رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 633738

طحان‌نظیف:قانون‌گذاری زیاد موجب تعارض و ابهام در اجرا می‌شود

طحان‌نظیف:قانون‌گذاری زیاد موجب تعارض و ابهام در اجرا می‌شود





ساعت 24- انباشت قانون و قانون‌گذاری زیاد نمی‌تواند وجه تمایز و برتری یک مجلس با مجلس دیگر باشد. اساسا تورم قوانین امر ممدوحی نیست، گاهی اوقات قانون گذاری زیاد باعث تعارض و ابهام بیشتردر اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در اولین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم طی سخنانی اظهار داشت: ما در حوزه حقوق، مجلس را به دو وظیفه خطیر قانون‌گذاری و نظارت می‌شناسیم و اگر بخواهیم قضاوت درستی درباره عملکرد مجالس مختلف در ادوار گوناگون داشته باشیم، باید از این دو منظر باشد.

وی افزود: انباشت قانون و قانون‌گذاری زیاد نمی‌تواند وجه تمایز و برتری یک مجلس با مجلس دیگر باشد. اساسا تورم قوانین امر ممدوحی نیست، گاهی اوقات قانون گذاری زیاد باعث تعارض و ابهام بیشتردر اجرا می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: گاهی اوقات قانونی تصویب می‌شود که عین آن در سال‌های قبل تصویب شده است. با تکرار و تاکید کار به جایی نمی‌رسد و به جای قانون‌گذاری تکراری درباره یک موضوع باید آسیب شناسی شود که چرا قانونی اجرا نمی‌شود.

طحان نظیف تاکید کرد: مجلس یازدهم یک روز را برای نظارت گذاشت و گام‌های خوبی برای نظارت برداشت. اساسا قانون‌گذاری خوب از دل نظارت خوب برمی‌آید و این موضوعی است که سال‌هاست به آن توجه نشده و با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: یک مجلس قوی حتما قانونی را تصویب می‌کند که با اسناد بالادستی مطابقت داشته باشد. نمایندگان مجلس باید مراقب باشند که مصوبات خلاف اسناد بالادستی، قانون اساسی و شرع مقدس نباشد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اول مجلس باید این موارد را لحاظ کند تا رفت و آمد مصوبات بین مجلس و شورای نگهبان تا این حد طولانی و زیاد نباشد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها