رفتن به محتوا
کد خبر 635650

آدرس انتخاباتی اصولگرایانِ : پای صندوق نیایید!

ساعت 24 - با شروع تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، فضای انتخاباتی در کشور شکل جدیدی گرفته و برآوردها و نظرسنجی‌ها حکایت از افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات گذشته ریاست جمهوری دارد. سه دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، یازدهم و دوازدهم میزان مشارکت مردم میانگینی بالای 70 درصد داشت، اما در سال 1400 به ناگهان به 48 درصد رسید تا ابراهیم رئیسی پیروز میدان رقابتی شود که در تاریخ پس از انقلاب، با کمترین میزان مشارکت مردم برگزار شده بود.

با این حال انتخابات زودهنگام پس از سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و پایان زودهنگام دولت سیزدهم موجب شده که بخشی از مردم با حساسیت بیشتر انتخابات 8 تیرماه را پیگیری کنند.

در این دوره رسانه‌ملی که شائبه جانبداری از یک کاندیدای خاص به واسطه حضور برادرش در آن، افزایش یافته تلاش دارد باز هم گفت‌وگوهای خبری و میز مناظره را با سوالات کم‌چالش، دفاع از وضعیت موجود و عناوین کلی به گونه‌ای مهندسی کند که نه در کاندیدا رغبتی را ایجاد می‌کند و نه در مردم شوری برای مشارکت می‌آفریند

افزایش مشارکت مردم و دل خونین اصولگرایی

 در همه انتخابات‌های برگزار شده سیاست اعلامی از سوی مقامات، حضور حداکثری مردم بوده است. اما فضای رقابتی و امید به تغییر شرایط در بدنه مردم هرگز به مذاق جریان اصولگرا خوش نیامده است. از سال 1398 تا امروز در سه انتخابات برگزار شده بیش از نیمی از مردم تصمیم گرفته بودند که در انتخابات شرکت نکنند و نتیجه آن پیروی مطلق اصولگرایان در دو انتخابات مجلس و یک انتخابات ریاست‌جمهوری بود. یکدستی حاکمیتی و بالا رفتن از نردبان قدرت برای این گروه تنها در زمانی به سادگی رخ داده که اکثریت جامعه به دلایلی با صندوق رای قهر کرده و تصمیم گرفته‌اند مشارکتی در امر انتخابات نداشته باشند.

روزنامه توسعه ایرانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها