رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 635077

چین پشت به ایران رو به امارات

ساعت 24 - چین باوجود خشم و اعتراض تهران از حمایت دوباره پکن از ادعاهای ارضی امارات عربی متحده بر جزایر سه‌گانه ایران، روز دوشنبه ۳ ژوئیه بار دیگر بر موضع خود درباره این جزایر تاکید کرد.

پکن هفته گذشته در بیانیه مشترکی با امارات عربی متحده، از لزوم دستیابی به یک «راه حل مسالمت‌آمیز» در مورد جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حمایت کرد.

درپی انتشار این بیانیه، وزارت خارجه ایران در اقدامی نادر نسبت به بزرگ‌ترین شریک تجاری خود، روز یک‌شنبه با احضار سفیر چین در تهران، مراتب اعتراض خود را به «حمایت مکرر» پکن از «ادعاهای بی‌اساس» امارات عربی متحده اعلام کرد.

زلنسکی چین را به ممانعت از مشارکت کشورها در کنفرانس صلح ژنو متهم کرد تلاش پکن برای تبدیل شدن به میانجی‌گر؛ لاوروف: چین می‌تواند کنفرانس صلح درباره جنگ اوکراین برگزار کند

وزارت خارجه ایران به سفیر چین در تهران اعلام کرد «با توجه به همکاری‌های راهبردی تهران و پکن، انتظار می‌رود که دولت چین در موضع خود در این زمینه تجدیدنظر کند. »

اما به گزارش رویترز، وزارت خارجه چین روز دوشنبه با توصیف موضع این کشور درباره جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به‌عنوان موضعی «ثابت»، بار دیگر خواستار حل اختلاف‌های ایران و امارات عربی متحده از طریق «گفتگو و مشورت» شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها