رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 634532

آقای منظور به جای مقایسه‌های بیهوده جوابگوی کارگران باشید

ساعت 24 - یکی از خبرگزاری‌های ایران خبر کوچکی به نقل از رییس سازمان برنامه‌و‌بودجه به نقل از صفحه مجازی او منتشر کرده است. در این خبر کوچک به نقل از رییس سازمان برنامه‌وبودجه دولت سیزدهم آمده است: «رییس سازمان برنامه‌و‌بودجه اعلام کرد که «متوسط نرخ رشد سرمایه‌گذاری کل یا تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در طول سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، منفی ۸/۱۳درصد بود. ا

ین نرخ در سال ۱۴۰۰ به ۱/۴‌درصد، در سال ۱۴۰۱ به ۵/۲‌درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۸/۴درصد رسید به طوری که متوسط آن در طول دولت سیزدهم ۷/۳‌درصد است… میانگین رشد اقتصادی در ۳سال پایانی دولت دوازدهم منفی ۰۵/۲‌درصد بود که با یک جهش چشمگیر نزدیک به ۶‌درصد رسیده است.» معلوم نیست این نوشته در صفحه معاون رییس‌جمهور فقید و رییس سازمان برنامه‌ریزی کشور مربوط به همین روزهاست که باید افرادی مثل او بیشتر به فکر گذراندن دولت از این روزهای سخت باشند یا اینکه در روزهای پیش از سقوط هلی‌کوپتر نوشته شده است.

به هر حال این نوشته نشان می‌دهد فردی در مقام رییس سازمان برنامه‌ریزی کشور و رییس سازمان بودجه‌ریزی تا چه‌اندازه خود را به آن راه می‌زند و همانند کینه‌توزان و کسانی که دولت قبل را دشمن می‌دانند نمی‌خواهد واقعیت‌ها را ببیند و برای یک‌بار هم که شده از رفتارهای بی‌فایده دست بردارد.

از کسی که حالا رییس سازمان برنامه شده است انتظار می‌رود به جای اینکه ذهن خود را درگیر این مسائل و مقایسه‌های بی‌بار و بی‌ثمر کند و واقعیت‌ها را نادیده بگیرد به فکر این باشد که چرا هنوز کشور قانون بودجه و قانون برنامه توسعه ندارد. باید به رییس سازمان برنامه‌وبودجه که نیک می‌داند دولت روحانی در ۳ سال آخر فعالیت خود چقدر درآمد نفت داشته است و ترامپ چگونه کشور را به مرز استیصال رساند و نیک می‌داند که دولت سیزدهم چقدر نفت فروخته، بعید است تفاوت‌ها را نداند.

آیا اینکه بدانیم ترامپ با بایدن در‌باره ایران دو رفتار گوناگون درباره صادرات نفت داشته‌اند کار سختی است؟ به نظر می‌رسد کار سختی نیست. رییس سازمان برنامه‌وبودجه درباره خود چگونه می‌اندیشد؟ آقای رییس بودجه‌ریزی کشور به جای دیدن واقعیت‌ها و اینکه با تدوین قانون‌های بودجه با کسری‌های هنگفت راه را برای زنده بودن تورم باز نگه داشت باید در این‌باره به شهروندان جواب دهد. رییس سازمان برنامه‌وبودجه باید جواب میلیون‌ها کارگر و کارمند و بازنشسته را که با تفکر سفت و سخت او و آرای سلبش مزدها را تثبیت کرده و کارگران را در رنج و اندوه قرار داده است، بدهد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
  • ناشناس
     - ۴ ماه پیش

    ایشان از افراد بیسواد است که به را راست نیست فقط در حال خود نمایی است

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها