رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631601

برای مقایسه بهترین بروکرهای فارکس، چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

فرقی نمی‌کند که در بازار فارکس معامله‌گر قدیمی باشید و یا جدید، چراکه بدون اطلاع داشتن از تفاوت‌های بین بروکر‌ها، در انتخاب پلتفرم یا بروکر مناسب با مشکل مواجه خواهید شد. اما چالش اصلی، شیوه مقایسه بروکر‌ها است.

 

با همه‌این اوصاف، معیارهای متعددی برای مقایسه آسان بروکر‌ها وجود دارد. باید توجه داشت که این کار بسیار زمان‌بر است، زیرا در بازار فارکس صدها بروکر خوب حضور دارند. از این رو می‌توانید بر اساس برخی معیارهای انتخابی، بهترین بروکر فارکس را با هم مقایسه کنید و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله تیم متخصص ما لیست بروکرهای برتر فارکس را برای راهنمایی شما مناسب تهیه کرده است.

همچنین ما برای آسان‌تر کردن کار شما، ملاک‌های مقایسه بروکر‌ها‌ی فارکس را دسته‌بندی کرده‌ایم و از طریق مقایسه برخی از برترین بروکرهای فارکس به چندین نمونه موفق رسیده‌ایم که به تفصیل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای مقایسه بهترین بروکر فارکس، چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

روش‌های مقایسه بروکر‌ها به افراد بستگی دارد، زیرا هر کسی فرآیند بررسی خاص خود را دارد. با این حال، شرایط اولیه یکسان است. از این رو ما موارد مهمی را که نباید هنگام مقایسه بروکر‌ها نادیده بگیرید، بررسی کرده‌ایم.

آن موارد مهم چه چیز‌هایی هستند؟

اعتبار بروکر

بروکر‌ شما تا چه‌ حد معتبر است؟ برای جواب دادن به این سوال باید در ابتدا تاریخچه ارائه خدمات بروکر را بررسی کنیم. اینکه بروکر جدید است و یا خیر؟ چه کسانی پشت بروکر هستند؟ سابقه مدیریتی بروکر به چه صورت بوده است؟ و... از جمله سوالاتی هستند که می‌توانید با پاسخ دادن به آن‌ها بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

مجوز و رگولاتوری‌ها

تایید مجوزها و رگولاتوری‌ از مهم‌ترین موارد در بررسی بروکر‌ها می‌باشند، اما بدیهی است که بدون مجوز و رگولاتوری نمی‌توان یک موسسه مالی را بروکر برتر تلقی کرد. با این وجود باید رگولاتوری و مجوزها را برای مطابقت با فرآیند مقایسه پلتفرم معاملات فارکس بررسی کنید.

مقایسه اسپردها

میزان اسپرد یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه بروکر‌ها است. اسپرد، در اصل تفاوت قیمت بین پیشنهاد و درخواست است. در واقع تفاوت بین این دو قیمت، یکی از منابع کسب درآمد برای بروکرهای به حساب می‌آید. همین موضوع موجب می‌شود که میزان اسپرد از یک بروکر به بروکر دیگر متفاوت باشد. بنابراین، مقایسه اسپردهای بروکر چیزی است که نباید از آن به سادگی عبور کنیم، اگر اسپرد بالا باشد بروکر تمایل دارد سود کمتری به مشتری ارائه دهد. در نتیجه، ممکن است لازم باشد از بروکر‌ها‌یی که اسپردشان بالا است، اجتناب کنید.

کارمزد‌‌‌‌‌‌ها

یکی دیگر از منابع درآمد بروکر‌ها دریافت کارمزد می‌باشد. اگر بهترین بروکرهای فارکس را مقایسه کنیم، با انواع مختلف کارمزد مواجه می‌شویم که گاهی اوقات ممکن است منطقی و گاهی غیرمنطقی باشد. برخی از بروکرهای هزینه‌های بالایی را اعمال می‌کنند و برخی به‌نسبت کارمزد کمتری دریافت می‌کنند. مانند مقایسه اسپردهای بروکرهای فارکس، مقایسه کارمزدها نیز ضروری است.

پلتفرم‌های معاملاتی

دسترسی به انواع پلتفرم‌های معاملاتی نقش به‌سزایی در افزایش سود کاربر دارد. بنابراین، قابلیت رصد کردن تغییرات قیمت در سیستم عامل‌ها و همچنین درستی و دقت داده‌ها از عوامل بسیار مهمی است که باید مدنظر داشته باشید. با این حال، اگر در مقایسه پلتفرم معاملات فارکس تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که تنها چند پلتفرم در بازار فارکس پیشرو هستند. بخش مقایسه پلتفرم معاملاتی فارکس ما تمام نکات و دستورالعمل‌های لازم را برای انتخاب پلتفرم مناسب به شما ارائه می‌دهد.

ابزار‌های معاملاتی

معاملات فارکس با ابزارهای مختلفی مانند قرارداد‌های آتی، سوآپ، فیوچرز، اسپات و غیره همراه است. این‌ها مواردی هستند که باید در مقایسه‌های خود مدنظر داشته باشید.

انواع نماد‌‌‌‌های ارائه شده

وقتی بهترین بروکر‌ها‌ی فارکس را مقایسه کنید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که تقریباً همه‌ بروکرهای طیف وسیعی از نمادها را ارائه می‌دهند. با این وجود شما می‌توانید بازار مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظر خود را با تو‌جه ‌به استراتژی‌ مناسب انتخاب کنید. در نتیجه سعی کنید در مقایسه‌های خود لیست نمادهای ارائه‌شده توسط بروکر‌ها را به صورت دقیق بررسی کنید.

 انواع حساب‌های معاملاتی ارائه‌شده

طیف حساب‌های معاملاتی مختلف از یک بروکر به بروکر دیگر ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، همیشه این‌گونه نیست که تمامی‌ بروکر‌ها طیف یکسانی از حساب‌ها را ارائه‌ دهند. به همین‌ دلیل حتما در مقایسه‌های خود باید انواع حساب‌های معاملاتی ارائه‌شده توسط بروکر‌ها را با توجه به استراتژی معاملاتی‌ خود انتخاب کنید.

اهرم

اهرم در اصل به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا در صورت مساعد‌ بودن شرایط معاملاتی خود، از بروکرهای وام بگیرند. بااین‌حال حداکثر مقدار اهرم، بسته به قوانین کشور‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

مدیریت ریسک

شکی نیست که معامله‌گری در بازار فارکس امری بسیار پر ریسک است. ازاین‌رو، بروکرهای معمولاً ابزارهای مدیریت ریسک را برای به‌حداقل‌رساندن خطرات احتمالی و ضرر و زیان ارائه می‌دهند؛ بنابراین در مقایسه‌های‌ خود حتما ابزارهای مدیریت ریسک را نیز مدنظر داشته باشید تا بروکر‌های مطمئن‌تری را انتخاب کنید.

ابزارهای تحلیلی

ابزارهای تحلیلی متعدد به معامله‌گر کمک کرده تا بازار را به درستی درک کند؛ بنابراین، مقایسه ابزارهای مختلف تحلیلی مطمئناً به شما یاری می‌رساند تا بهترین بروکر‌ها را برای رسیدن به هدف‌ خود انتخاب کنید.

نمره‌ کلی

وجود نمره‌ کلی یک بروکر در یک مقایسه موثر به معامله‌گر کمک می‌کند تا با یک نگاه امتیاز کل یک بروکر را ببیند و انتخاب بهتری داشته باشد. اما یافتن سایت مورد اعتماد با تحلیل‌های بی‌طرفانه در بستر اینترنت کار بسیار دشواری است، زیرا بسیاری از منابع ممکن است نمره‌دهی اشتباهی را برای گمراه کردن معامله‌گران و هدایت آن‌ها به بروکر مورد نظر خود داشته باشند.

نمره‌کلی ابزاری عالی برای سنجش معتبر بودن و مورد اعتماد بودن بروکر است. با این حال نمره‌ کلی همیشه ثابت نیست و ممکن است بسته به نوع بازار تغییر کند. از آنجایی که معامله‌گران بر رتبه‌بندی و تعداد مشتریان تاکید دارند، بروکرها گاهی اوقات تشویقی‌های خاصی را به کاربران خود اختصاص می‌دهند و در نتیجه نمره محبوبیت آن‌ها بالا می‌رود.

آیا بروکر آلپاری معتبر است؟

سوالی که بسیاری از معامله‌گران دارند در رابطه با اعتبار بروکر آلپاری است. شما برای اطمینان از اعتبار هر بروکری نیاز است مواردی که در بالا شرح داده شده است را مد نظر خود قرار دهید.

در خاتمه

انتخاب بهترین بروکر فارکس که بتواند تمام نیازهای شما را برآورده سازد، واقعاً کار دشواری است. از این رو، بسیاری از معامله‌گران پس از انجام تحقیقات به صورت فردی دچار سردرگمی می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از ابزار مقایسه بروکرها مسیر انتخاب بروکر را برای شما ساده خواهد کرد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها