رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 630444

نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟

«یکدست بودن مجلس یازدهم باعث شده بود ترکیب هیات‌رئیسه آن با ثبات بیشتری بر صندلی خود تکیه بزنند. در مجلس دوازدهم اما تنوع در نیروهای سیاسی حاضر باعث شده دیگر نتوان از قبل همه‌چیز را حدس زد.

این تنوع به قدری است که هیچ یک از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به‌طور اختصاصی نتوانسته‌اند حتی 20 درصد کرسی‌های مجلس را صاحب شوند.

اگرچه شانا با 18 درصد بیشترین سهم را در بین کرسی‌های اختصاصی کسب کرده اما درصد بالای نمایندگان مستقل، اصلاح‌طلب و اصولگرایان غیرحزبی ترکیب مجلس را ناهمگون کرده و اشتراکات بسیار فهرست‌ها با یکدیگر نیز مزید بر علت شده است تا هیچ یک از گروه‌ها نتوانند خود را از پیش برنده تلقی کنند. ..

برخی تصور می‌کنند گزینه‌های اصلی رقابت با قالیباف احتمالا همان رقبای او در انتخابات هستند. اما از آنجایی که این چهره‌ها وجهه سیاسی قدرتمندی در سطح کشور نداشته و در تهران نیز آرای درصد کمی از مردم را کسب کرده‌اند ممکن است در رقابت با قالیباف نیز مورد توجه سایر نمایندگان قرار نگیرند، به‌ویژه اینکه یکی از آن‌ها به‌عنوان سرلیست فهرست امنا در چند روز اخیر حواشی‌ای را نیز به وجود آورده و به جنجال‌آفرینی در مجلس تمایل نشان داده است.

در چنین شرایطی نمایندگانی که به دنبال کنار گذاشتن محمدباقر قالیباف از ریاست مجلس هستند احتمال دارد به سمت گزینه‌های دارای سابقه اجرایی و سیاسی قابل قبولی بروند که در حوزه انتخابیه خود نیز رای مناسبی کسب کرده‌اند.

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل از این جهت گزینه قابل قبولی به نظر می‌رسد. او که سابقه تصدی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات را در کارنامه دارد در مجلس نیز یک سال در قامت نایب‌رئیس دوم ایفای نقش کرده و دو سال نیز نایب‌رئیس اول مجلس بوده است. لذا به لحاظ مسئولیت در مجلس نیز سابقه خوبی دارد که می‌تواند سایرین را به حمایت از او دلگرم کند.

فرهیختگان

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها