دولت با اقدام و عمل و رسانه‌ها با قلم و بیان خود در مسیر ترویج نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

تلاش برای رفع شبهات و گره‌های ذهنی از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروزش با اصحاب رسانه بود. خواست دکتر رئیسی از رسانه‌ها این بود که فارغ از اینکه چه کسی و چرا این گره‌ها را در ذهن مردم ایجاد کرده، به دنبال رفع آن‌ها باشند تا تبدیل به مسئله و در نهایت ناامیدی و یاس نشود.

رئیس جمهور با اشاره به مباحث مطرح در این جلسه درباره بررسی چرایی نرسیدن صدای پیشرفت کشور به همه بخش‌های جامعه، علی‌رغم اقدامات خوب و زیربنایی که در کشور انجام شده است، جمع اصحاب رسانه را یکی از بهترین جمع‌ها و نشست‌ها برای بررسی این موضوع و موضوعات مشابه دانست. رئیسی اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: به رغم تلاش دشمنان برای انتقال مرجعیت خبری به خارج از مرزها قطعاً با تصویرسازی درست و صادقانه از حقیقت انقلاب و نظام اسلامی مرجعیت رسانه‌ای ما دچار خدشه نخواهد شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها